Hoe open ik als nieuwe klant een en/of rekening?

Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.

Voordat je start:

  • Houd je paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning bij de hand
    • Je kunt geen rijbewijs gebruiken
  • Bekijk de video  zo werkt identificeren in de app  en lees de tips
  • Gebruik allebei een eigen e-mailadres en eigen smartphone om de rekening te openen

Zo werkt het:

1e Rekeninghouder:

  1. Start de aanvraag voor een rekening op de website:
  2. Vul je naam- en e-mailadres in
    • Je ontvangt een bevestigingscode op je e-mailadres
  3. Download de Triodos Bankieren NL app in Google Play of de App store
  4. Open de app en vul de bevestigingscode in
  5. Volg de stappen in de app om je rekening aan te vragen
  6. Tijdens de stappen vul je de naam en het e-mailadres van de 2e rekeninghouder in
    • de 2e rekeninghouder ontvangt een e-mail zodra we jouw identiteit hebben vastgesteld
    • de 2e rekeninghouder downloadt de app en volgt ook de stappen
  7. Bevestig de 2e rekeninghouder in de app nadat je hierover een e-mail hebt ontvangen:
    • Log in op de Mobiel Bankieren app
    • Tik op Bevestig je mede-rekeninghouder

2e Rekeninghouder:

  1. Download de Triodos bankieren NL app zodra je een e-mail met bevestigingscode hebt ontvangen
  2. Open de app en vul de bevestigingscode in
  3. Volg de stappen in de app om de rekening aan te vragen
  4. Nadat je de aanvraag hebt afgerond, ontvangt de 1e rekeninghouder een e-mail om jou als 2e rekeninghouder te bevestigen

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp