Hoe wijzig ik de limiet voor betalingen in de app?
Heb je een Identifier, dan volg je deze stappen:
Log in
Tik op Meer
Tik op Voorkeuren & Privacy
Tik op Limiet aanpassen
Kies voor Identifier gebruiken vanaf
Swipe naar het juiste bedrag bedrag
Tik op Bevestigen
Als je gebruikt maakt van Mobiel Bevestigen om in te loggen, dan kun je de limiet voor betalingen in de app niet wijzigen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Je maakt het makkelijkst een opname met je smartphone
Zorg voor:
een goed verlichte omgeving die niet spiegelt
een egale achtergrond
Let erop dat er geen andere mensen op de opname staan
Controleer of de opname duidelijk en leesbaar is. Tik op Nee, opnieuw als dit niet het geval is
Maak zelf de opname van je gezicht. Uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan dat iemand anders dit doet
Identiteitsbewijs
Leg je identiteitsbewijs op een vlakke ondergrond
Leg iets op de hoeken als je identiteitsbewijs dichtklapt, maar zorg dat er geen gegevens worden bedekt
Let erop dat de opname scherp is en dat alle gegevens goed leesbaar zijn
Zorg dat je identiteitsbewijs volledig in het venster past
Maak bij een opname van je identiteitskaart ook een opname van de achterkant
Opname gezicht
Houd bij het maken van de opname je ogen open en kijk recht in de camera
Zorg dat je gezicht volledig zichtbaar is in het venster. Houd het toestel iets verder van je af als je gezicht niet wordt herkend
Let erop dat je eventuele bril niet spiegelt. Zet indien mogelijk je bril af
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens Wijzigen
Klik op Rekening gegevens
Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
Heb je een Identifier, dan registreer je de app eenmalig met je Identifier
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app eenmalig met je gebruikersnaam en wachtwoord
Heb je zowel een Identifier als een gebruikersnaam en wachtwoord, registreer je app dan met de Identifier
Vraag je een Internet Betaal-/Spaarrekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
Kies een 5-cijferige pincode
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt via iDeal tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
de inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
je bij elkaar een bedrag van 100 euro hebt betaald
je maximaal 24 keer achter elkaar contactloos hebt betaald
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je tijdelijk je limiet via onderstaande stappen. Heb je een eenmanszaak en wil je je limiet permanent verhogen? Bel ons dan. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
Je kunt de limiet voor maximaal een week wijzigen
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur.
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet altijd via de app.
Via Internet Bankieren
Als je inlogt met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, kun je ook je limiet wijzigen in Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik rechtsboven op Naar het oude Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Rekeninggegevens
Klik bij Limieten en autorisaties op Wijzigen
Kies bij Periode of je de limiet voor een dag of week wijzigt
Vul de nieuwe limiet in een klik op Volgende. Volg daarna de stappen
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Het is volgens onze voorwaarden niet toegestaan om een particuliere rekening voor zakelijke doeleinden te gebruiken. Voor zakelijke betalingen open je altijd een Internet Zaken Rekening.
Blokkeer de Mobiel Bankieren app als je vermoedt dat je slachtoffer bent van fraude of als iemand zonder jouw toestemming toegang heeft tot je rekening.
Zo werkt het
Log in via Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel Bankieren
Klik op Blokkeren
Heb je een en/of-rekening, dan voeren beide rekenighouders bovenstaande stappen uit
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.