Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar valse-email@triodos.nl
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is en volg dan deze stappen:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De situatie in Turkije gaat ons aan het hart. Om onze klanten te helpen om geld naar Turkije over te maken en/of lokale donaties te doen, betaal je per 6 februari geen kosten voor betalingen naar een rekening in Turkije. Dit geldt zowel voor onze particuliere als zakelijke klanten.
Helaas is het vanwege sancties niet mogelijk voor banken om hetzelfde te doen voor Syrië.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
- Stuur het Opheffingsformulier Particuliere Rekening per post naar Triodos Bank
- Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
- Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk
Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
- Log in op de app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
- Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet opheffen via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is bij Triodos nog niet mogelijk om te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Apple Pay vergt een aanzienlijke investering vanuit Triodos Bank. Aangezien we van verschillende klanten horen hoe belangrijk Apple Pay voor hen is, onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor een lancering. We verwachten Apple Pay in 2023 te introduceren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening bij Triodos Bank is gratis. Wil je een spaarrekening openen? Start dan je aanvraag op onze website.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een iOS apparaat of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je gebruik maken van gezichtsherkenning of vingerafdruk (Face ID of Touch ID). Hiermee kun je inloggen, betalen en bevestigen met de Mobiel Bankieren app.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat weer in kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vindt de verwerkingstijd van aan- en verkoopopdrachten in het overzicht Opdrachtverwerking. Aankoopopdrachten worden sneller verwerkt als de tegenrekening een rekening van Triodos Bank is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Zo stap je over naar Triodos Bank
Je Triodos Jongeren Rekening in 3 stappen
Je Triodos Internet Sparen in 3 stappen
Opnieuw registreren met Mobiel Bevestigen in 3 stappen
Sparen of beleggen in 4 stappen
Activeer Mobiel Bevestigen in 4 stappen
Downloads
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Internet Betaalrekening64 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Rekeninghouder Gemachtigde129 KB, PDF
- Uw rechten bij het doen van betalingen in Europa nav PSD2≈ 1 MB
- Opheffingsformulier Particuliere Rekening≈ 1 MB
- Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens≈ 1 MB
- Kenmerken Triodos Kinder Toekomstplan29 KB, PDF
- Aanvraagformulier Gebruikersnaam & Wachtwoord60 KB, PDF
- Aanvraagformulier Overstapservice Particulier≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Identifier64 KB, PDF
- Melding Onterechte Incasso92 KB, PDF
- Overzicht Kosten voor Beleggen506 KB, PDF
- Aanvraagformulier Wereldpas Particulier507 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank51 KB, PDF
- Algemene bankvoorwaarden 2017 Triodos Bank133 KB, PDF
- Informatieblad Depositogarantiestelsel40 KB, PDF
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Jongerenrekening60 KB, PDF
- Onze minimumeisen235 KB, PDF
- Opdrachtformulier Afhandelen Nalatenschap91 KB, PDF
- Vrijwaringsverklaring erven overig≈ 1 MB
- Overzicht kosten zelf beleggen Private Banking507 KB, PDF
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Voorwaarden Triodos Corporate Payment Services81 KB, PDF
- Uniforme Veiligheidsregels Particulieren≈ 1 MB
- Kenmerken van onze hypotheek≈ 1 MB
- Voorwaarden Digitaal bankieren120 KB, PDF
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Jongerenrekening geldig tot 1 juli 202349 KB, PDF
- Voorwaarden Digitaal bankieren geldig tot 1 juli 2023128 KB, PDF
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.