Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de Triodos Betaalpas zelf via de Mobiel Bankieren app deblokkeren. Je betaalpas wordt geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst of als je zelf de betaalpas hebt geblokkeerd in de app.
De blokkade is de volgende werkdag na 11.30 uur zichtbaar. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is in de app om te deblokkeren.
Zo werkt het:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Geen app?
Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Vervolg
- Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Je Triodos Betaalpas kan je weer gebruiken als je eerst een contant bedrag opneemt bij een geldautomaat
- Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je zelf de betaalpas geblokkeerd hebt in de app? Je kunt de Triodos Betaalpas meteen weer gebruiken
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is nog niet mogelijk om contactloos te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay of Google Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Mobiel betalen vraagt tijd en een flinke investering vanuit Triodos Bank.
Voor de lancering van Apple Pay zijn we bovendien afhankelijk van verschillende externe partijen. Helaas zijn zij nog niet klaar voor de koppeling tussen Apple Pay en onze nieuwe Triodos Betaalpas van Visa Debit. Met elkaar werken we er hard aan om Apple Pay in de eerste helft van 2024 en Google Pay in de tweede helft van 2024 te introduceren in Nederland.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening bij Triodos Bank is gratis. Wil je een spaarrekening openen? Start dan je aanvraag op onze website.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Iedere dag berekenen we de rente over het bedrag dat op dat moment op je spaarrekening staat. Op 1 januari tellen we al deze bedragen bij elkaar op en maken dat bedrag over op je spaarrekening.
- In de Mobiel Bankieren app zie je de opgebouwde rente als je tikt op het dropdownmenu achter het saldo van je spaarrekening
- De opgebouwde rente wordt iedere eerste dag van de maand bijgewerkt
- We berekenen de rente per rekening, ongeacht het aantal rekeninghouders. Je ontvangt op een en/of rekening dus dezelfde rente als op een rekening die op 1 naam staat
Heb je een deposito, dan ontvang je de rente na afloop van de looptijd van het deposito. Je kunt je deposito inzien in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
U vindt de officiële berichten en laatste informatie over het Captin MTF platform op de pagina voor investeerders in Triodos Bank. Deze informatie is in het Engels en leidend voor certificaathouders.
Op onze informatiepagina voor certificaathouders vindt u de laatste informatie ook in het Nederlands.
Belangrijke berichten worden ook door middel van een persbericht gepubliceerd. Certificaathouders ontvangen bij belangrijke berichten persoonlijk een e-mail of brief.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat weer in kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected]
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Klik op Rekening sluiten en volg de stappen. Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Binnen 1 dag sluiten wij je rekening.
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Andere rechtsvormen
Je geeft je wijziging schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Overzicht rekeningen
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren.
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De situatie in Marokko en Libië gaat ons aan het hart. Daarom willen we het overmaken van geld naar dierbaren en/of het doen van lokale donaties vergemakkelijken. Tot en met 18 december betaal je geen transactiekosten voor betalingen naar een rekening in Marokko of Libië. Dit geldt zowel voor particuliere als zakelijke klanten.
Heb je na 8 september een bedrag overgemaakt naar Marokko of na 11 september een bedrag overgemaakt naar Libië? Dan storten we de transactiekosten binnen 4 weken terug.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Knip je oude pas door en let er op dat je ook de chip doorknipt. Gooi je oude pas daarna bij het restafval.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Zo regel je de automatische boekhoudkoppeling
Je Triodos Incassocontract in 2 stappen
Begeleiding van Bijzonder Beheer
Downloads
- Wijzigingsformulier Wijzigen Bevoegdheden Bestaande Zakelijke Gebruiker106 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Toevoegen Zakelijke gebruiker114 KB, PDF
- Algemene Voorwaarden Kredietverlening214 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Verwijderen Zakelijke gebruiker80 KB, PDF
- Algemene voorwaarden Triodos Effectendienstverlening per 25 februari 202170 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Vervangen Zakelijke Gebruiker126 KB, PDF
- Formulier Opzeggen Triodos Zakelijke Rekening77 KB, PDF
- Handleiding en Voorschriften Europese Incasso562 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Zakelijke Rekening139 KB, PDF
- Aanvraagformulier Incassocontract543 KB, PDF
- Aanvraagformulier standaardbankverklaring80 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Organisatiegegevens92 KB, PDF
- Algemene Voorwaarden Triodos Broodfondsrekening140 KB, PDF
- Aanvraagformulier Rekeningovername101 KB, PDF
- Algemene bankvoorwaarden 2017 Triodos Bank156 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank51 KB, PDF
- Informatieblad Depositogarantiestelsel40 KB, PDF
- Aanvraagformulier Overstapservice Zakelijk85 KB, PDF
- Onze minimumeisen235 KB, PDF
- Formulier Aanwijzen wijzigen Rekeningbeheerder117 KB, PDF
- MT940 Swift Overeenkomst518 KB, PDF
- Algemene Voorwaarden acceptatie (transport en verwerking) van Bankpasbetalingen Triodos Bank120 KB, PDF
- Kostenoverzicht Zakelijke Krediet≈ 1 MB
- Formulier Verklaring Kerkgenootschap66 KB, PDF
- CAMT.053 Formaatbeschrijving≈ 1 MB
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Directe Aanlevering via CPS90 KB, PDF
- Voorwaarden Digitaal bankieren113 KB, PDF
- Voorwaarden Digitaal bankieren geldig tot 1 januari 2024120 KB, PDF
- Algemene bankvoorwaarden 2017 Triodos Bank geldig tot 1 januari 2024133 KB, PDF
- Algemene Voorwaarden Triodos Broodfondsrekening geldig tot 1 januari 2024151 KB, PDF
- MT940 Formaatbeschrijving≈ 1 MB