Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Blokkeer dan de Identifier en bel ons daarna. Houd je rekeningnummer en Identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand. Wij zorgen dat weer in kunt inloggen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Heb je een Identifier, dan registreer je de app eenmalig met je Identifier
- Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app eenmalig met je gebruikersnaam en wachtwoord
- Heb je zowel een Identifier als een gebruikersnaam en wachtwoord, registreer je app dan met de Identifier
- Vraag je een Internet Betaal-/Spaarrekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige pincode
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
- Is er een rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
- Heb je geen eenmanszaak en is er geen rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via de app kun je zelf:
- Je betaalpas deblokkeren
- Een nieuwe betaalpas aanvragen als hij kapot is
- Je pas blokkeren en een nieuwe betaalpas aanvragen bij verlies of diefstal
- Je paslimiet tijdelijk verhogen
- Je limiet om geld over te maken tijdelijk verhogen
- Contactloos betalen aan- of uitzetten
- Buitenlandbetalingen aan- of uitzetten
- Je pas activeren voor gebruik buiten Europa
- Je adres, e-mailadres of telefoonnummer wijzigen
- Een periodieke overboeking instellen
- Rood staan aanvragen
- Overstapservice aanvragen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct via Internet Bankieren de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen via Internet Bankieren? Volg deze stappen:
- Heb je een tweede apparaat, registreer daarop de Mobiel Bankieren App
- Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Het registreren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Log in via de app bij Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Kan je de app niet openen? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
- via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer de Mobiel Bankieren app als je vermoedt dat je slachtoffer bent van fraude of als iemand zonder jouw toestemming toegang heeft tot je rekening.
Zo werkt het
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel Bankieren
- Klik op Blokkeren
- Heb je een en/of-rekening, dan voeren beide rekenighouders bovenstaande stappen uit
Gebruikte je een Identifier en ben je deze kwijt?
Blokkeer de toegang tot Internet Bankieren als je je Identifier kwijt bent.
Contact
Bel ons als het niet lukt om de toegang tot Mobiel Bankieren of Internet Bankieren te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
- Klik rechts bovenaan onze website op Inloggen
- Vul je gebruikersnummer in en klik op Volgende
- Vul een zelfgekozen toegangscode in en klik op Inloggen
- Herhaal dit 3 keer. Je toegang tot Internet Bankieren is nu geblokkeerd.
Overstappen naar Mobiel Bevestigen
Je stapt eenvoudig over naar Mobiel Bevestigen. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je minderjarig of een zakelijke relatie? Vraag dan telefonisch een nieuwe Identifier aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je de frequentie van je afschriften wilt aanpassen, wij regelen het voor je.
Vervolg
- De wijziging geldt voor toekomstige afschriften
- De afschriften die in het verleden zijn aangemaakt blijven hetzelfde
- Je kunt zelf online een overzicht aanmaken voor een door jou gekozen periode