Veelgestelde vragen
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Het nummer van de Identifier
Vervolg
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
- Registreer de Triodos Bankieren appmet de nieuwe Identifier
Heeft dit antwoord je geholpen?
Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert de toegang tot Internet Bankieren
- Schrijf de 7-cijferige blokkeercode op die op het scherm van de Identifier staat
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifier
- De 7-cijferige blokkeercode
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd bij een betaalautomaat? Neem dan na het doorlopen van bovenstaande stappen eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je kunt de Wereldpas de volgende werkdag weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vindt meer informatie over het Triodos Vastgoedfonds op de website van Triodos Investment Management. Onder Documents vind je hier ook informatie over de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders van het Triodos Vastgoedfonds op 29 oktober 2019.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Financieel jaaroverzicht online
Je vindt het nieuwe financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren:
- Log in via Internet Bankieren
- Klik op Overzichten
- Klik op Financieel Jaaroverzicht
Financieel jaaroverzicht per post
Ontvang je je financieel jaaroverzicht per post, dan ontvang je deze voor 31 januari.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht online.
- Heb je geen eenmanszaak? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht per post.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
- Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
- Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
- de inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
- er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je betaalpas is standaard geactiveerd voor gebruik in de onderstaande landen. Je kunt je pas in deze landen gebruiken bij alle geld- en betaalautomaten met een Maestro-logo. Controleer voor je vertrekt of er een geldautomaat in de buurt van je bestemming is. Lees ook onze tips voor reizen naar het buitenland.
Ga je naar een land dat niet in onderstaande lijst staat? Activeer dan eerst je betaalpas voor gebruik in dit land.
Europese landen
- Albanië
- Andorra
- België
- Bosnië & Herzegovina
- Bulgarije
- Cyprus
- Denemarken
- Duitsland
- Estland
- Faeröer Eilanden
- Finland
- Frankrijk
- Gibraltar
- Griekenland
- Groenland
- Guernsey
- Hongarije
- Ierland
- IJsland
- Isle of Man
- Italië
- Jersey
- Kosovo
- Kroatië
- Letland
- Liechtenstein
- Litouwen
- Luxemburg
- Macedonië
- Malta
- Moldavië
- Monaco
- Montenegro
- Nederland
- Noorwegen
- Oekraïne
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Roemenië
- San Marino
- Servië
- Slovenië
- Slowakije
- Spanje (met uitzondering van de Canarische Eilanden)
- Spitsbergen en Jan Mayen
- Tsjechië
- Turkije
- Vaticaanstad
- Verenigd Koninkrijk
- Zweden
- Zwitserland
Heeft dit antwoord je geholpen?
Onze resultaten behalen we samen. Daarom is het verschil tussen het hoogste en laagste salaris relatief klein. Bonussen vinden wij niet gepast omdat:
- Een persoon een beloning krijgt die niet in verhouding staat met zijn aandeel in de resultaten.
- Bonussen aanzetten tot het nemen van onacceptabele risico’s.
De Raad van Bestuur kan besluiten medewerkers achteraf een extra beloning te geven in de volgende situaties:
- We halen goede resultaten en waarderen al onze medewerkers aan het einde van het jaar voor hun inzet. Deze beloning is voor iedereen hetzelfde en nooit meer dan 500 euro.
- Een enkele keer krijgt een medewerker een beloning voor een uitzonderlijke prestatie. Deze beloning bedraagt maximaal één maandsalaris en kan voor kleinere bedragen ook toegekend worden in de vorm van een arrangement bij een zakelijke klant.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons om je pincode opnieuw op te vragen. Houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je ontvangt de pincode binnen 5 werkdagen per post. Het is niet mogelijk om een andere pincode aan te vragen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Contant geld opnemen
In het buitenland neem je maximaal 5 keer per dag contant geld op bij geldautomaten met het Maestro-logo. De opnamelimiet is 500 euro per dag. Lokale geldautomaten kunnen eigen limieten hanteren. Als je geld opneemt in een vreemde valuta, dan betaal je kosten voor een geldopname in het buitenland.
