Wat is een Rekeningbeheerder?
Een Rekeningbeheerder kan namens de organisatie zelfstandig of gezamenlijk wijzigingen doorvoeren op organisatie- en rekeningniveau. Hierbij kun je denken aan:
- Adres- en contactgegevens
- Rekeninginstellingen wijzigen
- Zakelijke Gebruikers inzien en bevoegdheden wijzigen
- Downloaden van het Financieel Jaaroverzicht
- Wijzigingsformulier via de chat doorgeven
Twijfel je of je organisatie al een Rekeningbeheerder heeft? Log in op Internet Bankieren en kijk bij> Gebruikers & Bevoegdheden.
Lees hier hoe je iemand een Rekeningbeheerder maakt.
Lees hier wat het verschil is tussen een Rekeningbeheerder en een Zakelijke Gebruiker.
Goed om te weten
- Een Rekeningbeheerder kan iedereen binnen de organisatie zijn, op voorwaarde dat dit is afgestemd met het bestuur.
- Een Rekeningbeheerder heeft standaard toegang tot alle rekeningen van de organisatie
- Een Rekeningbeheerder heeft altijd de bevoegdheid om betalingen in te voeren en te verzenden. Deze bevoegdheden kunnen niet worden aangepast.
- Per organisatie kunnen maximaal 5 Rekeningbeheerders worden benoemd
- Als eigenaar van een eenmanszaak ben je automatisch een Rekeningbeheerder. Voor een eenmanszaak is het niet mogelijk om een extra Rekeningbeheerder aan te wijzen