Wijzigingen doorgeven
Via onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier waarmee je een wijziging doorgeeft. Denk hierbij aan het aanvragen/opzeggen van een Triodos Betaalpas of het wijzigen van organisatiegegevens. Loop de keuzehulp stap voor stap door.
Wil je meerdere wijzigingen doorgeven? Dan doorloop je de keuzehulp per wijziging.
Is er een Rekeningbeheerder voor je organisatie?
- De Rekeningbeheerder geeft de meeste wijzigingen via de chat door
- Een zakelijke gebruiker toevoegen kan alleen per post. Met onze keuzehulp vind je het juiste formulier
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als de adres- of contactgegevens van je organisatie wijzigen, geef dan eerst de nieuwe gegevens door aan de Kamer van Koophandel.
- Triodos Bank neemt automatisch het vestigingsadres over vanuit de Kamer van Koophandel. Deze hoef je niet aan ons door te geven.
- De volgende wijzigingen in de organisatiegegevens geef je wel aan ons door:
- Correspondentieadres
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Als Rekeningbeheerder, wijzig je de adres- of contactgegevens van je organisatie via Internet Bankieren.
Zo werkt het:
- Log in
- Ga naar Zelf regelen, Organisatie
- Selecteer de organisatie
- Klik op Wijzig en volg de stappen
Via de app wijzigen?
Je kunt de adres- of contactgegevens van je organisatie ook via de Triodos Mobiel Bankieren app wijzigen. Tik nadat je bent ingelogd op Meer, Organisatie en volg de stappen.
Geen Rekeningbeheerder?
Je wijzigt de adres- of contact gegevens van je organisatie via het Wijzigingsformulier Organisatiegegevens. Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post.
Vervolg
Wij passen de adres- of contactgegevens van je organisatie binnen 5 werkdagen aan. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als Rekeningbeheerder die zelfstandig wijzigingen mag doorvoeren of zelfstandig bevoegd bestuurder regel je je bankzaken eenvoudig via de chat.
Zo werkt het:
- Selecteer via onze Keuzehulp het juiste wijzigingsformulier
- Vul het formulier digitaal in en sla het op. Een handtekening is niet nodig
- Log in op Internet Bankieren
- Klik rechts onderin het scherm op het chat-teken om de chat te openen
- Klik op het paperclip-teken om het formulier als bijlage toe te voegen
- Verstuur de chat tussen 09.00 en 17.00 uur
Goed om te weten
- Als je hebt gekozen dat de Rekeningbeheerders gezamenlijk wijzigingen doorgeven, stuur dan het formulier op per post. Zorg ervoor dat het formulier is ondertekend door twee Rekeningbeheerders
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Rekeningbeheerder
Een Rekeningbeheerder en Zakelijke Gebruiker (indien de juiste bevoegdheden zijn opgegeven) kan:
- Betalingen inzien, invoeren en autoriseren
- Een nieuwe Triodos Betaalpas aanvragen
- Als er nog geen betaalpas is voor een Zakelijke Gebruiker, kan alleen een Rekeningbeheerder dit aanvragen
- Als een bestaande betaalpas vervangen moet worden, kan alleen een Zakelijke Gebruiker dit
Een Rekeningbeheerder kan ook:
- Wijzigingen doorgeven namens de organisatie
- Financieel Jaaroverzicht downloaden
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Een Rekeningbeheerder kan namens de organisatie wijzigingen doorvoeren op zowel organisatie- als rekeningniveau. Een organisatie kan maximaal 5 Rekeningbeheerders hebben.
Je hebt de keuze of de Rekeningbeheerders voor je organisatie zelfstandig of gezamenlijk wijzigingen door kunnen geven:
- Zelfstandig bevestigen: elke wijziging wordt door één Rekeningbeheerder bevestigd in Internet Bankieren of doorgegeven via een formulier per chat.
- Gezamenlijkbevestigen: elke wijziging worden door in totaal twee Rekeningbeheerders bevestigd in Internet Bankieren of doorgegeven via een formulier per post.
Lees hier hoe je doorgeeft of Rekeningbeheerders zelfstandig of gezamenlijk moeten bevestigen.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je geeft een Rekeningbeheerder schriftelijk aan ons door via het Formulier toevoegen Rekeningbeheerder. Onderteken het formulier rechtsgeldig en verstuur het naar ons op per post.
Vervolg
Wij voegen de Rekeningbeheerder toe op je rekening(en) binnen 5 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Goed om te weten:
- Per organisatie kunnen maximaal 5 Rekeningbeheerders worden benoemd.
- Als eigenaar van een eenmanszaak ben je automatisch een Rekeningbeheerder.
- Voor een eenmanszaak is het niet mogelijk om een extra Rekeningbeheerder te benoemen.
- Twijfel je of je organisatie al een Rekeningbeheerder heeft? Log in op Internet Bankieren en kijk bij Zelf regelen > Gebruikers & Bevoegdheden.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Een Rekeningbeheerder kan namens de organisatie zelfstandig of gezamenlijk wijzigingen doorvoeren op organisatie- en rekeningniveau. Hierbij kun je denken aan:
- Adres- en contactgegevens
- Rekeninginstellingen wijzigen
- Zakelijke Gebruikers inzien en bevoegdheden wijzigen
- Downloaden van het Financieel Jaaroverzicht
- Wijzigingsformulier via de chat doorgeven
Twijfel je of je organisatie al een Rekeningbeheerder heeft? Log in op Internet Bankieren en kijk bij> Gebruikers & Bevoegdheden.
Lees hier hoe je iemand een Rekeningbeheerder maakt.
Lees hier wat het verschil is tussen een Rekeningbeheerder en een Zakelijke Gebruiker.
Goed om te weten
- Een Rekeningbeheerder kan iedereen binnen de organisatie zijn, op voorwaarde dat dit is afgestemd met het bestuur.
- Een Rekeningbeheerder heeft standaard toegang tot alle rekeningen van de organisatie
- Een Rekeningbeheerder heeft altijd de bevoegdheid om betalingen in te voeren en te verzenden. Deze bevoegdheden kunnen niet worden aangepast.
- Per organisatie kunnen maximaal 5 Rekeningbeheerders worden benoemd
- Als eigenaar van een eenmanszaak ben je automatisch een Rekeningbeheerder. Voor een eenmanszaak is het niet mogelijk om een extra Rekeningbeheerder aan te wijzen
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je geeft dit schriftelijk aan ons door via het Formulier toevoegen Rekeningbeheerder. Onderteken het formulier rechtsgeldig en verstuur het naar ons op per post.
Lees hier meer over het verschil tussen zelfstandig of gezamenlijk bevestigen door Rekeningbeheerders.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Zakelijke Gebruiker
Je voegt een Zakelijk Gebruiker schriftelijk toe via het Formulier toevoegen Zakelijke Gebruiker. Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post
Goed om te weten
- Lees hier meer over het verwijderen van een Zakelijke Gebruiker
- Lees hier meer over het wijzigen van de bevoegdheden van een Zakelijk Gebruiker
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je wijzigt als Rekeningbeheerder de bevoegdheden van een Zakelijk Gebruiker via Internet Bankieren. Dit is niet mogelijk via de Triodos Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
- Log in
- Ga naar Zelf regelen, Gebruikers & Bevoegdheden
- Klik op de naam van de Zakelijke Gebruiker waarvan je de bevoegdheden wilt wijzigen en volg de stappen
Vervolg
- De wijziging(en) in de bevoegdheden van een Zakelijke Gebruiker gaat per direct in
- Heb je een Triodos Betaalpas aangevraagd voor een Zakelijke Gebruiker? De Zakelijke Gebruiker ontvangt de betaalpas binnen 5 werkdagen op het zakelijk (correspondentie)adres
Geen Rekeningbeheerder?
Je wijzigt de bevoegdheden van een Zakelijke Gebruiker schriftelijk via het Formulier wijzigen bevoegdheden bestaande Zakelijke gebruiker. Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post.
Goed om te weten
- Als eigenaar van een eenmanszaak ben je automatisch een Rekeningbeheerder
- Lees hier meer over het toevoegen van een Zakelijke Gebruiker
- Lees hier meer over het verwijderen van een Zakelijke Gebruiker
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je verwijdert als Rekeningbeheerder een Zakelijke Gebruiker via Internet Bankieren. Dit is niet mogelijk via de Triodos Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
- Log in
- Ga naar Zelf regelen > Gebruikers & Bevoegdheden
- Klik op de naam van de Zakelijke Gebruiker die je wilt verwijderen en volg de stappen
Vervolg
De toegang tot de rekening(en) van de Zakelijke Gebruiker wordt per direct verwijderd.
Geen Rekeningbeheerder?
Je verwijdert een Zakelijke Gebruiker schriftelijk via het Formulier verwijderen Zakelijke Gebruiker. Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post
Goed om te weten
- Als eigenaar van een eenmanszaak ben je automatisch een Rekeningbeheerder
- Lees hier meer over het toevoegen van een Zakelijke Gebruiker
- Lees hier meer over het wijzigen van de bevoegdheden van een Zakelijke Gebruiker
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Limieten
De daglimiet van je rekening(en) is het bedrag dat je dagelijks maximaal mag overmaken vanaf je zakelijke rekening(en). Je kunt de daglimiet van je rekening(en) inzien in Internet Bankieren.
Zo werkt het:
- Log in
- Klik op Zelf Regelen > Rekeninginstellingen
- Kijk bij Daglimiet
Gebruik je de app?
Je kunt je daglimiet van je rekening(en) ook via de Mobiel Bankieren app inzien. Ga naar Meer > Rekeninginstellingen > Tik op de gewenste rekening > Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet.
Wil je je daglimiet van je rekening(en) wijzigen? Lees hier hoe je de daglimiet van je zakelijke rekening(en) wijzigt.
Goed om te weten
- Het is mogelijk dat er voor een gebruiker op de rekening een gebruikerslimiet is ingesteld.
- Een gebruikerslimiet is het maximale bedrag dat een gebruiker per betaling mag overmaken. Dit kan lager zijn dan de ingestelde daglimiet van de rekening.
- Een Rekeningbeheerder of zelfstandig bevoegd bestuurder kan de gebruikerslimiet(en) niet inzien in Internet Bankieren of in de mobiel app. Dit kan telefonisch opgevraagd worden.
- Een gebruiker op de rekening kan voor zichzelf wel inzien of er een gebruikerslimiet is ingesteld. Log in op Internet Bankieren en ga naar Rekeninginstellingen > Bevoegdheden
Wil je meer weten over zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Ben je een particuliere klant? Lees hier hoe je de daglimiet van je particuliere rekening wijzigt.
Hoe je je daglimiet van je zakelijke rekening(en) wijzigt, verschilt onder andere per rechtsvorm.
Eenmanszaak of Rekeningbeheerder
Als eigenaar van een eenmanszaak of als Rekeningbeheerder, wijzig je de daglimiet van je rekening(en) via Internet Bankieren.
Je kunt je daglimiet (tijdelijk) verhogen tot maximaal € 250.000.
Zo werkt het:
- Log in
- Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen
- Klik op Daglimiet
- Vul de gewenste daglimiet en eventuele einddatum in
- Klik op Bevestigen en volg de stappen
Vervolg
Je (tijdelijke) daglimiet van je rekening gaat 4 uur na bevestiging in.
Gebruik je de app?
Als eenmanszaak kun je de daglimiet van je rekening(en) ook via de Triodos Mobiel Bankieren app wijzigen. Ga naar Meer > Rekeninginstellingen > Tik op de gewenste rekening > Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet en volg de stappen. Je (tijdelijke) daglimiet van je rekening gaat 4 uur na bevestiging in
Als Rekeningbeheerder kun je in de mobiele app de daglimiet alleen bekijken, niet wijzigen.
Geen eenmanszaak of Rekeningbeheerder?
Je wijzigt de daglimiet van je rekening(en) schriftelijk via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier om je wijziging door te geven.
Onderteken het formulier rechtsgeldig en stuur het naar ons op per post.
Vervolg
Wij passen de daglimiet van je rekening(en) binnen 5 werkdagen aan. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Lees hier hoe je de limiet van je zakelijke Triodos Betaalpas wijzigt.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Het is mogelijk om je daglimiet van je betaalpas te wijzigen. Hoe je dit doet, verschilt onder andere per rechtsvorm.
Eenmanszaak
Je kunt je daglimiet wijzigen in de Mobiel Bankieren app. Dit doe je op dezelfde manier als een particuliere klant.
Andere rechtsvorm dan een eenmanszaak
Wil je je daglimiet wijzigen voor betalingen bij een betaalautomaat, online betalen (e-Commerce) of geld opnemen? Je geeft je wijziging door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je het juiste formulier.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Financiële administratie
De frequentie van je afschriften kun je aanpassen in Internet Bankieren.
Zo werkt het:
- Log in op Internet Bankieren
- Ga naar Zelf Regelen
- Klik op Rekeninginstellingen
- Klik op Frequentie rekeningafschriften en selecteer de juiste frequentie
Ontvang je papieren afschriften? Dan kun je deze in Internet Bankieren uitzetten via Zelf Regelen>Rekeninginstellingen>Papieren rekeningafschriften.
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
Vervolg
- De wijziging geldt voor toekomstige afschriften
- De afschriften die in het verleden zijn aangemaakt blijven hetzelfde
- Je kunt zelf online een overzicht aanmaken voor een door jou gekozen periode
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt twee soorten bankverklaringen aanvragen:
- Referentieverklaring: Soms vraagt een zakelijke tegenpartij om een Referentieverklaring van de bank. Een Referentieverklaring wordt ook Solvabiliteitsverklaring genoemd. Hierin staat:
- het IBAN
- De naam en het adres van de rekeninghouder
- Het saldo op de rekening op een specifieke datum
- Standaardbankverklaring: Voor de jaaropgave kan je accountant om een Standaardbankverklaring vragen. Hierin staan:
- Alle rekeningen, producten of diensten die je bij ons afneemt
- De bevoegdheden van de gebruikers op de rekening(en)
Referentieverklaring aanvragen
Heb je een Referentieverklaring nodig, dan vraag je deze kosteloos aan via Internet Bankieren:
- Log in op Internet Bankieren
- Klik op Zelf regelen
- Klik op Downloads
- Klik op Bankverklaring
- Kies of je de verklaring in het Nederlands of Engels wilt downloaden
- Kies of je wel of niet je banksaldo op de verklaring wilt hebben
- Klik op Download
Standaardbankverklaring aanvragen
Is er een Rekeningbeheerder of zelfstandig bevoegd bestuurder? Dan vraag je de Standaardbankverklaring via de chat aan.
Geen Rekeningbehbeheerder of zelfstandig bevoegd bestuurder? Ddan vraag je de Standaardbankverklaring aan via het Aanvraagformulier Bankverklaring.
Er zijn kosten verbonden aan een Standaardbankverklaring.
Vervolg aanvraag Standaardbankverklaring
- Na ontvangst duur het minimaal 2 weken voordat je de Standaardbankverklaring ontvangt
- De Standaardbankverklaring sturen wij rechtstreeks naar de accountant, je ontvangt een kopie. Als je geen accountant hebt, ontvang je de standaardbankverklaring op het vestigingsadres van je organisatie
- De kosten schrijven we af van je rekening
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je downloadt je afschriften voor je betaal- of spaarrekening het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app.
