Veelgestelde vragen
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
- Registreer de Triodos Bankieren app met de nieuwe Identifier
- Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifier
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app niet meer werkt, of als je problemen ervaart met specifieke functies hiervan, zoals de QR-scanner.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd. Zo niet, installeer deze versie en kijk of dit het probleem oplost.
- Open de app en klik links boven het toetsenbord op Service om te zien welke versie van de app je hebt.
- Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser/browser op je apparaat.
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op.
- Lost dit het probleem niet op, verwijder dan de app en installeer hem opnieuw.
- Heb je een Android-toestel, leeg dan eerst je cache voordat je de app verwijdert en opnieuw installeert. De stappen hiervoor verschillen per toestel, maar over het algemeen klik je op je telefoon op Instellingen en vervolgens Apps > Triodos > Cache legen
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Financieel jaaroverzicht online
Je vindt het nieuwe financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren:
- Log in via Internet Bankieren
- Klik op Overzichten
- Klik op Financieel Jaaroverzicht
Financieel jaaroverzicht per post
Ontvang je je financieel jaaroverzicht per post, dan ontvang je deze voor 31 januari.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht online.
- Heb je geen eenmanszaak? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht per post.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Zelf regelen> Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren?
Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via de app kun je zelf:
- Je Wereldpas deblokkeren
- Een nieuwe Wereldpas aanvragen als hij kapot is
- Een nieuwe Wereldpas aanvragen bij verlies of diefstal
- Je paslimiet tijdelijk verhogen
- Je limiet om geld over te maken tijdelijk verhogen
- Contactloos betalen aan- of uitzetten
- Buitenlandbetalingen aan- of uitzetten
- Je pas activeren voor gebruik buiten Europa
- Je adres, e-mailadres of telefoonnummer wijzigen
- Een periodieke overboeking instellen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of uw pincode te delen.
- via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfelt u of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen
Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
- Klik rechts bovenaan onze website op Inloggen
- Vul je gebruikersnummer in en klik op Volgende
- Vul een zelfgekozen toegangscode in en klik op Inloggen
- Herhaal dit 3 keer. Je toegang tot Internet Bankieren is nu geblokkeerd.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Het nummer van je Identifier
Vervolg
- Je ontvangt je nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
- Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik rechts bovenin op het symbool met het oogje
- Tik op de knop onder Tonen om de rekening onzichtbaar te maken
- De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ja, dat is mogelijk. Bel ons, dan koppelen we je rekeningen aan een Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vermeldt de ontvangen of betaalde rente niet apart bij de belastingaangifte. Daarom staat de rente niet op het financieel jaaroverzicht.