Mobiel Bevestigen
Activeer Mobiel Bevestigen in 4 stappen
Activeer Mobiel Bevestigen in 4 stappen
Maak je al gebruik van de Mobiel Bankieren app, dan log je nu in op de app en open je het bericht. Activeer nu Mobiel Bevestigen. Volg daarna de stappen in de app.
Maak je nog geen gebruik van de Mobiel Bankieren app, dan download je de app en volg je de stappen in de app.
Ben je jonger dan 18 of een zakelijke klant, dan kan je geen gebruik maken van Mobiel Bevestigen, wel van de Mobiel Bankieren app.
We willen zeker weten dat jij het bent. Daarom vragen we je eerst om een opname te maken van je identiteitsbewijs. Dat mag een geldig paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning zijn. Vervolgens maak je een opname van je gezicht. Je kijkt eerst recht in de camera en draait vervolgens langzaam je hoofd naar links en naar rechts (andersom mag ook). Volg daarbij steeds de stappen in het scherm.
Bekijk onze video waarin we stap voor stap uitleggen hoe je je in de Mobiel Bankieren app identificeert.
We gaan nu je gegevens controleren. Binnen enkele dagen ontvang je een e-mail waarin staat of de identificatie is gelukt.
Daarna log jij voortaan in met Mobiel Bevestigen. Je kunt je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord dan niet meer gebruiken.
Activeer dan Mobiel Bevestigen ook op je andere telefoon of tablet. Tik op Opnieuw Registeren en volg deze stappen. Zo zorg je ervoor dat je de app op al je apparaten kunt blijven gebruiken.
Ben je al klant bij ons en vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs, dan mag je hierop je burgerservicenummer (BSN) afschermen. Zorg er wel voor dat de overige gegevens op je identiteitsbewijs goed leesbaar zijn.
Ben je nog geen klant en wil je een rekening bij ons openen? Dan mag je je BSN niet afschermen. We hebben je BSN nodig omdat we verplicht zijn om jaarlijks de saldi van je rekeningen op te geven aan de belastingdienst.
Mobiel Bevestigen heeft veel voordelen. Het is de meest veilige manier van bankieren. En je hoeft je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord niet meer te gebruiken.
Als je nog niet wilt overstappen, dan kun je voorlopig nog blijven bankieren met je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord.
We willen bankieren zo veilig mogelijk maken. Als je een opname maakt van je gezicht, kunnen we die vergelijken met de foto op je identiteitsbewijs. Zo wordt het voor criminelen steeds moeilijker om een rekening te openen met de gegevens van iemand anders.
Ben je al klant en maak je gebruik van Mobiel Bevestigen? Dan vragen we je om een opname van je gezicht te maken om weer toegang te krijgen tot je rekening als je je inlogcode vergeten bent of een nieuw toestel hebt. Zo zorgen we ervoor dat je rekening optimaal beveiligd is en alleen jij bij je rekening(en) kunt.
Stel je vraag in de chat en we helpen je zo snel mogelijk. