Zelf regelen
Triodos Mobiel Bankieren en Internet Bankieren
Triodos Mobiel Bankieren en Internet Bankieren
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
Heb je een iOS apparaat of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je gebruik maken van gezichtsherkenning of vingerafdruk (Face ID of Touch ID). Hiermee kun je inloggen, betalen en bevestigen met de Mobiel Bankieren app.
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
Binnenkort ondersteunen we geen apparaten meer met Apple besturingssysteem (iOS-versie) 12 of 13. Om veilig mobiel te bankieren, is het belangrijk dat je de app gebruikt op een iPhone of iPad met een recente versie van het besturingssysteem.
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Blokkeer direct via Internet Bankieren de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen via Internet Bankieren? Volg deze stappen:
Kan je de app niet openen? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Je kunt maximaal € 5000 per dag overboeken vanaf je particuliere rekening. Deze limiet kun je eenvoudig tijdelijk verhogen via de app of Internet Bankieren. Let op: het duurt dan 4 uur voordat je je nieuwe rekeninglimiet kunt gebruiken.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
Updaten van je Apple besturingssysteem (iOS-versie)
Binnenkort ondersteunen we geen apparaten meer met iOS-versie 12 of 13. Om veilig mobiel te bankieren, is het belangrijk dat je de app gebruikt op een iPhone of iPad met een recente versie van het Apple besturingssysteem (iOS-versie). Dit gaat dus niet om de appversie. Update het besturingssysteem van je iPhone of iPad naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update.
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Heb je geen ander toestel? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.