Wat is een Rekeningbeheerder?

Een Rekeningbeheerder kan namens de organisatie zelfstandig of gezamenlijk wijzigingen doorvoeren op organisatie- en rekeningniveau. Hierbij kun je denken aan:

  • Adres- en contactgegevens
  • Rekeninginstellingen wijzigen
  • Zakelijke Gebruikers inzien en bevoegdheden wijzigen
  • Downloaden van het Financieel Jaaroverzicht
  • Wijzigingsformulier via de chat doorgeven

Twijfel je of je organisatie al een Rekeningbeheerder heeft? Log in op Internet Bankieren en kijk bij> Gebruikers & Bevoegdheden.

Lees hier hoe je iemand een Rekeningbeheerder maakt.
Lees hier wat het verschil is tussen een Rekeningbeheerder en een Zakelijke Gebruiker.

Goed om te weten

  • Een Rekeningbeheerder kan iedereen binnen de organisatie zijn, op voorwaarde dat dit is afgestemd met het bestuur.
  • Een Rekeningbeheerder heeft standaard toegang tot alle rekeningen van de organisatie
  • Een Rekeningbeheerder heeft altijd de bevoegdheid om betalingen in te voeren en te verzenden. Deze bevoegdheden kunnen niet worden aangepast.
  • Per organisatie kunnen maximaal 5 Rekeningbeheerders worden benoemd
  • Als eigenaar van een eenmanszaak ben je automatisch een Rekeningbeheerder. Voor een eenmanszaak is het niet mogelijk om een extra Rekeningbeheerder aan te wijzen



Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp