Waarom de Mobiel Bankieren app?
Precies zien wat wij met jouw geld doen
Veiligheid
Telefoon of tablet kwijt?
Veelgestelde vragen
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren?
Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via de app kun je zelf:
- Je Wereldpas deblokkeren
- Een nieuwe Wereldpas aanvragen als hij kapot is
- Een nieuwe Wereldpas aanvragen bij verlies of diefstal
- Je paslimiet tijdelijk verhogen
- Je limiet om geld over te maken tijdelijk verhogen
- Contactloos betalen aan- of uitzetten
- Buitenlandbetalingen aan- of uitzetten
- Je pas activeren voor gebruik buiten Europa
- Je adres, e-mailadres of telefoonnummer wijzigen
- Een periodieke overboeking instellen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Heb je geen ander toestel? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik rechts bovenin op het symbool met het oogje
- Tik op de knop onder Tonen om de rekening onzichtbaar te maken
- De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer de Mobiel Bankieren app als je vermoedt dat je slachtoffer bent van fraude of dat iemand zonder jouw toestemming toegang heeft tot je rekening.
Zo werkt het
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel Bankieren
- Klik op Blokkeren
- Heb je een en/of-rekening, voer bovenstaande stappen dan uit met beide Identifiers
Identifier kwijt?
Blokkeer de toegang tot Internet Bankieren als je je Identifier kwijt bent.
Contact
Bel ons als het niet lukt om de toegang tot Mobiel Bankieren of Internet Bankieren te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app
- Open de App Store
- Tik op je profielsymbool bovenaan het scherm
- Scroll naar de Triodos Bankieren app en tik op Werk bij om de app te updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
- Ga naar Instellingen
- Tik op App Store
- Schakel Automatische updates in of uit
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Heb je een Identifier, dan registreer je de app eenmalig met je Identifier
- Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app eenmalig met je gebruikersnaam en wachtwoord
- Heb je zowel een Identifier als een gebruikersnaam en wachtwoord, registreer je app dan met de Identifier
- Vraag je een Internet Betaal-/Spaarrekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige pincode
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app:
- Open de Google Play Store-app
- Tik rechtsboven op je profielicoon
- Tik op Apps en apparaat beheren. Bij apps die je kunt updaten staat het label Update. Je kunt ook specifiek zoeken naar de Triodos Bankieren app.
- Tik op Updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
- Open de Google Play Store-app
- Tik rechtsboven op het profielicoon
- Tik op Instellingen > Netwerkvoorkeuren > Apps automatisch updaten
- Selecteer een optie:
- Via elk netwerk om apps te updaten via wifi of mobiele data.
- Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer je verbinding hebt met wifi.
Heeft dit antwoord je geholpen?
- Log in
- Tik op Meer
- Tik op Voorkeuren & Privacy
- Tik op Limiet aanpassen
- Kies voor Identifier gebruiken vanaf
- Swipe naar het juiste bedrag bedrag
- Tik op Bevestigen
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app of in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
- Ga naar Google Play of de App Store
- Zoek op Triodos Bankieren NL
- Download de app
- Volg de instructies in het scherm:
- Heb je een Identifier, dan registreer je de app met de Identifier
- Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app met je gebruikersnaam en wachtwoord
- Heb je geen Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app opnieuw via een opname van je identiteitsbewijs en gezicht
- Heb je een Identifier, dan registreer je de app met de Identifier
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt in de app de volgende rekeningen zien:
- Internet Betaalrekening
- Internet Spaarrekening
- Triodos Spaar Deposito
- heb je een Spaar Deposito waarvoor je papieren afschriften ontvangt, dan zie je deze niet in de app
- Beleggersrekening
- Internet Zaken Rekening
- Internet Rendement Rekening
Heb je meerdere Identifiers? Dan zie je alleen de rekeningen die gekoppeld zijn aan de Identifier waarmee je de app hebt geregistreerd.
Zie je 1 of meerdere van jouw rekeningen niet in de app? Bel ons dan, we helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de app opnieuw registreert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode als je geen Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord hebt.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app stel je gemakkelijk een voorkeursrekening in. Betalingen die je vervolgens met de app doet via bijvoorbeeld iDeal lopen automatisch via de voorkeursrekening.
- Log in
- Tik links bovenin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je als voorkeursrekening wilt instellen
- Zet Voorkeursrekening op aan
Geen app?
Als je geen gebruik maakt van onze app, kun je de voorkeursrekening ook via Internet Bankieren instellen. Klik na het inloggen op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > inloggegevens, en wijzig je voorkeursrekening onder Standaard geselecteerde rekening.
Let op. Doe je betalingen via Internet Bankieren, dan wordt automatisch de laatste rekening die je hebt gebruikt geselecteerd en niet automatisch de voorkeursrekening. Een overzicht van alle rekeningen vind je terug in het dropdown-menu.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Versie controleren
Zo controleer je of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd:
- Open de app en klik links boven het toetsenbord op Service. Scroll naar beneden en kijk onder Versie van deze app om te zien welke versie je hebt
- Zie je de Service knop niet op dit scherm, ga dan direct naar stap 2
- Ga daarna naar Google Play of de App store en controleer of jouw versie van de app ook de meest recente versie is
- Heb je niet de meest recente versie op je mobiele telefoon of tablet, update dan de app. Lees hoe je de dat doet voor Android-toestellen en voor iPhone of iPad.
- Zet 'automatisch updaten' aan voor de Triodos Mobiel Bankieren app. Zo weet je zeker dat je altijd de meest recente en veiligste versie van de app hebt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Downloads
Download de app
Download de app in de Apple App Store of Google Play Store of zoek op 'Triodos Mobiel Bankieren'.
Start met duurzaam bankieren
Open een Triodos Internet Betaalrekening
Nu bekijkenBen je een zakelijke klant?
Bekijk de Triodos Internet Zaken RekeningZoek je een rekening voor je kind?
Bekijk de Triodos Jongeren RekeningKun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.