Waarom beleggen met de Triodos Mobiel Bankieren app?
Open een Triodos Beleggingsrekening in de app
Beginnen met duurzaam beleggen?
Download de app
Download de app in de Apple App Store of Google Play Store of zoek op 'Triodos Mobiel Bankieren'.
Nieuw in de app
Veelgestelde vragen
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
- Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
- Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
- Open de app
- Ga naar Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy
- Ga naar Vingerafdruk (Android) of Touch ID (iOS)
- Gebruik Vingerafdruk of Touch ID
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
- iOS versie 14 of hoger, of Android versie 11 of hoger
- Met sensor class 3 of hoger
- Niet op alle Android apparaten is gezichtsherkenning mogelijk. Kies dan voor Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
- Ga naar Google Play Store of de App Store
- Zoek op Triodos bankieren NL
- Download de app
- Bij het activeren van de app vragen we je om je eenmalig te identificeren. Zo weten we zeker dat jij het bent
- Heb je een Identifier en een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen, activeer je app dan met de Identifier
- Vraag je een rekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
- Kies een 5-cijferige inlogcode of gebruik je vingerafdruk of gezichtsherkenning om in te loggen, te betalen en bevestigen.
Vervolg
Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt maximaal € 5000 per dag overboeken vanaf je particuliere rekening. Deze limiet kun je eenvoudig tijdelijk verhogen via de app of Internet Bankieren. Let op: het duurt dan 4 uur voordat je je nieuwe rekeninglimiet kunt gebruiken.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
- Controleer of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd
- Zit je op WiFi? Zet je WiFi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
- Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
- Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op.
- Werkt de app nog niet; verwijder de cookies en de zoekgeschiedenis van je mobiele browser en leeg de cache:
- Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Updaten van je besturingssysteem (iOS-versie of Android-versie)
Om veilig mobiel te bankieren is het belangrijk dat je de app gebruikt op een apparaat met de meest recente versie van iOS of Android. Dit staat los van de recente versie van de Triodos Mobiel Bankieren app.
- Update naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update
- Update naar Android-versie 7of hoger. Doe dit op je apparaat via Systeem > Software-update
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt.
Heb je de Triodos Mobiel Bankieren App op een ander apparaat?
- Log in op de app
- Tik op Meer > Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
- Tik op het apparaat dat je wilt verwijderen en kies Verwijderen
Heb je een extra apparaat waarop de app nog niet is geïnstalleerd?
- Activeer dan de Mobiel Bankieren App op je extra telefoon of tablet
- Volg na de activering bovenstaande stappen
Heb je een Identifier?
- Log in op Internet Bankieren
- Ga naar Zelf Regelen
- Klik op Geactiveerde Apparaten
- Klik op Verwijderen
Heb je Apple Pay geactiveerd?
Op de website van Apple Support staan tips om je iPhone te kunnen vinden én hoe je Apple Pay uit kunt zetten voor jouw iPhone. Lukt het niet om Apple Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Geen app of Internet Bankieren?
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig bankieren staat bij ons voorop. Je aankopen via Apple Pay zijn afgeschermd en dus niet zichtbaar voor ons als bank. Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een unieke transactiecode. Je pasnummer wordt dus nooit opgeslagen op je mobiele apparaat of op de servers van Apple. Apple deelt nooit je pasnummer met de verkopende partij.
Tip: als je bij het online afrekenen met Apple Pay niet je e-mailadres wilt delen met de webwinkel, kun je ‘Verberg mijn emailadres’ gebruiken. Zo wordt er een uniek, willekeurig e-mailadres gegenereerd die berichten automatisch doorstuurt naar je eigen inbox.
Lees meer over Apple Pay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer via Internet Bankieren de toegang tot de app:
- Log in op Internet Bankieren
- Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
- Klik op Blokkeren
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen en kan je niet direct inloggen op Internet Bankieren?
- Heb je een tweede mobiele telefoon of tablet? Activeer dan de Triodos Bankieren app op dat apparaat. Na het activeren kun je je andere apparaat direct blokkeren:
- Activeer de app op het tweede toestel
- Het activeren van de app is op werkdagen vrijwel direct geregeld
- Log in tik rechtsonder op Meer
- Ga naar Voorkeuren & Privacy > Geactiveerde apparaten
- Tik op het apparaat dat je wilt blokkeren
- Tik op Verwijderen
- Activeer de app op het tweede toestel
- Kan je de app niet blokkeren? Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren
Blokkeer de toegang tot Internet Bankieren als je je Identifier kwijt bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Lees hoe je de app op een nieuwe telefoon of extra apparaat installeert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Je kunt je apparaat terugzetten naar fabrieksinstellingen om dit op te lossen. Houd er rekening mee dat als je de fabrieksinstellingen terugzet, alle gegevens van je telefoon worden gewist.
Na het opnieuw activeren van de Triodos Mobiel Bankieren app kun je direct bij je rekeningen. Het is ook mogelijk om de app op een ander apparaat te installeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
- Log in
- Tik rechts bovenin op de drie puntjes
- Tik op Wijzig overzicht
- Verschuif de knop links naast het rekeningnummer om de rekening (on)zichtbaar te maken
- De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Zo werkt het:
- Ga naar de Apple Wallet en tik op de pas die je wilt verwijderen
- Tik rechtsboven op het rondje met drie puntjes
- Tik op Kaartgegevens
- Tik op Verwijder kaart
Goed om te weten
- Afhankelijk van je iOS versie kunnen de stappen iets afwijken
- De transactiehistorie van deze betaalpas is dan niet meer zichtbaar in de Apple Wallet
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is nog niet mogelijk om contactloos te betalen met Google Pay op je Android-telefoon. Je kunt wel betalen met je Triodos Betaalpas via Apple Pay op je iPhone of Apple Watch. We werken hard om zo snel mogelijk Google Pay beschikbaar te maken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Nee, als je Betaalpas is geblokkeerd, bijvoorbeeld vanwege verlies of diefstal, is Apple Pay ook geblokkeerd. Apple Pay blijft geblokkeerd totdat de blokkade van de Betaalpas is opgeheven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Tik voordat je de Apple Pay-betaling goedkeurt op de betaalpas in de Apple Wallet die je wilt gebruiken. Deze staat dan bovenaan.
Je hebt de optie om een standaard betaalpas in te stellen. Die komt standaard bovenaan te staan bij iedere betaling.
Zo werkt het:
- Ga naar de Algemene instellingen op je iPhone of Apple Watch
- Ga naar Wallet en Apple Pay
- Ga naar Transactievoorkeuren
- Tik op de optie om je Standaardkaart in te stellen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als particuliere klant van Triodos Bank Nederland kun je Apple Pay gebruiken als je:
- 16 jaar of ouder bent
- Een Triodos Internet Betaalrekening of eenTriodos Jongeren Rekening hebt
- De laatste versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt
- Een geschikt mobiel apparaat voor Apple Pay hebt
Activeer Apple Pay via de Triodos Mobiel Bankieren app. Zo betaal je makkelijk en veilig met je iPhone of Apple Watch in de winkel, online en in apps.
Of lees meer over Apple Pay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app:
- Open de Google Play Store-app
- Tik rechtsboven op je profielicoon
- Tik op Apps en apparaat beheren. Bij apps die je kunt updaten staat het label Update. Je kunt ook specifiek zoeken naar de Triodos Bankieren app.
- Tik op Updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
- Open de Google Play Store-app
- Tik rechtsboven op het profielicoon
- Tik op Instellingen > Netwerkvoorkeuren > Apps automatisch updaten
- Selecteer een optie:
- Via elk netwerk om apps te updaten via wifi of mobiele data
- Alleen via wifi om apps alleen te updaten wanneer je verbinding hebt met wifi
Updaten van je Android besturingssysteem
Om veilig mobiel te bankieren, is het belangrijk dat je de app gebruikt op een mobiele telefoon of tablet met een recente versie van Android. Dit gaat dus niet om de appversie. Update het besturingssysteem van je apparaat naar Android-versie 7.0 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Systeem > Software-update.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Zo werkt het:
- Houd je iPhone of Apple Watch bij de betaalautomaat
- Controleer het bedrag
- Bevestig met je Face ID, Touch ID of toegangscode
- Als er ‘Gereed’ staat is de betaling gelukt
Goed om te weten
Voordat je de eerste Apple Pay-betaling kunt doen, moet je Triodos Betaalpas geactiveerd zijn. Dit werkt nadat je de fysieke betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met je pincode.
Daarnaast is het belangrijk dat contactloos betalen voor je pas is ingeschakeld.
Lees meer over Apple Pay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
- Log in op de Mobiel Bankieren app
- Tik op Meer
- Tik op Voorkeuren & Privacy
- Tik op Geactiveerde Apparaten
- Tik onder Mijn geactiveerde apparaten op het apparaat dat je wilt verwijderen
- Tik op Verwijderen
- Tik in de pop-up op Ja, verwijder
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
- Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
- Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
- Tik in je app op QR
- Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd rechtsboven in het rekeningoverzicht scherm
- Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
- Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
- Toets je 5-cijferige pincode in op je app
- Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
- Heb je iOS of een Android apparaat met versie 11 of hoger, dan kun je ook inloggen met vingerafdruk of gezichtsherkenning
- Tik in je app op Bevestigen
- Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Limieten
- Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier
- Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan kun je tot €5.000 betalen
- Als je je limiet verhoogt, dan kun je met je Identifier of Mobiel Bevestigen tot €250.000 betalen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Om te bepalen of je in aanmerking komt voor Apple Pay en om te zorgen dat je veilig kunt betalen, wordt er informatie gedeeld over je betaalpas en mobiele apparaat als je de Triodos Betaalpas toevoegt aan de Apple Wallet. Dit gebeurt onder strikte voorwaarden en via de beveiligde omgeving van je apparaat. Apple bewaart alleen een deel van je pasnummer en apparaatnummer. Wanneer je betaalt met Apple Pay, bewaart Apple geen transactiegegevens die naar jou persoonlijk te herleiden zijn.
Lees meer over Apple Pay en privacy.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Klanten zien in de Mobiel Bankieren app precies welke positieve impact hun geld maakt. Bijvoorbeeld door de kredietverlening aan duurzame ondernemers en groene hypotheekleningen. Wij investeren uitsluitend in organisaties die een positieve ecologische, sociale of culturele impact hebben. De informatie over individuele impact in de app is gebaseerd op de impactdata die Triodos Bank ontsluit in haar jaarverslag. De berekeningen voeren we elk jaar opnieuw uit.
Soorten impact
De app meet de impact op de onderstaande gebieden. Klik op de link om te lezen hoe de impact precies berekend wordt.
- Hoe berekent Triodos hoeveel groene stroom mijn spaargeld mogelijk maakt?
- Hoe berekent Triodos hoeveel biologische maaltijden mijn spaargeld mogelijk maakt?
- Hoe berekent Triodos hoeveel culturele ervaringen mijn spaargeld mogelijk maakt?
- Hoe berekent Triodos hoeveel personen onderwijs kregen dankzij mijn spaargeld?
- Hoe berekent Triodos hoeveel CO2e-uitstoot er dankzij mijn spaargeld is vermeden?
- Hoe berekent Triodos hoeveel mijn spaargeld bijdraagt aan duurzaam vastgoed?
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Zo update je de app
- Open de App Store
- Tik op je profielsymbool bovenaan het scherm
- Scroll naar de Triodos Bankieren app en tik op Werk bij om de app te updaten
Automatisch updaten
Als je automatisch updaten inschakelt, update jouw toestel altijd automatisch de app naar de meest recente versie:
- Ga naar Instellingen
- Tik op App Store
- Schakel Automatische updates in of uit
Updaten van je Apple besturingssysteem (iOS-versie)
Om veilig mobiel te bankieren, is het belangrijk dat je de app gebruikt op een iPhone of iPad met een recente versie van het Apple besturingssysteem (iOS-versie). Dit gaat dus niet om de appversie. Update het besturingssysteem van je iPhone of iPad naar iOS-versie 14 of hoger. Doe dit op je apparaat via Instellingen > Algemeen > Software-update.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
- Log in
- Tik op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
- Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
- Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
- Je kunt de limiet voor maximaal een week wijzigen
- Klik op Bevestigen en volg de stappen
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet via de app of via internetbankieren.
Heb je een Identifier, dan volg je deze stappen:
- Log in
- Tik op Meer
- Tik op Voorkeuren & Privacy
- Tik op Limiet aanpassen
- Kies voor Identifier gebruiken vanaf
- Swipe naar het juiste bedrag bedrag
- Tik op Bevestigen
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze Mobiel Bankieren app stel je gemakkelijk een voorkeursrekening in. Betalingen die je vervolgens met de app doet via bijvoorbeeld iDeal lopen automatisch via de voorkeursrekening.
Zo werkt het:
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Rekeninginstellingen
- Tik op de rekening die je als voorkeursrekening wilt instellen
- Zet Voorkeursrekening op aan
Geen app?
Als je geen app hebt, stel je je voorkeursrekening in via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, stel je je voorkeursrekening in via Zelf regelen > Rekeninginstellingen. Selecteer de rekening die je als voorkeursrekening wilt instellen en klik daarna op Voorkeursrekening voor betalingen.
Let op: Doe je betalingen via Internet Bankieren, dan wordt automatisch de laatste rekening die je hebt gebruikt geselecteerd en niet automatisch de voorkeursrekening. Een overzicht van alle rekeningen vind je terug in het dropdown-menu.
Heeft dit antwoord je geholpen?
- Download de app
- Tik op Aan de slag
- Tik op De app activeren en volg de stappen
- Kies onder Hoe wil je de app activeren? wat van toepassing is:
- Heb je de Triodos Bankieren app al op een andere telefoon of tablet geactiveerd, tik dan op Met een ander apparaat en volg de stappen
- Heb je de app nog niet op een ander toestel geactiveerd en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, tik dan op Met een opname van je gezicht en volg de stappen
- Heb je een Identifier, tik dan Activeer op een andere manier > Met je Identifier en volg de stappen
- Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, tik dan op Activeer op een andere manier > Met gebruikersnaam en wachtwoord en volg de stappen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app.
Heb je een Identifier, dan kun je deze mogelijkheid ook activeren in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt in de app de volgende rekeningen zien:
- Internet Betaalrekening
- Internet Spaarrekening
- Spaar Deposito
- Beleggersrekening
- Internet Zaken Rekening
- Internet Rendement Rekening
- Broodfonds Rekening
- Kinder Toekomst Plan
Heb je meerdere Identifiers? Dan zie je alleen de rekeningen die gekoppeld zijn aan de Identifier waarmee je de app hebt geactiveerd.
Zie je 1 of meerdere van jouw rekeningen niet in de app? Bel ons dan, we helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de app (opnieuw) activeert, ontvang je per e-mail een bevestigingscode.
Heb je de e-mail niet ontvangen? Check dan eerst je spambox en controleer na een half uur opnieuw je inbox. Heb je de e-mail nog steeds niet ontvangen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
In de Triodos Mobiel Bankieren app kan je instellen of je een pushbericht wilt ontvangen.
Zo werkt het
- Log in
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik op Voorkeuren & Privacy
- Tik op Pushberichten
- Verschuif de knop om pushberichten aan of uit te zetten
- De wijziging gaat per direct in
Heeft dit antwoord je geholpen?
Beleggers bij Triodos Bank kunnen nu in de Mobiele App direct zien welke impact elke geïnvesteerde euro heeft in een van de beleggingsfondsen. Naast rekeningoverzichten en rendementen brengt de app nu ook heel helder in beeld wat beleggen via Triodos in beweging zet. Zo wordt het heel duidelijk hoe bewust beleggen bijdraagt aan een duurzamere wereld. De informatie over individuele impact in de app is gebaseerd op de impactdata die Triodos Bank al jaren ontsluit in haar jaarverslag en op real live impactdata van de beleggingsfondsen. Deze berekening voeren we per kwartaal uit.
Soorten impact
De app meet de impact op de onderstaande gebieden. Klik op de link om te lezen hoe de impact precies berekend wordt.
- De ecologische voetafdruk van je beleggingen
- De bijdrage van je beleggingen aan hernieuwbare energie
- Hoeveel biologische maaltijden er met je beleggingen worden gemaakt
- Hoeveel microspaarders & -financieringen er aan je beleggingen zijn toe te schrijven
Heeft dit antwoord je geholpen?
We updaten onze app regelmatig, om te zorgen dat hij nog beter werkt of om nieuwe functies te introduceren. Het is daarom belangrijk dat je de meest recente versie van de app gebruikt.
Versie controleren
Zo controleer je of je de meest recente versie van de app hebt geïnstalleerd:
- Open de app en klik rechts onderin op Meer. Scroll naar beneden en kijk onder Versie van deze app om te zien welke versie je hebt
- Ga daarna naar Google Play of de App store en controleer of jouw versie van de app ook de meest recente versie is
- Heb je niet de meest recente versie op je mobiele telefoon of tablet, update dan de app. Lees hoe je de dat doet voor Android-toestellen en voor iPhone of iPad.
- Zet 'automatisch updaten' aan voor de Triodos Mobiel Bankieren app. Zo weet je zeker dat je altijd de meest recente en veiligste versie van de app hebt
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met Apple Pay betaal je contactloos met de Triodos Betaalpas op je iPhone en Apple Watch. Je kunt Apple Pay ook gebruiken voor online betalingen op je iPad of Mac. Je kunt overal betalen waar je het symbool van Apple Pay en/of voor contactloos betalen ziet. Of je nu in een winkel, webwinkel of via app betaalt.
Lees meer over Apple Pay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Apple Pay is (nog) niet voor alle rekeningen van Triodos Bank beschikbaar. Ben je een particuliere klant met een Triodos Internet Betaalrekening of Triodos Jongeren Rekening en krijg je toch deze melding? Kijk dan hier wat je zelf kunt doen of neem dan contact met ons op.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Nee, helaas is Apple Pay nog niet beschikbaar voor klanten met een Triodos Internet Zaken Rekening. Kijk hier hoe je als particuliere klant Apple Pay activeert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bestaande klanten
Ben je je inlogcode kwijt, open dan de app en ga naar Service. Hier tik je op Opnieuw Activeren onder het kopje Snel regelen. Volg daarna de stappen in de app.
Nieuwe klanten
Heb je een nieuwe rekening aangevraagd en weet je je inlogcode niet meer?
- Als je nog geen bevestigingsmail hebt ontvangen dat je rekening is geopend, bel ons dan
- We annuleren je lopende rekeningaanvraag, waarna je opnieuw een rekeningaanvraag kunt starten
- Heb je wel een bevestigingsmail ontvangen dat je rekening is geopend, ga dan naar Service. Hier tik je op Opnieuw Activeren onder het kopje Snel regelen. Volg daarna de stappen in de app
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je de eerste Apple Pay-betaling kunt doen, moet je Triodos Betaalpas geactiveerd zijn. Dit doe je door te betalen bij een betaalautomaat of geld op te nemen bij een geldautomaat met je fysieke betaalpas en pincode. Daarnaast is het belangrijk dat contactloos betalen voor je pas is ingeschakeld.
Daarnaast zijn er andere redenen waarom een betaling met Apple Pay niet lukt, bijvoorbeeld een geblokkeerde betaalpas of onvoldoende saldo op je rekening.
Kun je zelf geen oorzaak vinden? Neem dan contact met ons op.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De QR-scanner in de Mobiel Bankieren App werkt voor de volgende QR-codes:
- QR-codes van betaalverzoeken en iDEAL
- De app opent de link van het betaalverzoek in een browser. Selecteer vervolgens Triodos Bank
- QR-codes om in te loggen in Internet Bankieren
- QR-codes om betalingen te bevestigen in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Mogelijk is de betaalpas die je wilt toevoegen geblokkeerd en kan daarom niet worden toegevoegd. Neem hiervoor contact met ons op.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Zo werkt het:
iPhone
- Open de Triodos Mobiel Bankieren app
- Ga naar Meer
- Tik op Betaalpassen
- Tik op Toevoegen aan Apple Wallet
Apple Watch
- Open de Apple Wallet op je Apple Watch
- Tik op Meer opties
- Tik op Voeg kaart toe
- Kies Betaalkaart
- Selecteer de Triodos Betaalpas
Goed om te weten
Voordat je de eerste Apple Pay-betaling kunt doen, moet je Triodos Betaalpas geactiveerd zijn. Dit werkt nadat je de fysieke betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met je pincode.
Lees meer over Apple Pay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Kun je wel wat hulp gebruiken?
De chat is momenteel gesloten. Probeer het op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.