Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat regel ik na het overlijden van een rekeninghouder?

Als een naaste is overleden breekt een verdrietige periode aan waarin u veel moet regelen. Meestal staat uw hoofd daar niet naar, dat begrijpen wij heel goed. Het is daarom goed om onderscheid te maken tussen zaken om direct te regelen en zaken om later te regelen.

Een overlijden melden

Ieder persoon mag als nabestaande een overlijden melden. Bel ons om het overlijden door te geven, of stuur een e-mail naar nalatenschappen@triodos.nl. Wij blokkeren vervolgens de rekeningen van de overledene, zodat er geen geld meer van kan worden opgenomen of afgeschreven. Bij een gemeenschappelijke rekening waarbij de tweede rekeninghouder nog in leven is, blokkeren we de rekening uiteraard niet.

Vervolg
Als het overlijden is doorgegeven, kunnen de overige bankzaken afgehandeld worden. Wij kunnen u het beste helpen wanneer u degene bent die dit namens de overledene mag doen. Op deze pagina hebben wij voor u op een rijtje gezet welke stappen u doorloopt na het overlijden van een rekeninghouder. U leest hier precies wie de bankzaken mag afhandelen en hoe dit gaat.

Bel ons wanneer u vragen heeft of ergens niet uitkomt. Wij kunnen dan de situatie met u doornemen en u helpen.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee