Wanneer je van mening bent dat de klacht niet afdoende is opgelost door de Afdeling Beroep van Triodos Bank, dan kan je de klacht voorleggen aan verschillende instanties.
KiFiD
Het KiFiD is een onafhankelijke organisatie die klachten behandelt van consumenten over financiële producten en financiële diensten. Daarnaast behandelt het KiFiD klachten van kleinzakelijke ondernemers en zzp’ers over klein zakelijke financieringen die op of na 1 juli 2018 zijn aangevraagd. Binnen drie maanden nadat je het antwoord van de Afdeling Beroep van Triodos Bank hebt ontvangen, moet je de klacht bij KiFiD indienen.
Kijk voor meer informatie over de procedure bij het KiFiD, of neem contact op met:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: 070 333 8999
Het BKR, Bureau Krediet Registratie
Heeft je klacht te maken met je registratie bij het BKR en is je klacht na de beroepsprocedure bij de Afdeling Beroep van Triodos Bank niet opgelost? Ook dan kun je je klacht voorleggen aan KiFiD. Dit kan tot uiterlijk drie maanden nadat je antwoord van de Afdeling Beroep van Triodos Bank hebt gekregen.
Burgerlijke Rechter
Je kunt er ook voor kiezen om de klacht niet voor te leggen aan het KiFiD, maar direct aan de burgerlijke rechter. Het KiFiD behandelt geen klachten van bedrijven, tenzij het om kleinzakelijke ondernemers of zzp’ers gaat en als de klacht gaat over een kleinzakelijke financiering die op of na 1 juli 2018 is aangevraagd. Heb je als bedrijf een klacht over de dienstverlening van Triodos Bank, dan kun je deze voorleggen aan de burgerlijke rechter.
Online Dispute Resolution
Als je een product van Triodos Bank online gekocht hebt, kun je een klacht voorleggen bij het Online Dispute Resolution (ODR). ODR is een vorm van alternatieve geschillenbeslechting: een alternatief voor de gang naar de rechter. Lees meer over de procedure.
Bankierseed
Vind je dat een medewerker in strijd met de Bankierseed heeft gehandeld? Kijk op www.tuchtrechtbanken.nl hoe je hiervan melding kunt maken.