Waarom Triodos Internet Bankieren?
Goed om te weten
Veilig Internet Bankieren
Regel het zelf in Internet Bankieren
Voor particuliere klanten
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het
- Log in
- Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
- Klik op Gepland
- Selecteer de periodieke overboeking
- Klik op Verwijderen
Geen app?
Heb je geen app, verwijder de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
- Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
- Klik op Gepland
- Klik op de periodieke overboeking
- Klik op Verwijderen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je downloadt je afschriften via Internet Bankieren:
- Log in op Internet Bankieren
- Klik links in het menu op Zelf regelen
- Klik rechts in het menu op Downloads en daarna op Rekeningafschriften
- Selecteer de rekening waarvan je afschriften wilt downloaden
- Zoek in de lijst het rekeningafschrift dat je wilt downloaden en klik op Download
Wil je een overzicht van meerdere rekeningen, dan maak je voor elke rekening een eigen overzicht. Het is niet mogelijk om meerdere rekeningen op te nemen in een overzicht.
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
Zoek een specifieke bij- of afschrijving in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Adresboek
Contact toevoegen
- Tik rechtsboven op het plusje
- Vul een Naam en IBAN in
- Vul eventueel een omschrijving in
- Tik op Contact opslaan
Verwijderen
- Tik op het contact
- Tik op de pen rechtsboven
- Tik op Verwijderen
Wijzigen
- Tik op het contact
- Tik op de pen rechtsboven
- Wijzig de gegevens
- Tik op Wijzigingen opslaan
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Klik na het inloggen op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je saldo is direct zichtbaar in je rekeningoverzicht in de Mobiel Bankieren app of via Internet Bankieren. Wil je het saldo na een bepaalde bij- of afschrijving zien? Volg dan de volgende stappen.
Via Internet Bankieren
- Log in op Internet Bankieren
- Klik op je rekening
- Klik op de bij-of afschrijving om het saldo na die boeking te zien
Heeft dit antwoord je geholpen?
Maak je voor het eerst geld over naar het buitenland, activeer de mogelijkheid eerst in de app.
Europese betaling
Wil je een betaling doen in Euro's naar een SEPA-land, dan voer je deze in als een reguliere opdracht. Log hiervoor in op de mobiele app, klik op de rekening waarvan je de betaling wilt doen, en klik op overschrijven. Wil je de betaling doen via Internet Bankieren, log dan in en klik op Opdrachten > Opdrachten.
Wereldbetaling
Je kiest voor Wereldbetaling als je geld overmaakt:
- in een andere valuta
- in euro's naar een land dat niet bij SEPA is aangesloten
Log voor het doen van een Wereldbetaling in op Internet Bankieren en klik vervolgens op Opdrachten > Wereldbetaling.
Aan het doen van een Wereldbetaling zijn extra kosten verbonden. In Internet Bankieren zie je bij opdracht de kosten die je betaalt voor een wereldbetaling.
Bereken met onze rekenhulp wat een betaling in vreemde valuta je kost via Triodos Bank en hoeveel de Europese Centrale Bank (ECB) hiervoor rekent.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India
Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan heb je de volgende bankcode nodig:
- een ABA routing number (ABA) voor de Verenigde Staten
- een Canadian Sort Code (CC) voor Canada
- een Australian Bank State Branch Code (BSB-code) voor Australië
- een Indian Financial System Code (IFSC en purpose-code) voor India
- Doe je een gift aan een organisatie in India, dan heb je een FCRA code nodig. Neem deze code op in de beschrijving van de betaling.
- Het is niet mogelijk om de valuta Indiase roepie (INR) te selecteren bij het doen van een Wereldbetaling. Het is wel mogelijk om een andere valuta te selecteren. Kies bij een wereldbetaling naar India bijvoorbeeld voor de valuta EUR of USD. De bank van de begunstigde wisselt de valuta om wanneer dit nodig is.
Vraag de bankcode aan de ontvanger van je betaling. Vul na het rekeningnummer de bankcode in, gescheiden door een schuine streep (/).
Lees meer over geld overmaken naar het buitenland.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voor zakelijke klanten
Voordat je een Wereldbetaling kunt doen, activeer je buitenlandbetalingen. Een Wereldbetaling is een betaling:
- in een andere valuta dan de euro
- in euro's naar een land dat niet bij SEPA is aangesloten
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de juiste rekening
- Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
- Bevestig de wijziging met je Identifier.
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
- Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
- Log in
- Klik op Gegevens wijzigen>Rekeninggegevens
- Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek het makkelijkst via de Mobiel Bankieren app. In de app kun je contacten toevoegen, verwijderen of wijzigen.
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Adresboek
Contact toevoegen
- Tik rechtsboven op het plusje
- Vul een Naam en IBAN in
- Vul eventueel een omschrijving in
- Tik op Contact opslaan
Verwijderen
- Tik op het contact
- Tik op de pen rechtsboven
- Tik op Verwijderen
Wijzigen
- Tik op het contact
- Tik op de pen rechtsboven
- Wijzig de gegevens
- Tik op Wijzigingen opslaan
Geen app?
Heb je geen app, dan kun je ook via Internet Bankieren je adresboek wijzigen. Klik na het inloggen op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens op Gegevens wijzigen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling
Heeft dit antwoord je geholpen?
Let op. Onderstaande stappen zijn van toepassing voor particulieren klanten en eenmanszaken.Voor zakelijke klanten met overige rechtsvormen ontvang je het financieel jaaroverzicht per post.
Het financieel jaaroverzicht is beschikbaar in Internet Bankieren en niet in de Mobiel Bankieren app. Je downloadt het financieel jaaroverzicht als volgt:
- Log in op Internet Bankieren
- Klik links in het menu op Zelf regelen
- Klik rechts in het scherm op Downloads en daarna op Financiële Jaaroverzichten
- Ben je bij ons bekend als wettelijk vertegenwoordiger, dan kun je via het uitklapmenu ook het financieel jaaroverzicht van je kind selecteren
- Heb je meerdere rekeningen, dan kun je via het uitklapmenu ook het financieel jaaroverzicht van je andere rekeningen inzien
- Klik achter het Financieel jaaroverzicht dat je wilt downloaden op Download
Het financieel jaaroverzicht is niet online beschikbaar als:
- Je gemachtigde bent op een rekening
Wil je het begin- en eindsaldo van het vorige jaar weten? Zoek dit dan op in Internet Bankieren.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
- Heeft jouw organisatie een rekeningbeheerder? Dan vindt de rekeningbeheerder het financieel jaaroverzicht in Internet Bankieren
- alleen de eigenaar van de eenmanszaak of de rekeningbeheerder van de organisatie kan het financieel jaaroverzicht downloaden
- Heeft jouw organisatie geen rekeningbeheerder? Dan ontvang je het financieel jaaroverzicht per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Maak gemakkelijk een bedrag over naar een Europese bankrekening via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
- Log in
- Klik op je rekening
- Klik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
- Wil je een betalingskenmerk meesturen, vul deze dan in als omschrijving bij Omschrijving/betalingskenmerk. Dat betekent dat je geen vinkje zet achter Betalingskenmerk
- Vul de uitvoerdatum in
- Klik op Betalen
- Wil je nog een overboeking invoeren? Klik dan op Opslaan en nieuwe opdracht. De huidige opdracht wordt automatisch in de verzendlijst gezet.
- Klik op Bevestigen en bevestig de overboeking met je 5-cijferige inlogcode
Via Internet Bankieren:
- Log met je Identifier in op Internet Bankieren
- Klik op je rekening
- Klik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
- Wil je een betalingskenmerk meesturen, vul deze dan in als omschrijving bij Omschrijving/betalingskenmerk. Dat betekent dat je geen vinkje zet achter Betalingskenmerk
- Vul de uitvoerdatum in
- Klik op Betalen
- Wil je nog een overboeking invoeren? Klik dan op Opslaan en nieuwe opdracht. De huidige opdracht wordt automatisch in de verzendlijst gezet.
- Bevestig de overboeking met je identifier
- Meerdere overboekingen ingevuld? Ga dan naar de Verzendlijst om alle overboekingen te versturen. Alle overboekingen in de Verzendlijst worden automatisch aangevinkt.
Overmaken naar een bankrekening buiten Europa
Wil je een bedrag overmaken naar een bankrekening buiten Europa?Volg dan de stappen voor een Wereldbetaling.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Maak je voor het eerst geld over naar het buitenland, activeer de mogelijkheid eerst in de app.
Europese betaling
Wil je een betaling doen in Euro's naar een SEPA-land, dan voer je deze in als een reguliere opdracht. Log hiervoor in op de mobiele app, klik op de rekening waarvan je de betaling wilt doen, en klik op overschrijven. Wil je de betaling doen via Internet Bankieren, log dan in en klik op Opdrachten > Opdrachten.
Wereldbetaling
Je kiest voor Wereldbetaling als je geld overmaakt:
- in een andere valuta
- in euro's naar een land dat niet bij SEPA is aangesloten
Log voor het doen van een Wereldbetaling in op Internet Bankieren en klik vervolgens op Opdrachten > Wereldbetaling.
Aan het doen van een Wereldbetaling zijn extra kosten verbonden. In Internet Bankieren zie je bij opdracht de kosten die je betaalt voor een wereldbetaling.
Bereken met onze rekenhulp wat een betaling in vreemde valuta je kost via Triodos Bank en hoeveel de Europese Centrale Bank (ECB) hiervoor rekent.
Betaling naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India
Maak je geld over naar de Verenigde Staten, Canada, Australië of India, dan heb je de volgende bankcode nodig:
- een ABA routing number (ABA) voor de Verenigde Staten
- een Canadian Sort Code (CC) voor Canada
- een Australian Bank State Branch Code (BSB-code) voor Australië
- een Indian Financial System Code (IFSC en purpose-code) voor India
- Doe je een gift aan een organisatie in India, dan heb je een FCRA code nodig. Neem deze code op in de beschrijving van de betaling.
- Het is niet mogelijk om de valuta Indiase roepie (INR) te selecteren bij het doen van een Wereldbetaling. Het is wel mogelijk om een andere valuta te selecteren. Kies bij een wereldbetaling naar India bijvoorbeeld voor de valuta EUR of USD. De bank van de begunstigde wisselt de valuta om wanneer dit nodig is.
Vraag de bankcode aan de ontvanger van je betaling. Vul na het rekeningnummer de bankcode in, gescheiden door een schuine streep (/).
Lees meer over geld overmaken naar het buitenland.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.