Vermoed je fraude? Meld het ons!
Neem contact op met ons Fraude Intake Team. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 - 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17:00 uur via:
Neem contact op met ons Fraude Intake Team. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 - 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 - 17:00 uur via:
Regelmatig worden er phishingberichten verstuurd, zogenaamd uit naam van een bank. In deze phishing e-mails of SMS-berichten word je bijvoorbeeld gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren, of om via een link je Identifier opnieuw te registreren of een nieuwe Identifier aan te vragen.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren?
Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Wil je meer tips hoe je fraude herkent, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Vanaf 2021 vergoedt Triodos Bank uit coulance de schade van klanten die slachtoffer zijn geworden van spoofing als aantoonbaar misbruik is gemaakt van naam en nummer van bank, het slachtoffer aangifte bij de politie heeft gedaan en er geen sprake is van grove nalatigheid. Om tot coulance over te gaan toetst Triodos Bank de individuele klantsituatie op basis van de feiten en omstandigheden. De coulance geldt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2020.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Internet Betaalrekening
Als je een Internet Betaalrekening hebt, dan kun je inloggen met de Mobiel Bankieren app. Je logt op 1 van de volgende manieren in:
Spaar- of beleggersrekening
Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Ben je slachtoffer geworden van Whatsapp-fraude en heb je geld overgemaakt? Volg dan onderstaande stappen:
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.