Veelgestelde vragen
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
- Log in op de app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
- Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
We sluiten je rekening binnen 1 dag.
Schriftelijk opheffen
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet sluiten via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk.
- Download op de website het Opheffingsformulier Particuliere Rekening
- Stuur het ingevulde en ondertekende formulier per post naar Triodos Bank
- Wij sluiten de rekening binnen 5 werkdagen na ontvangst
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Je kunt je rekening niet opheffen via Internet Bankieren.
Vervolg
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften via Internet Bankieren voordat je de rekening opheft. Dit werkt als volgt:
- Klik in Internet Bankieren op Overzichten > Afschriften
- Selecteer de afschriften die je wilt downloaden
- Klik op het printer-icoontje
- Je downloadt de afschriften als pdf-bestand
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
- Stuur het Opheffingsformulier Particuliere Rekening per post naar Triodos Bank
- Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
- Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk
Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel of mail ons met je verzoek en we maken het direct in orde. Vermeld in de e-mail ook je adres.
Omdat we onze adressenselectie vaak ver van te voren maken, kan het gebeuren dat je nog éénmaal iets ontvangt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, meld je aan voor onze e-mailnieuwsbrief. Deze verschijnt acht keer per jaar. De verhalen over ondernemers die we financieren en onze kijk op het nieuwe bankieren vind je op www.dekleurvangeld.nl.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je al klant bij ons bent, kun je iemand op je rekening machtigen op basis van een levenstestament of notariële volmacht.
Zo werkt het
- Print het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde uit en vul het in
- Onderteken beiden het formulier
- Ben je niet meer in staat het verzoek mede te ondertekenen, dan is de handtekening van de gevolmachtigde voldoende
- Stuur het formulier naar ons op per post
- Stuur als bijlage een kopie mee van de door de notaris opgestelde volmacht of je levenstestament
Vervolg
Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een Wereldbetaling kunt doen, activeer je buitenlandbetalingen. Een Wereldbetaling is een betaling:
- in een andere valuta dan de euro
- in euro's naar een land dat niet bij SEPA is aangesloten
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de juiste rekening
- Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
- Bevestig de wijziging met je Identifier.
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
- Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
- Log in
- Klik op Gegevens wijzigen>Rekeninggegevens
- Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je voegt een rekeninghouder of gemachtigde als volgt toe:
- Print het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde uit en vul het in
- Onderteken beiden het formulier
- Stuur het formulier en de gevraagde documenten naar ons op. Het adres en antwoordnummer vind je op het formulier
- Wil je een nieuwe rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? Dan moet de nieuwe rekeninghouder een kennis- en ervaringstoets doen.
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Rekeninghouder toegevoegd
Voeg je een rekeninghouder toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een Wereldpas en een eigen Identifier. Je betaalt beiden maandelijke kosten voor de rekening. Voeg je een rekeninghouder toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Gemachtigde toegevoegd
Voeg je een gemachtigde toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een eigen Identifier. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden maandelijkse kosten voor de rekening. Voeg je een gemachtigde toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt voor de volgende rekeningen de tegenrekening met het Wijzigingsformulier Tegenrekening:
- Internet Sparen
- Beleggersrekening
Heb je een depositorekening die gekoppeld is aan je rekening Internet Sparen? Dan kun je de tegenrekening van deze depositorekening niet wijzigen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt je opdracht eenvoudig via de Mobiel Bankieren app:
- Log in op de Mobiel Bankieren app
- Tik op je beleggersrekening
- Scroll naar beneden en tik op Transacties
- Tik op Maandbeleggen
- Tik op de Maanbeleggenopdracht die je wilt annuleren
- Tik op Annuleren
Als je je Maandbeleggen opdracht wilt wijzigen, dan annuleer je eerst de oude opdracht. Vervolgens stel je een nieuwe opdracht in.
Internet Bankieren
Wil je Maandbeleggen wijzigen in Internet Bankieren? Log dan in en klik op je beleggersrekening. Klik daarna op Maandbeleggen en volg de stappen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Spaar Vrij of Spaar Meer rekening wilt omzetten naar een Internet Spaarrekening. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een rekeninghouder of gemachtigde via het Wijzigingsformulier Rekeninghouder/Gemachtigde
Zo werkt het:
- Print het formulier en vul het in
- Alle rekeninghouders ondertekenen het formulier
- Gemachtigden ondertekenen het formulier niet
- Stuur het formulier per post naar Triodos Bank
Vervolg
Binnen 5 werkdagen na ontvangst verwijderen wij de rekeninghouder/gemachtigde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens zoals je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan kun je aangeven dat je kind meeverhuist.
Zo werkt het:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Persoonlijke gegevens
- Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
- Vul je nieuwe gegevens in en volg de stappen
- Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
- Heb je een Identifier, dan bevestig je de wijziging met je Identifier
- Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
- Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Zelf regelen > Instellingen.
- Schriftelijk via het Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens
- Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kind(eren)? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kind(eren) als jezelf.
Hypotheken
Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wil je geen papieren afschriften ontvangen, dan regel je dit het makkelijkst via onze app. Je kunt ook papieren afschriften aan- of uitzetten via Internet Bankieren.
Via de app
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening waarvan je de afschriften wilt uitzetten
- Tik op Papieren afschriften en volg de stappen
- Papieren afschriften zijn uitgeschakeld. Je kunt je afschriften online inzien via Internet Bankieren.
Via Internet Bankieren
- Log in en ga Naar het oude Internet Bankieren
- Klik op Gegevens wijzigen > Rekeninggegevens
- Selecteer de juiste rekening
- Klik bij Rekeningafschriften op Wijzigen en volg de stappen
Je betaalt voor papieren afschriften. Onze tarieven vind je op onze website. Je kunt papieren afschriften niet aanzetten voor Triodos Internet Sparen of de Triodos Jongeren Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt je adres schriftelijk. Vul het Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens in en stuur het per post naar Triodos Bank.
Woon je in het buitenland, dan kun je niet rood staan op je Triodos Internet Betaalrekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wil je het bedrag wijzigen dat je rood kunt staan op je Internet Betaalrekening, zeg dan eerst rood staan op je betaalrekening telefonisch op.
Vraag daarna via de Mobiel Bankieren app rood staan aan voor het nieuwe bedrag. Je kunt kiezen voor 500 of 1.000 euro.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Downloads
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.