Integer bankieren
Daar werken we samen aan
Daar werken we samen aan
De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht onder andere banken om te onderzoeken wie hun klanten precies zijn. Maar ook om ongebruikelijke transacties te signaleren, te verklaren en te melden als dat nodig is. Daarom is het in sommige gevallen noodzakelijk om aanvullende informatie op te vragen bij jou als klant. Bijvoorbeeld over de achtergrond van een betaling.
In het kader van integer bankieren controleren we periodiek de gegevens van onze klanten. Hierbij stellen we soms ook aanvullende vragen. Als je gegevens niet compleet zijn, kunnen we je niet op de beste manier helpen. Bovendien voldoen we dan niet aan onze wettelijke verplichtingen volgens de Wwft. In het ergste geval moeten wij je rekeningen blokkeren en uiteindelijk zelfs sluiten. Natuurlijk doen we dit niet zomaar, en proberen we altijd eerst meermaals om contact met je op te nemen.
Claimen resterend saldo
Als we je rekening sluiten omdat je niet hebt gereageerd op onze contactverzoeken, houd je natuurlijk gewoon recht op het saldo dat op je rekening stond. We bewaren dit veilig op onze tussenrekening, totdat we weten naar welke rekening we dit kunnen overboeken. Dit geef je schriftelijk aan ons door. Gebruik hiervoor onderstaand formulier, afhankelijk of je een zakelijke of particuliere rekening hebt:
Opheffen rekening
Bovenstaande geldt alleen als we je rekening sluiten omdat je herhaaldelijk niet op onze contactverzoeken hebt gereageerd, en niet als je jouw rekening zelf opheft. Lees hier hoe je jouw zakelijke rekening of particuliere rekening opheft.
Heb je een verzoek ontvangen om informatie over je organisatie aan te leveren, dan hoef je geen toegang tot de rekening te hebben. Wij sturen jou een controlegetal, waarmee je tijdelijke inloggegevens kunt aanmaken. Deze kun je gebruiken voor het aanleveren van de gevraagde gegevens.
Op onze pagina Integer Bankieren lees je waarom we aanvullende informatie opvragen.
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom het niet lukt om in te loggen met het controlegetal:
Heb je een controlegetal omdat we aanvullende gegevens over je organisatie hebben opgevraagd? Op onze pagina Integer Bankieren lees je meer over de redenen dat we deze gegevens opvragen.
Als je meerdere zakelijke rekeningen bij ons hebt, gebruik je waarschijnlijk aparte Identifiers voor de verschillende rekeningen. Log in dat geval in met de Identifier die gekoppeld is aan de rekening waarvoor je het verzoek om informatie aan te leveren hebt ontvangen.
Lees hier wat je kunt doen als je geen toegang hebt tot de rekening van de organisatie waarvoor je het verzoek hebt ontvangen.
Op onze pagina Integer Bankieren lees je waarom we aanvullende informatie opvragen.
Er zullen altijd omstandigheden zijn waardoor je even niet kunt voldoen aan ons verzoek.
Misschien is het goed te weten waarom wij vragen je klantgegevens te controleren en eventueel aan te vullen. Allereerst willen wij graag een goed beeld van jou als klant krijgen. Zo kunnen wij je nu en later beter van dienst zijn. Daarnaast vervult Triodos Bank evenals alle andere banken een cruciale rol bij het uitvoeren van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Vanuit deze wet hebben alle banken, en dus ook Triodos Bank, de verplichting de gegevens van al onze klanten actueel en compleet te houden. Dat kunnen wij niet zonder jouw bijdrage. Lees meer over de Wwft.
Daarom vragen wij je vriendelijk binnen de gestelde termijn je gegevens aan te vullen. Zo help je ons te voldoen aan geldende wet- en regelgeving, maar zorgt u er ook voor dat wij een beter beeld van u als klant krijgen.
Zijn er zwaarwegende redenen om niet binnen de gestelde termijn te reageren, neem dan contact met ons op. Wij kunnen dan bijvoorbeeld een ander contactpersoon aanwijzen om de gevraagde informatie aan te leveren.
Als je jouw rekening wilt sluiten, doe dit dan binnen 3 weken na ontvangst van het verzoek om je klantgegevens te controleren. Je hoeft jouw gegevens dan niet te controleren.