Zo werk het:
- Log in op de app
- Tik op Meer > Downloads > Rekeningafschriften
- Selecteer de rekening waarvan je de afschriften wilt downloaden
- Zoek in de lijst het rekeningafschrift dat je wilt downloaden en tik daarop
- Tik rechtsboven op het pijltje om het afschrift te downloaden
Geen app?
Als je geen app hebt, download je je afschriften via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, download je je afschriften via Zelf regelen > Download > Rekeningafschriften.
Beleggersrekening
Je downloadt je afschriften voor je beleggersrekening via Internet Bankieren.
Zo werk het:
- Log in op Internet Bankieren
- Klik op je beleggersrekening
- Scroll naar beneden en klik bij Transacties op de transactie waarvan je een afschrift wilt
- Klik op Download
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
Zoek een specifieke bij- of afschrijving in Internet Bankieren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt je Triodos Internet Zaken Rekening koppelen aan boekhoudpakketten van verschillende aanbieders.
Zo werkt het:
- Je start de boekhoudkoppeling vanuit je boekhoudpakket. Ga bij je aanbieder na welke stappen je moet nemen.
- Het kan zijn dat een aanbieder je vraagt een eenmalige bedrijfsscreening te doorlopen. De aanbieder is verplicht dit te doen volgens de regels van De Nederlandsche Bank en PSD2-wetgeving.
- Nadat je bij je aanbieder de koppeling hebt aangevraagd, word je automatisch geleid naar Triodos Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app.
- Volg in Internet Bankieren of in de app de stappen om toestemming te geven aan Triodos Bank voor het delen van je transactiegegevens.
- Nadat je ons toestemming hebt gegeven, is de koppeling klaar voor gebruik. Vanaf nu delen we je transactiegegevens met je boekhoudpakket.
Goed om te weten:
- Je toestemming is maximaal 180 dagen geldig. Wanneer het tijd is om je toestemming te verlengen, krijg je een herinnering van je boekhoudpakket.
- Wil je meer weten over boekhoudkoppelingen? Kijk dan op onze pagina over boekhoudkoppelingen.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
- Heb je een eenmanszaak, dan vind je het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app
- Heb je voor je organisatie een Rekeningbeheerder aangewezen, dan vindt de Rekeningbeheerder het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Organisaties zonder Rekeningbeheerder ontvangen het Financieel Jaaroverzicht voor eind januari per post
Lees hoe je het Financieel Jaaroverzicht downloadt.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Aanvullende diensten
De Overstapservice helpt je om makkelijk over te stappen naar Triodos Bank. Je kunt de Overstapservice aanvragen als je een betaalrekening bij ons opent, of als je al klant bij ons bent. Het is niet mogelijk om de Overstapservice te gebruiken als je overstapt van een gezamenlijke rekening naar een persoonlijke rekening.
Dit regelt de overstapservice:
- Binnenkomende betalingen op je oude rekening worden 13 maanden doorgezet naar je Triodos rekening
- Je nieuwe rekeningnummer wordt doorgegeven aan bedrijven die met een automatische incasso geld van je rekening afschrijven
- Op je afschriften zie je duidelijk wie je oude rekeningnummer nog gebruikt
Dit regel je zelf:
- Geef je nieuwe rekeningnummer door aan iedereen die geld naar je overmaakt
- Stel periodieke overboekingen opnieuw in op je nieuwe rekening
- Boek je saldo over van je oude naar je nieuwe rekening
- Houd rekening met eventuele kosten die je nog moet voldoen voor je oude betaalrekening
- Zeg je oude betaalrekening op nadat de Overstapservice is ingegaan
- Bankier je zakelijk en maak je gebruik van een business-to-business incasso, trek dan de machtiging bij je oude bank in en geef bij ons een nieuwe machtiging af
Goed om te weten
- Stap je over naar een andere bank? Gebruik dan de overstapservice via de nieuwe bank
- Wil je ook een spaar- of beleggersrekening openen? Dat kan eenvoudig via de Triodos Mobiel Bankieren app
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Heb je een Europese business-to-business incassomachtiging afgegeven, stuur dan per post een rechtsgeldig ondertekend exemplaar van de machtiging naar Triodos Bank. Is er een rekeningbeheerder, dan ondertekent hij het verzoek.
Vervolg
- Wij registreren de machtiging binnen 5 werkdagen
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
- De incassant kan na registratie incasseren van je rekening
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je digitaal incassomachtigen wilt aanbieden, heb je een incassocontract nodig.
Heb je een incassocontract gesloten voor 1 januari 2017? Vul dan het incassocontract aan via het Formulier Digitaal Incassomachtigen. Heb je een incassocontract gesloten na 1 januari 2017 , dan hoef je geen formulier op te sturen. Het digitaal incassomachtigen is standaard geactiveerd.
- Vul de overeenkomst in en onderteken deze rechtsgeldig
- Is er een Rekeningbeheerder, dan ondertekent hij het formulier
- Stuur de overeenkomst per post naar Triodos Bank
Triodos Bank werkt voor digitaal incassomachtigen samen met Equens/Worldline.
Heb je een incassocontract afgesloten na 1 januari 2017? Je hoeft het formulier niet op te sturen, ga verder naar de volgende stap.
Vervolg
- Na aanvraag of uitbreiding van het incassocontract, ontvang je een bevestigingsbrief.
- Log in op het registratieportaal van Equens/Worldline om je te registreren. Kies zelf een gebruikersnaam en vul je e-mail adres in.
- Je ontvangt een e-mail met een link om een wachtwoord te kiezen. Log daarna in op het productieportaal van Equens/Worldline en voer de verplichte gegevens in.
Software voor digitaal incassomachtigen
Je regelt zelf of via een Mandate Service Provider de software om digitaal incassomachtigingen op je website aan te bieden.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je een incasso wilt uitvoeren bij je klanten, dan heb je een incassocontract nodig.
Aanvragen incassocontract
- Vul het Aanvraagformulier Incassocontract in
- Voeg de volgende bijlagen toe:
- een kopie van je meest recente jaarcijfers
- een overzicht van de betaalrelaties (als je nog geen incassocontract hebt)
- een kopie van het bestaande contract (als je al wel een incassocontract hebt)
- Stuur de aanvraag met bijlagen naar [email protected]
Vervolg
- Wij beoordelen de aanvraag binnen tien werkdagen
- Keuren wij je aanvraag goed? Dan ontvang je het incassocontract per post. Onderteken deze en stuur hem naar ons terug.
Starterscontract
Is je onderneming korter dan 1 jaar ingeschreven bij de KvK? Houd er dan rekening mee dat je alleen in aanmerking komt voor een starterscontract. Hiermee kun je tot maximaal jaarlijks 5000 EUR of maandelijks 2500 EUR incasseren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je boekhoudpakket is leidend bij het aanmaken van betalingen of incasso's die je in een batch wilt verwerken. Je kunt deze in Internet Bankieren niet meer wijzigen. Je kunt wel de hele batch verwijderen. Dit werkt als volgt:
batches die nog niet zijn geautoriseerd
- Log in op Internet Bankieren
- Klik op Opdrachten>Upload batch
- Selecteer bij Overzicht bestanden de batch die je wilt verwijderen
- Klik achter de batch op Verwijderen en volg de stappen
Batches die al zijn geautoriseerd
- Log in op Internet Bankieren
- Klik op de rekening waarvoor de batch is geautoriseerd
- Klik op Gepland
- Klik op de batch
- Klik op Verwijderen en volg de stappen
- Staat de optie Verwijder er niet, dan is de batch al in behandeling genomen. Je kunt de batch dan niet meer verwijderen
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Overige wijzigingen
We vinden het jammer dat je je rekening bij Triodos Bank wilt opheffen. De manier waarop je de rekening opheft, hangt af van de rechtsvorm van je organisatie.
Eenmanszaken
Je beëindigt de rekening het makkelijkst via onze app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je wilt opheffen
- Klik op Rekening sluiten en volg de stappen. Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
- Binnen 1 dag sluiten wij je rekening.
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot de app en Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt
Heb je geen app, dan sluit je je rekening op dezelfde manier als andere rechtsvormen.
Andere rechtsvormen
Je geeft je wijziging schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier.
Overzicht rekeningen
- Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren en de app.
- Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot de app en Internet Bankieren. Download daarom je afschriften voordat je je rekening opzegt.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Bel ons als je afschriften nodig hebt van je gesloten rekening.
Is de rekening minder dan 13 maanden geleden gesloten, dan herstellen wij indien mogelijk tijdelijk de toegang tot de Triodos Mobiel Bankieren app en Internet Bankieren. In alle andere situaties geldt:
- Heb je maximaal 10 afschriften nodig, dan ontvang je je afschriften digitaal in pdf
- Heb je meer dan 10 afschriften nodig, dan ontvang je van ons een digitaal transactieoverzicht in pdf
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Met een rekeningovernameverklaring behoud je je rekening als je onderneming:
- verandert van rechtsvorm en je het rekeningnummer wilt behouden
- is gesplitst, wordt overgenomen of gaat fuseren
De rekening kan alleen overgenomen worden als:
- de bedrijfsactiviteiten exact hetzelfde zijn bij beide rechtspersonen
- het gaat om een Triodos Internet Zaken Rekening
Aanvragen rekeningovername
Ga naar onze keuzehulp en volg de stappen als je de rekening wilt behouden voor de nieuwe onderneming.
Is je organisatie een maatschap of vennootschap onder firma? Zorg er dan voor dat alle maten of vennoten het Aanvraagformulier Rekeningovername ondertekenen.
Op basis van de aanvraag onderzoeken we de activiteiten en de personen die bij de (nieuwe) organisatie betrokken zijn. Triodos Bank informeert je of (en wanneer) de door jouw verzochte Rekeningovername mogelijk is.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
Zo werkt het:
- Stuur het Formulier opheffen Zakelijke Rekening per post naar Triodos Bank. Zorg ervoor dat het formulier rechtsgeldig ondertekend is.
- Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
- Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
- Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Goed om te weten
Of je de mogelijkheid hebt je Financieel Jaaroverzicht en afschriften te downloaden na het opheffen van je rekening, hangt ervan af of je nog andere rekeningen hebt bij Triodos Bank.
Geen andere rekeningen bij Triodos?
- Je ontvangt geen Financieel Jaaroverzicht meer
- Je kunt je afschriften niet meer inzien
- Download je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft
Wel andere rekeningen bij Triodos?
- Je gesloten rekening is nog 13 maanden zichtbaar in Internet Bankieren, en je kunt je Financieel Jaaroverzicht(en) en afschriften downloaden
- Je ontvangt geen Financieel Jaaroverzicht meer
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt je Zakelijke Rekening niet blijven gebruiken als je Kamer van Koophandel nummer is uitgeschreven. Je mag de rekening tijdelijk aanhouden zodat je je boekhouding kunt afronden. Daarna vragen we je om de rekening op te zeggen. Je krijgt bericht, zodra dit moment is aangebroken.
Is je onderneming van rechtsvorm gewijzigd? Kijk dan of je de rekening kunt overzetten op het nieuwe Kamer van Koophandel nummer. Klik hier om een Rekeningovername te starten Kan ik mijn rekening behouden als mijn onderneming verandert van rechtsvorm?
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.