Zelf regelen
Via de Triodos Mobiel Bankieren app en Internet Bankieren
Via de Triodos Mobiel Bankieren app en Internet Bankieren
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
Je kunt met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg onderstaande stappen om dit in te stellen:
Je telefoon of tablet moet wel voldoen aan de volgende voorwaarden:
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 14.0 (en hoger) en Android 7.0 (en hoger).
Vervolg
Na activering van de app log je altijd in met je persoonlijke inlogcode.
Je kunt maximaal € 5000 per dag overboeken vanaf je particuliere rekening. Deze limiet kun je eenvoudig tijdelijk verhogen via de app of Internet Bankieren. Let op: het duurt dan 4 uur voordat je je nieuwe rekeninglimiet kunt gebruiken.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Volg onderstaande stappen als de Triodos Mobiel Bankieren app of een onderdeel van de app niet meer werkt.
Updaten van je besturingssysteem (iOS-versie of Android-versie)
Om veilig mobiel te bankieren is het belangrijk dat je de app gebruikt op een apparaat met de meest recente versie van iOS of Android. Dit staat los van de recente versie van de Triodos Mobiel Bankieren app.
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt.
Heb je de Triodos Mobiel Bankieren App op een ander apparaat?
Heb je een extra apparaat waarop de app nog niet is geïnstalleerd?
Heb je een Identifier?
Heb je Apple Pay geactiveerd?
Op de website van Apple Support staan tips om je iPhone te kunnen vinden én hoe je Apple Pay uit kunt zetten voor jouw iPhone. Lukt het niet om Apple Pay te blokkeren? Neem dan contact met ons op.
Geen app of Internet Bankieren?
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected] met het verzoek Mobiel Bevestigen te blokkeren.
Veilig bankieren staat bij ons voorop. Je aankopen via Apple Pay zijn afgeschermd en dus niet zichtbaar voor ons als bank. Elke keer dat je iets koopt, maakt Apple Pay gebruik van een unieke transactiecode. Je pasnummer wordt dus nooit opgeslagen op je mobiele apparaat of op de servers van Apple. Apple deelt nooit je pasnummer met de verkopende partij.
Tip: als je bij het online afrekenen met Apple Pay niet je e-mailadres wilt delen met de webwinkel, kun je ‘Verberg mijn emailadres’ gebruiken. Zo wordt er een uniek, willekeurig e-mailadres gegenereerd die berichten automatisch doorstuurt naar je eigen inbox.
Lees meer over Apple Pay.
De chat is momenteel gesloten. Probeer het op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.