Ik heb twee Identifiers, kan ik beide in de app gebruiken?
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app?
Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app?
Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren?
Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Via de app kun je zelf:
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfelt u of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Je kunt de app op meerdere apparaten installeren. Voor ieder apparaat registreer je je eenmalig met de Identifier of gebruikersnaam.
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen
Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Bestaande rekening
Heb je al een rekening, volg dan deze stappen:
Vervolg
Nieuwe rekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie
Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening
Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.