Veelgestelde vragen
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
- Registreer de Triodos Bankieren app met de nieuwe Identifier
- Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifier
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Volg dan deze stappen:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Klik op Rekening sluiten en volg de stappen. Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Binnen 1 dag sluiten wij je rekening.
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Andere rechtsvormen
Je geeft je wijziging schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Overzicht rekeningen
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren.
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voor het terugkoopprogramma van Certificaten van aandelen hebben we besloten om de handelsprijs voor de beperkte terugkoop gelijk te stellen aan de economische waarde die wij aan de belastingdienst hebben meegedeeld. Daar zijn een aantal redenen voor:
- Er hebben zich begin februari dit jaar geen significante ontwikkelingen voorgedaan ten opzichte van december vorig jaar, die een andere prijsstelling nodig maakten.
- We wilden zo snel en goed mogelijk helderheid verschaffen over de inkoopprijs en hebben besloten niet te wachten tot het moment van uitvoering van het programma.
Daarom zullen de certificaten binnen dit programma voor een prijs van 59 euro worden terug gekocht door de bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Het is een paspoort of identiteitskaart
- in geval van een identiteitskaart hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
- Het identiteitsbewijs is geldig
- De pasfoto is goed zichtbaar
- De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
- Documentnummer
- Datum geldigheid
- Persoonsgegevens
- Handtekening
- Machine Readable Zone
- Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van je paspoort staat, of aan de achterkant van je identiteitskaart.
- Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van je paspoort staat, of aan de achterkant van je identiteitskaart.
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 29 maart 2022 heeft Triodos Bank van onze aandeelhouder SAAT het mandaat gekregen om het terugkoopprogramma en de solidariteitsregeling uit te kunnen voeren. We wachten nu nog op toestemming van de relevante internationale toezichthouders. Het bereiken van een evenwichtige en faire solidariteitsregeling is ingewikkeld en gebonden aan internationale regelgeving. De goedkeuring van de solidariteitsregeling duurt dan ook helaas langer dan eerder verwacht. Het is om die reden nog niet bekend wanneer de solidariteitsregeling kan worden aangevraagd.
Het is niet uitgesloten dat Triodos bank het algemene terugkoopprogramma alvast uit gaat voeren, maar met de solidariteitsregeling wacht. Mocht de solidariteitsregeling onverhoopt geen doorgang kunnen vinden, dan zal de bank wel verder gaan met het algemene inkoopprogramma.
Zodra we meer informatie hebben over de aanvang van het terugkoopprogramma, delen we dit.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
- Log in
- Klik op Gegevens Wijzigen
- Klik op Rekening gegevens
- Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ik ben klant bij Triodos Bank
- Heb je al een zakelijke lening bij Triodos Bank? Neem dan contact op met je relatiemanager. Hij bespreekt met jou de mogelijkheden.
Heb je geen lopend krediet bij Triodos Bank, maar zijn wij wel jouw huisbank voor je betalingsverkeer?
- Als je een eenmanszaak, vof of maatschap hebt en je zoekt financiering tussen de €10.000 en €50.000, kijk dan of je in aanmerking komt voor de regeling Klein Krediet Corona.
- Heb je een andere rechtsvorm en zoek je financiering tot €50.000? Neem dan contact op met onze financieringspartner Qredits.
- Ben je klant bij Triodos Bank, en zoek je financiering tot €50.000? Neem dan contact op met onze financieringspartner Qredits.
- Zoek je financiering boven €50.000? Vraag dan online een lening aan.
Ik ben geen klant bij Triodos Bank
- Ben je nog geen klant van Triodos Bank en zoek je financiering tot €50.000? Neem dan contact op met onze financieringspartner Qredits.
Lees ook de economische maatregelen die de overheid heeft genomen om ondernemers te ondersteunen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Zo regel je de automatische boekhoudkoppeling
Je bankgarantie in 4 stappen
je betaalautomaatcontract in 3 stappen
Je Triodos Incassocontract in 2 stappen
Begeleiding van Bijzonder Beheer
Downloads
- Wijzigingsformulier Toevoegen Zakelijke gebruiker107 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Wijzigen Zakelijke Gebruiker97 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Verwijderen Zakelijke gebruiker65 KB, PDF
- Formulier Opzeggen Triodos Zakelijke Rekening77 KB, PDF
- Handleiding en Voorschriften Europese Incasso562 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Zakelijke Rekening519 KB, PDF
- Aanvraagformulier Incassocontract543 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Organisatiegegevens515 KB, PDF
- Aanvraagformulier Rekeningovername567 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank51 KB, PDF
- Aanvraagformulier Overstapservice Zakelijk418 KB, PDF
- Aanvraagformulier Betaalautomaat Contract526 KB, PDF
- MT940 Swift Overeenkomst518 KB, PDF
- Onze minimumeisen≈ 1 MB
- Kostenoverzicht Zakelijke Krediet≈ 1 MB
- Formulier Verklaring Kerkgenootschap≈ 1 MB
- Overzicht kosten zelf beleggen Private Banking507 KB, PDF
- CAMT.053 Formaatbeschrijving≈ 1 MB
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Directe Aanlevering via CPS523 KB, PDF
- Veelgestelde vragen over de Risicometer Beleggen≈ 1 MB
- Structuur Triodos Groep 2017≈ 1 MB
- MT940 Formaatbeschrijving≈ 1 MB