Alle zakelijke limieten op een rij
Regel het makkelijk en op tijd
Regel het makkelijk en op tijd
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Eenmanszaak
Heb je een eenmanszaak, dan kun je het bedrag dat je dagelijks kunt betalen verhogen tot maximaal €10.000. Dit doe je op dezelfde manier als een particuliere klant.
Andere rechtsvormen
De standaard paslimiet is €3.000. Het kan zijn dat je bij de opening van de rekening een lagere paslimiet hebt opgegeven. In dat geval kun je de limiet verhogen tot maximaal €3.000. Je geeft je wijziging schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Vervolg
Een rekeningbeheerder is een persoon die een volmacht krijgt om zelfstandig namens de organisatie wijzigingen door te voeren op organisatie- en rekeningniveau. Hierbij kun je denken aan:
De rekeningbeheerder moet als bestuurder, vennoot, maat of gevolmachtigde van de organisatie staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Per organisatie kun je maximaal drie rekeningbeheerders aanwijzen.
Je geeft een rekeningbeheerder schriftelijk aan ons door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Op je zakelijke rekening staan verschillende limieten. Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Wijzigen eenmanszaak
Heb je een eenmanszaak, dan wijzig je je paslimiet en rekeninglimiet via de app of Internet Bankieren. Bel ons als het je niet lukt de limiet online te wijzigen, of als je je gebruikerslimiet wilt wijzigen.
Wijzigen andere rechtsvormen
Is er een rekeningbeheerder, dan wijzigt de rekeningbeheerder een limiet telefonisch of schriftelijk. De rekeningbeheerder ondertekent dan het formulier.
Is er geen rekeningbeheerder, dan wijzig je de limieten schriftelijk via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier om je wijziging door te geven.
Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post.
Vervolg
Wij passen de limiet binnen 5 werkdagen aan. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.