Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is en volg dan deze stappen:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
- Tik op Blokkeren/deblokkeren
- Zet het vinkje bij Blokkeren uit
- Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- je rekeningnummer
- je Identifiernummer
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De situatie in Turkije gaat ons aan het hart. Om onze klanten te helpen om geld naar Turkije over te maken en/of lokale donaties te doen, betaal je per 6 februari geen kosten voor betalingen naar een rekening in Turkije. Dit geldt zowel voor onze particuliere als zakelijke klanten.
Helaas is het vanwege sancties niet mogelijk voor banken om hetzelfde te doen voor Syrië.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening bij Triodos Bank is gratis. Wil je een spaarrekening openen? Start dan je aanvraag op onze website.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat weer in kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Kinder Toekomst Plan is kosteloos.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Klik op Rekening sluiten en volg de stappen. Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Binnen 1 dag sluiten wij je rekening.
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Andere rechtsvormen
Je geeft je wijziging schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Overzicht rekeningen
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren.
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het registreren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, registreer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
- Log in
- Klik op Gegevens Wijzigen
- Klik op Rekening gegevens
- Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als u een handelsrekening opent bij Captin, maakt u een opname van uw identiteitsbewijs en een opname van uw gezicht om uzelf te identificeren. Als identiteitsbewijs kunt u een paspoort of identiteitskaart gebruiken.
Op deze pagina vindt u 2 video's waarin u ziet hoe u een goede opname van uw identiteitsbewijs en gezicht maakt.
Heeft u meer hulp nodig? Kijk dan op https:/support.captin.com of bel Captin tussen 09.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 088 123 2409.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Aanvragen
Zo regel je de automatische boekhoudkoppeling
je betaalautomaatcontract in 3 stappen
Je bankgarantie in 4 stappen
Begeleiding van Bijzonder Beheer
Je Triodos Incassocontract in 2 stappen
Downloads
- Wijzigingsformulier Wijzigen Bevoegdheden Bestaande Zakelijke Gebruiker105 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Toevoegen Zakelijke gebruiker113 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Verwijderen Zakelijke gebruiker80 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Vervangen Zakelijke Gebruiker126 KB, PDF
- Formulier Opzeggen Triodos Zakelijke Rekening77 KB, PDF
- Handleiding en Voorschriften Europese Incasso562 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Zakelijke Rekening139 KB, PDF
- Aanvraagformulier Incassocontract543 KB, PDF
- Wijzigingsformulier Organisatiegegevens92 KB, PDF
- Aanvraagformulier Rekeningovername101 KB, PDF
- Klachtenregeling Triodos Bank51 KB, PDF
- Informatieblad Depositogarantiestelsel40 KB, PDF
- Aanvraagformulier Overstapservice Zakelijk85 KB, PDF
- Onze minimumeisen235 KB, PDF
- Aanvraagformulier Betaalautomaat Contract526 KB, PDF
- MT940 Swift Overeenkomst518 KB, PDF
- Kostenoverzicht Zakelijke Krediet≈ 1 MB
- Formulier Verklaring Kerkgenootschap66 KB, PDF
- Overzicht kosten zelf beleggen Private Banking507 KB, PDF
- CAMT.053 Formaatbeschrijving≈ 1 MB
- Nederlandse Corporate Governance Code 2016≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Directe Aanlevering via CPS90 KB, PDF
- Voorwaarden Digitaal bankieren120 KB, PDF
- Voorwaarden Digitaal bankieren geldig tot 1 juli 2023128 KB, PDF
- MT940 Formaatbeschrijving≈ 1 MB