Veelgestelde vragen
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
- Registreer de Triodos Bankieren app met de nieuwe Identifier
- Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Regelmatig worden er phishingberichten verstuurd, zogenaamd uit naam van een bank. In deze phishing e-mails of SMS-berichten word je bijvoorbeeld gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren, of om via een link je Identifier opnieuw te registreren of een nieuwe Identifier aan te vragen.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar valse-email@triodos.nl
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifier
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Volg dan deze stappen:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
- Log in op de app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
- Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
We sluiten je rekening binnen 1 dag.
Schriftelijk opheffen
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet sluiten via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk.
- Download op de website het Opheffingsformulier Particuliere Rekening
- Stuur het ingevulde en ondertekende formulier per post naar Triodos Bank
- Wij sluiten de rekening binnen 5 werkdagen na ontvangst
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Je kunt je rekening niet opheffen via Internet Bankieren.
Vervolg
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften via Internet Bankieren voordat je de rekening opheft. Dit werkt als volgt:
- Klik in Internet Bankieren op Overzichten > Afschriften
- Selecteer de afschriften die je wilt downloaden
- Klik op het printer-icoontje
- Je downloadt de afschriften als pdf-bestand
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
- Stuur het Opheffingsformulier Particuliere Rekening per post naar Triodos Bank
- Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
- Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk
Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vindt de verwerkingstijd van aan- en verkoopopdrachten in het overzicht Opdrachtverwerking. Aankoopopdrachten worden sneller verwerkt als de tegenrekening een rekening van Triodos Bank is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voor het terugkoopprogramma van Certificaten van aandelen hebben we besloten om de handelsprijs voor de beperkte terugkoop gelijk te stellen aan de economische waarde die wij aan de belastingdienst hebben meegedeeld. Daar zijn een aantal redenen voor:
- Er hebben zich begin februari dit jaar geen significante ontwikkelingen voorgedaan ten opzichte van december vorig jaar, die een andere prijsstelling nodig maakten.
- We wilden zo snel en goed mogelijk helderheid verschaffen over de inkoopprijs en hebben besloten niet te wachten tot het moment van uitvoering van het programma.
Daarom zullen de certificaten binnen dit programma voor een prijs van 59 euro worden terug gekocht door de bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Het is een paspoort of identiteitskaart
- in geval van een identiteitskaart hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
- Let op: Een rijbewijs is niet toegestaan
- Het identiteitsbewijs is geldig
- De pasfoto is goed zichtbaar
- De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
- Documentnummer
- Datum geldigheid
- Persoonsgegevens
- Handtekening
- Machine Readable Zone
- Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van je paspoort staat, of aan de achterkant van je identiteitskaart.
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Zo stap je over naar Triodos Bank
Je Triodos Jongeren Rekening in 3 stappen
Je Triodos Internet Sparen in 3 stappen
Opnieuw registreren met je identiteitsbewijs in 3 stappen
Sparen of beleggen in 4 stappen
Activeer Mobiel Bevestigen in 4 stappen
Downloads
- Wijzigingsformulier Rekeninghouder Gemachtigde≈ 1 MB
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Internet Betaalrekening625 KB, PDF
- Uw rechten bij het doen van betalingen in Europa nav PSD2≈ 1 MB
- Opheffingsformulier Particuliere Rekening≈ 1 MB
- Wijzigingsformulier Persoonlijke Gegevens≈ 1 MB
- Kenmerken Triodos Kinder Toekomstplan≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Gebruikersnaam & Wachtwoord≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Overstapservice Particulier≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Identifier524 KB, PDF
- Melding Onterechte Incasso92 KB, PDF
- Aanvraagformulier Wereldpas Particulier507 KB, PDF
- Overzicht Kosten voor Beleggen506 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank51 KB, PDF
- Algemene bankvoorwaarden 2017 Triodos Bank133 KB, PDF
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Jongerenrekening132 KB, PDF
- Onze minimumeisen≈ 1 MB
- Opdrachtformulier Afhandelen Nalatenschap≈ 1 MB
- Vrijwaringsverklaring erven overig≈ 1 MB
- Algemene Voorwaarden Triodos Internetbankieren voor Particulier Gebruik583 KB, PDF
- Overzicht kosten zelf beleggen Private Banking507 KB, PDF
- Uniforme Veiligheidsregels Particulieren≈ 1 MB
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Voorwaarden Triodos Corporate Payment Services≈ 1 MB
- Veelgestelde vragen over de Risicometer Beleggen≈ 1 MB
- Kenmerken van onze hypotheek≈ 1 MB
- Structuur Triodos Groep 2017≈ 1 MB
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.