Veelgestelde vragen
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
- Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
- Registreer de Triodos Bankieren app met de nieuwe Identifier
- Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Regelmatig worden er phishingberichten verstuurd, zogenaamd uit naam van een bank. In deze phishing e-mails of SMS-berichten word je bijvoorbeeld gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren, of om via een link je Identifier opnieuw te registreren of een nieuwe Identifier aan te vragen.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar valse-email@triodos.nl
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
- Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
- De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifier
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
- Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
- Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar fraude@triodos.nl
- Blokkeer buiten kantooruren zelf de toegang tot je Mobiel Bankieren App. Bel het Fraude Intake Team zodra zij bereikbaar zijn.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het financieel jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
- Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
- Is er een rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De rekeningbeheerder vindt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
- Heb je geen eenmanszaak en is er geen rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht voor 31 januari per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij sturen je graag een nieuw wachtwoord toe. Volg deze stappen:
- Ga naar de aanvraagpagina
- Vul je gebruikersnaam en e-mailadres in
- Klik op Reset wachtwoord
- Je ontvangt een e-mail met een tijdelijk wachtwoord. Dit wachtwoord blijft drie weken geldig
- Log in met dit tijdelijke wachtwoord
- Kies een nieuw wachtwoord
Vervolg
- Nadat je rekeningaanvraag is goedgekeurd, ontvang je van ons nieuwe inloggegevens
- Heb je al een rekening, dan koppelen wij de nieuwe rekening aan je bestaande inloggegevens
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening
Heb je een particuliere rekening, volg dan deze stappen:
- Klik op de website op Inloggen
- Vul je gebruikersnaam in
- Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
- Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
- Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
- Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
- Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie
Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening
Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord
Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
- Log in via Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren?
Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via de app kun je zelf:
- Je Wereldpas deblokkeren
- Een nieuwe Wereldpas aanvragen als hij kapot is
- Een nieuwe Wereldpas aanvragen bij verlies of diefstal
- Je paslimiet tijdelijk verhogen
- Je limiet om geld over te maken tijdelijk verhogen
- Contactloos betalen aan- of uitzetten
- Buitenlandbetalingen aan- of uitzetten
- Je pas activeren voor gebruik buiten Europa
- Je adres, e-mailadres of telefoonnummer wijzigen
- Een periodieke overboeking instellen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
- Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Heb je geen ander toestel? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de rekening van je kind online inzien als je bij ons ingeschreven bent als wettelijk vertegenwoordiger.
Bel ons, dan koppelen wij de rekening van je kind aan je inloggegevens. Als je geen inloggegevens hebt, sturen we nieuwe inloggegevens naar je toe.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
- via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Downloads
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Internet Betaalrekening625 KB, PDF
- Aanvraagformulier Gebruikersnaam & Wachtwoord≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Overstapservice Particulier≈ 1 MB
- Aanvraagformulier Identifier524 KB, PDF
- Informatiedocument betreffende de Vergoedingen - Jongerenrekening132 KB, PDF
- Algemene Voorwaarden Triodos Internetbankieren voor Particulier Gebruik583 KB, PDF
- Uniforme Veiligheidsregels Particulieren≈ 1 MB
Kun je wel wat hulp gebruiken?
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.