Download de app
Download de app in de Apple App Store of Google Play Store of zoek op 'Triodos Mobiel Bankieren'.
Waarom de Mobiel Bankieren app?
Ontdek de impact van jouw geld
Hoe veilig is de app?
Nieuw in de app
Veelgestelde vragen
Heb je een iOS apparaat of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je gebruik maken van gezichtsherkenning of vingerafdruk (Face ID of Touch ID). Hiermee kun je inloggen, betalen en bevestigen met de Mobiel Bankieren app.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het registreren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, registreer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via de app kun je zelf:
- Je betaalpas deblokkeren
- Een nieuwe betaalpas aanvragen als hij kapot is
- Je pas blokkeren en een nieuwe betaalpas aanvragen bij verlies of diefstal
- Je paslimiet tijdelijk verhogen
- Je limiet om geld over te maken tijdelijk verhogen
- Contactloos betalen aan- of uitzetten
- Buitenlandbetalingen aan- of uitzetten
- Je pas activeren voor gebruik buiten Europa
- Je adres, e-mailadres of telefoonnummer wijzigen
- Een periodieke overboeking instellen
- Rood staan aanvragen
- Overstapservice aanvragen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct via Internet Bankieren de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen via Internet Bankieren? Volg deze stappen:
- Heb je een tweede apparaat, registreer daarop de Mobiel Bankieren App
- Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Log in via de app bij Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Kan je de app niet openen? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt maximaal € 5000 per dag overboeken vanaf je particuliere rekening. Deze limiet kun je eenvoudig tijdelijk verhogen via de app of Internet Bankieren. Let op: het duurt dan 4 uur voordat je je nieuwe rekeninglimiet kunt gebruiken.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Heb je geen ander toestel? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer via Internet Bankieren de toegang tot de app:
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen bij Internet Bankieren?
Heb je een tweede mobiel of tablet, dan kan je de app opnieuw registreren en direct de toegang tot de app blokkeren.
- Registreer de app op het tweede toestel
- Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Log in via de app bij Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Kan je de app niet blokkeren? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Blokkeer de toegang tot Internet Bankieren als je je Identifier kwijt bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik rechts bovenin op het symbool met het oogje
- Tik op de knop onder Tonen om de rekening onzichtbaar te maken
- De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
- Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
- Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
- Tik in je app op QR
- Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
- Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
- Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
- Toets je 5-cijferige pincode in op je app
- Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
- Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
- Tik in je app op Bevestigen
- Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
- Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
- Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
- Als je je limiet verhoogt, dan kun je met je Identifier of Mobiel Bevestigen tot €250.000 betalen
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app:
- Open de Google Play Store-app
- Tik rechtsboven op je profielicoon
- Tik op Apps en apparaat beheren. Bij apps die je kunt updaten staat het label Update. Je kunt ook specifiek zoeken naar de Triodos Bankieren app.
- Tik op Updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
- Open de Google Play Store-app
- Tik rechtsboven op het profielicoon
- Tik op Instellingen > Netwerkvoorkeuren > Apps automatisch updaten
- Selecteer een optie:
- Via elk netwerk om apps te updaten via wifi of mobiele data.
- Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer je verbinding hebt met wifi.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Klanten zien in de Mobiel Bankieren app precies welke positieve impact hun geld maakt. Bijvoorbeeld door de kredietverlening aan duurzame ondernemers en groene hypotheekleningen. Wij investeren uitsluitend in organisaties die een positieve ecologische, sociale of culturele impact hebben. De informatie over individuele impact in de app is gebaseerd op de impactdata die Triodos Bank ontsluit in haar jaarverslag. De berekeningen voeren we elk jaar opnieuw uit.
Soorten impact
De app meet de impact op de onderstaande gebieden. Klik op de link om te lezen hoe de impact precies berekend wordt.
- Hoe berekent Triodos hoeveel groene stroom mijn spaargeld mogelijk maakt?
- Hoe berekent Triodos hoeveel biologische maaltijden mijn spaargeld mogelijk maakt?
- Hoe berekent Triodos hoeveel culturele ervaringen mijn spaargeld mogelijk maakt?
- Hoe berekent Triodos hoeveel personen onderwijs kregen dankzij mijn spaargeld?
- Hoe berekent Triodos hoeveel CO2e-uitstoot er dankzij mijn spaargeld is vermeden?
- Hoe berekent Triodos hoeveel mijn spaargeld bijdraagt aan duurzaam vastgoed?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app.
Heb je een Identifier, dan kun je deze mogelijkheid ook activeren in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app stel je gemakkelijk een voorkeursrekening in. Betalingen die je vervolgens met de app doet via bijvoorbeeld iDeal lopen automatisch via de voorkeursrekening.
- Log in
- Tik links bovenin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je als voorkeursrekening wilt instellen
- Zet Voorkeursrekening op aan
Geen app?
Als je geen gebruik maakt van onze app, kun je de voorkeursrekening ook via Internet Bankieren instellen. Klik na het inloggen op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > inloggegevens, en wijzig je voorkeursrekening onder Standaard geselecteerde rekening.
Let op. Doe je betalingen via Internet Bankieren, dan wordt automatisch de laatste rekening die je hebt gebruikt geselecteerd en niet automatisch de voorkeursrekening. Een overzicht van alle rekeningen vind je terug in het dropdown-menu.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app
- Open de App Store
- Tik op je profielsymbool bovenaan het scherm
- Scroll naar de Triodos Bankieren app en tik op Werk bij om de app te updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
- Ga naar Instellingen
- Tik op App Store
- Schakel Automatische updates in of uit
Heeft dit antwoord je geholpen?
- Download de app
- Tik op Aan de slag
- Tik op Toegang tot mijn rekening(en)
- Registreer de app opnieuw:
- Heb je een Identifier, dan tik je op Identifier en volg je de stappen in de app
- Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan tik je op gebruikersnaam en wachtwoord. Volg daarna de stappen in de app
- Maak je gebruik van of wil je gebruik maken van Mobiel Bevestigen, dan tik je op Mobiel Bevestigen en volg je de stappen in de app
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de app opnieuw registreert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode als je geen Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord hebt.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een Identifier, dan volg je deze stappen:
- Log in
- Tik op Meer
- Tik op Voorkeuren & Privacy
- Tik op Limiet aanpassen
- Kies voor Identifier gebruiken vanaf
- Swipe naar het juiste bedrag bedrag
- Tik op Bevestigen
Als je gebruikt maakt van Mobiel Bevestigen om in te loggen, dan kun je de limiet voor betalingen in de app niet wijzigen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De QR-scanner in de Mobiel Bankieren app werkt alleen voor QR-codes van Triodos Bank, zoals:
- QR-codes om in te loggen in Internet Bankieren
- QR-codes om betalingen te bevestigen in Internet Bankieren
De QR-scanner werkt niet voor het scannen van QR-codes van andere banken, bedrijven of collectebussen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Beleggers bij Triodos Bank kunnen nu in de Mobiele App direct zien welke impact elke geïnvesteerde euro heeft in een van de beleggingsfondsen. Naast rekeningoverzichten en rendementen brengt de app nu ook heel helder in beeld wat beleggen via Triodos in beweging zet. Zo wordt het heel duidelijk hoe bewust beleggen bijdraagt aan een duurzamere wereld. De informatie over individuele impact in de app is gebaseerd op de impactdata die Triodos Bank al jaren ontsluit in haar jaarverslag en op real live impactdata van de beleggingsfondsen. Deze berekening voeren we per kwartaal uit.
Soorten impact
De app meet de impact op de onderstaande gebieden. Klik op de link om te lezen hoe de impact precies berekend wordt.
- De ecologische voetafdruk van je beleggingen
- De bijdrage van je beleggingen aan hernieuwbare energie
- Hoeveel biologische maaltijden er met je beleggingen worden gemaakt
- Hoeveel microspaarders & -financieringen er aan je beleggingen zijn toe te schrijven
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Versie controleren
Zo controleer je of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd:
- Open de app en klik rechts onderin op Meer. Scroll naar beneden en kijk onder Versie van deze app om te zien welke versie je hebt
- Ga daarna naar Google Play of de App store en controleer of jouw versie van de app ook de meest recente versie is
- Heb je niet de meest recente versie op je mobiele telefoon of tablet, update dan de app. Lees hoe je de dat doet voor Android-toestellen en voor iPhone of iPad.
- Zet 'automatisch updaten' aan voor de Triodos Mobiel Bankieren app. Zo weet je zeker dat je altijd de meest recente en veiligste versie van de app hebt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt in de app de volgende rekeningen zien:
- Internet Betaalrekening
- Internet Spaarrekening
- Triodos Spaar Deposito
- heb je een Spaar Deposito waarvoor je papieren afschriften ontvangt, dan zie je deze niet in de app
- Beleggersrekening
- Internet Zaken Rekening
- Internet Rendement Rekening
Heb je meerdere Identifiers? Dan zie je alleen de rekeningen die gekoppeld zijn aan de Identifier waarmee je de app hebt geregistreerd.
Zie je 1 of meerdere van jouw rekeningen niet in de app? Bel ons dan, we helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bestaande klanten
Ben je je inlogcode kwijt, open dan de app en tik op Opnieuw Registreren. Volg daarna de stappen in de app.
Nieuwe klanten
Heb je een nieuwe rekening aangevraagd en weet je je inlogcode niet meer?
- Als je nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen dat je rekening is geopend, bel ons dan
- We annuleren je lopende rekeningaanvraag, waarna je opnieuw een rekeningaanvraag kunt starten
- Heb je wel een bevestigingsmail ontvangen dat je rekening is geopend, tik dan op Opnieuw Registreren en volg de stappen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Start met impact maken
Begin met een Triodos Internet Betaalrekening
Open nu