Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Je maakt eenvoudig een overzicht van al je bij- en afschrijvingen in een vooraf gekozen periode.
Log in op Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvoor je een overzicht wilt maken
Klik op het icoon met het vergrootglas
Klik op Geavanceerd zoeken
Vul bij Vanaf en Tot en met de begin- en einddatum in
Klik op Zoeken
Je ziet het overzicht nu staan en kunt het ook downloaden naar Excel
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Klik rechts bovenaan onze website op Inloggen
Vul je gebruikersnummer in en klik op Volgende
Vul een zelfgekozen toegangscode in en klik op Inloggen
Herhaal dit 3 keer. Je toegang tot Internet Bankieren is nu geblokkeerd.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je koopt of verkoopt aandelen het eenvoudigst via onze app.
Zo werkt het
Log in
Tik op je Beleggersrekening
Tik op de belegging die je wilt kopen of verkopen
Wil je aankopen in een nieuw fonds? Klik dan onderaan op Meer Beleggen
Tik op Kopen of Verkopen en doorloop de stappen
Vul het bedrag in en doorloop de stappen
Vervolg Bekijk in het overzicht Opdrachtverwerking wanneer je opdracht verwerkt is. De tijden gelden vanaf het moment dat we de opdracht ontvangen.
Geen app? Maak je geen gebruik van onze app, dan koop of verkoop je je aandelen via Internet Bankieren.
Log in
Ga Naar het oude Internet Bankieren
Klik op Beleggen > Overzicht beleggingen
Klik op Koop of Verkoop bij het fonds dat je wilt aan- of verkopen en doorloop de stappen
Om in een nieuw fonds aan te kopen klik je achter Fondsen aankopen op Ja en vervolgens op Koop bij het fonds dat je wilt aankopen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Je rekeningnummer
Het nummer van je Identifier
Vervolg
Je ontvangt je nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening Heb je een particuliere rekening, volg dan deze stappen:
Klik op de website op Inloggen
Vul je gebruikersnaam in
Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wil je geen papieren afschriften ontvangen, dan regel je dit het makkelijkst via onze app. Je kunt ook papieren afschriften aan- of uitzetten via Internet Bankieren.
Via de app
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de afschriften wilt uitzetten
Klik bij Rekeningafschriften op Wijzigen en volg de stappen
Je betaalt voor papieren afschriften. Onze tarieven vind je op onze website. Je kunt papieren afschriften niet aanzetten voor Triodos Internet Sparen of de Triodos Jongeren Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons als je de frequentie van je afschriften wilt aanpassen, wij regelen het voor je.
Vervolg
De wijziging geldt voor toekomstige afschriften
De afschriften die in het verleden zijn aangemaakt blijven hetzelfde
Als je een Internet Betaalrekening hebt, dan kun je inloggen met de Mobiel Bankieren app. Je logt op 1 van de volgende manieren in:
Met je 5-cijferige pincode
Heb je iOS, dan kun je ook via FaceID of TouchID inloggen. Volg deze stappen om TouchID in te stellen:
Klik rechts onderin de app op Meer
Kies Voorkeuren
Kies Touch-ID Kies Inloggen of Inloggen en bevestigen
Met een QR-code op je laptop of desktop in Internet Bankieren
Spaar- of beleggersrekening Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op je betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via je betaalrekening maak je geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.