Veelgestelde vragen
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar [email protected]
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected]
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Mobiel Bevestigen is de makkelijkste en veiligste manier om je bankzaken te regelen. Je kunt Mobiel Bevestigen makkelijk zelf activeren. Recycle vervolgens je Identifier bij het klein elektronisch afval.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk (Android) of Touch ID (iOS)
- Gebruik Vingerafdruk of Touch ID
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
- iOS versie 15 of hoger, of Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
- Niet op alle Android apparaten is gezichtsherkenning mogelijk. Kies dan voor Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 15.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het activeren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, activeer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Nee, als je Betaalpas is geblokkeerd, bijvoorbeeld vanwege verlies of diefstal, zijn Apple Pay en Google Pay ook geblokkeerd. Apple Pay en Google Pay blijven geblokkeerd totdat de blokkade van de Betaalpas is opgeheven.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Ben je al zakelijk klant?
Volg dan deze stappen:
- Ga naar www.triodos.nl
- Klik rechtsboven op Inloggen
- Klik onder Anders inloggen? op Gebruikersnaam en wachtwoord
- Klik op Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?
- Kies Wachtwoord
- Ben je ook je gebruikersnaam kwijt? Vraag dan eerst een gebruikersnaam aan
- Kies Mijn rekeningen en volg de stappen
- Nadat je de stappen hebt afgemaakt, ontvang je een e-mail ter bevestiging
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een tijdelijk wachtwoord per post
- Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Ben je al particulier klant?
Dan kun je overstappen op Mobiel Bevestigen. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt dan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt geen gebruikersnaam of wachtwoord meer nodig. Kun je niet overstappen op Mobiel Bevestigen of wil je graag je gebruikersnaam en wachtwoord blijven gebruiken? Volg dan bovenstaande stappen.
Heb je een zakelijke rekening aangevraagd of hebben we je gevraagd gegevens aan te leveren voor je zakelijke rekening?
Volg dan deze stappen:
- Ga naar www.triodos.nl
- Klik rechtsboven op Inloggen
- Klik onder Anders inloggen? op Gebruikersnaam en wachtwoord
- Klik op Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?
- Kies Wachtwoord
- Ben je ook je gebruikersnaam kwijt? Bel ons dan
- Kies Aanvraag zakelijke rekening of verzoek om gegevens aan te leveren en volg de stappen
- Nadat je de stappen hebt afgemaakt, ontvang je je nieuwe wachtwoord binnen enkele minuten per e-mail
- Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer je ongewenste e-mails (spam). Of controleer of je een ander e-mailadres hebt opgegeven dan bij ons bekend is
- Je kunt je nieuwe wachtwoord meteen gebruiken om in te loggen
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Je kunt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in de Mobiel Bankieren app en in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het Financieel Jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk Financieel Jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Is er een Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De Rekeningbeheerder vindt het Financieel Jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren en de app
- Heb je geen eenmanszaak en is er geen Rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het Financieel Jaaroverzicht voor eind januari per post
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Veilig bankieren staat bij ons voorop. Je aankopen via Apple Pay zijn afgeschermd en dus niet zichtbaar voor ons als bank. Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een unieke transactiecode. Je pasnummer wordt dus nooit opgeslagen op je mobiele apparaat of op de servers van Apple. Apple deelt nooit je pasnummer met de verkopende partij.
Tip: als je bij het online afrekenen met Apple Pay niet je e-mailadres wilt delen met de webwinkel, kun je ‘Verberg mijn emailadres’ gebruiken. Zo wordt er een uniek, willekeurig e-mailadres gegenereerd die berichten automatisch doorstuurt naar je eigen inbox.
Lees meer over Apple Pay.
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Controleer of je mobiele telefoon of tablet genoeg geheugen heeft om de app goed te laten functioneren
- Zit je op WiFi? Zet je WiFi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Werkt de app nog niet; verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Start daarna je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Updaten van je besturingssysteem (iOS-versie of Android-versie)
Om veilig mobiel te bankieren is het belangrijk dat je de app gebruikt op een apparaat met de meest recente versie van iOS of Android. Dit staat los van de recente versie van de Triodos Mobiel Bankieren app.
- Update naar iOS-versie 15 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
- Update naar Android-versie 7of hoger. Doe dit op je apparaat via Systeem > Software-update
Bedankt voor je feedback. We gebruiken dit om onze service te verbeteren.
Aanvragen
Activeer Google Pay op je Android-telefoon of smartwatch in 4 stappen
Activeer Apple Pay op je iPhone of Apple Watch in 4 stappen
Downloads
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.