Veelgestelde vragen
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
- Registreer de Triodos Bankieren app met de nieuwe Identifier
- Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar valse-email@triodos.nl
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifier
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Volg dan deze stappen:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd bij een betaalautomaat? Neem dan na het doorlopen van bovenstaande stappen eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je kunt de Wereldpas de volgende werkdag weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vindt de verwerkingstijd van aan- en verkoopopdrachten in het overzicht Opdrachtverwerking. Aankoopopdrachten worden sneller verwerkt als de tegenrekening een rekening van Triodos Bank is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je identiteitsbewijs op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige identiteitsbewijs hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je identiteitsbewijs hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je logt als volgt in:
- Ga naar Log in op MijnHypotheek
- Vul je e-mailadres in
- Vul je wachtwoord in
- Klik op Stuur SMS-code
- Vul de code in die je via sms hebt ontvangen
- Klik op Inloggen
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Je identiteitsbewijs moet geldig zijn
- De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
- Documentnummer
- Machine Readable Zone
- Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van het paspoort of rijbewijs staat of aan de achterkant van een identiteitskaart
- Datum geldigheid
- Persoonsgegevens
- Handtekening
- De pasfoto is goed zichtbaar
- In geval van een identiteitskaart of rijbewijs hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij sturen je graag een nieuw wachtwoord toe. Volg deze stappen:
- Ga naar de aanvraagpagina
- Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in
- Klik op Reset wachtwoord
- Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
- Log in met dit tijdelijke wachtwoord
- Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
- Nadat je rekeningaanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons nieuwe inloggegevens
- Heb je al een rekening, dan koppelen wij de nieuwe rekening aan je bestaande inloggegevens
Heeft dit antwoord je geholpen?
Financieel jaaroverzicht online
Je vindt het nieuwe financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren:
- Log in via Internet Bankieren
- Klik op Overzichten
- Klik op Financieel Jaaroverzicht
Financieel jaaroverzicht per post
Ontvang je je financieel jaaroverzicht per post, dan ontvang je deze voor 31 januari.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht online.
- Heb je geen eenmanszaak? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht per post.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
- Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
- Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
- de inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
- er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Je Triodos Jongeren Rekening in 3 stappen
Zo stap je over naar Triodos Bank
Je Triodos Internet Sparen in 3 stappen
Downloads
- Wijzigingsformulier Rekeninghouder Gemachtigde≈ 1 MB
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Internet Betaalrekening≈ 1 MB
- Uw rechten bij het doen van betalingen in Europa nav PSD2≈ 1 MB
- Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens≈ 1 MB
- Opheffingsformulier Particuliere Rekening≈ 1 MB
- Kenmerken Triodos Kinder Toekomstplan≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Overstapservice Particulier≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Gebruikersnaam & Wachtwoord≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Identifier≈ 1 MB
- Melding Onterechte Incasso39 KB, PDF
- Overzicht Kosten voor Beleggen≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Wereldpas Particulier507 KB, PDF
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Jongerenrekening≈ 1 MB
- Algemene bankvoorwaarden 2017 Triodos Bank133 KB, PDF
- Voorwaarden iDIN≈ 1 MB
- Formulier Aanvragen of Wijzigen Rood Staan527 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank≈ 1 MB
- Aanvragen Inzage Persoonsgegevens≈ 1 MB
- Opdrachtformulier Afhandelen Nalatenschap≈ 1 MB
- Vrijwaringsverklaring erven overig≈ 1 MB
- Onze minimumeisen≈ 1 MB
- Algemene Voorwaarden Triodos Internetbankieren voor Particulier Gebruik≈ 1 MB
- Overzicht kosten zelf beleggen Private Banking≈ 1 MB
- Triodos Bank Halfjaarverslag 2018≈ 1 MB
- Uniforme Veiligheidsregels Particulieren≈ 1 MB
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Verklarende Woordenlijst≈ 1 MB
- Voorwaarden Triodos Corporate Payment Services≈ 1 MB
- Veelgestelde vragen over de Risicometer Beleggen≈ 1 MB
- Structuur Triodos Groep 2017≈ 1 MB
- Kenmerken van onze hypotheek≈ 1 MB
- Productkaart Intermediair≈ 1 MB