Als je vreemde valuta opneemt in het buitenland geeft de automaat je de keuze With conversion of Without conversion. Kies voor Without conversion. De optie With conversion kan namelijk extra kosten met zich meebrengen.
Betalen in het buitenland
Je kunt bij elke betaalautomaat met het Maestro-logo tot maximaal 3000 euro per dag betalen. Je kunt maximaal 8 keer per dag betalen bij betaalautomaten.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een broodfonds biedt een financieel vangnet wanneer je als zelfstandige ziek wordt. Zelfstandige ondernemers spreken in een broodfonds af om elkaar met schenkingen te ondersteunen bij arbeidsongeschiktheid. Het broodfonds is een initiatief van de Broodfondsmakers. Triodos Bank ondersteunt dit initiatief met een speciale broodfondsrekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het woord Triodos is een samenvoeging van de Griekse woorden ‘tri’ en ‘hodos’. Dit betekent ‘drievoudige weg’. Wij willen een samenleving waarin iedereen zich kan ontplooien en waarin we rekening houden met elkaar en het leefklimaat. Triodos Bank draagt hieraan bij door de financiering van bedrijven, instellingen en projecten met een positieve impact voor mens, samenleving en milieu.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt je Wereldpas meteen gebruiken in landen binnen Europa. Dit kan bij alle geld- en betaalautomaten met een Maestro-logo.
Controleer voor je vertrekt of er een geldautomaat in de buurt van je bestemming is. Lees ook onze tips voor reizen naar het buitenland.
Buiten Europa
Wil je je Wereldpas buiten Europa gebruiken, activeer de pas dan eerst voor gebruik buiten Europa.
Lees hier welke landen onder Europa vallen voor het gebruik van de Wereldpas.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Zo regel je de boekhoudkoppeling
Sealbagstorten in 3 stappen
Begeleiding van Bijzonder Beheer
Je bankgarantie in 4 stappen
je betaalautomaatcontract in 3 stappen
Je Triodos Incassocontract in 2 stappen
Downloads
- Wijzigingsformulier Zakelijke Gebruiker566 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Zakelijke Rekening≈ 1 MB
- Opzeggen Zakelijke Rekening56 KB, PDF
- Handleiding en Voorschriften Europese Incasso314 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Organisatiegegevens124 KB, PDF
- Aanvraagformulier Identifier46 KB, PDF
- Aanvraagformulier Incassocontract64 KB, PDF
- Voorwaarden iDIN45 KB, PDF
- Aanvraagformulier Overstapservice Zakelijk52 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank44 KB, PDF
- Aanvraagformulier Rekeningovername44 KB, PDF
- Sealbag Overeenkomst50 KB, PDF
- Aanvragen Inzage Persoonsgegevens≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Betaalautomaat Contract57 KB, PDF
- MT940 Formaatbeschrijving≈ 1 MB
- Kostenoverzicht Zakelijke Krediet121 KB, PDF
- Handleiding Sealbag1 MB, PDF
- Overzicht kosten zelf beleggen Private Banking507 KB, PDF
- MT940 Swift Overeenkomst39 KB, PDF
- Formulier Verklaring Kerkgenootschap≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Acceptgiro Overeenkomst55 KB, PDF
- CAMT.053 Formaatbeschrijving136 KB, PDF
- Algemene Voorwaarden Zakelijke Spaar- en Depositorekeningen≈ 1 MB
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Verklarende Woordenlijst412 KB, PDF
- Aanvraagformulier Directe Aanlevering via CPS≈ 1 MB
- Veelgestelde vragen over de Risicometer Beleggen24 KB, PDF
- Onze minimumeisen357 KB, PDF
- Structuur Triodos Groep 2017≈ 1 MB
- Triodos Bank Halfjaarverslag 2018155 KB, PDF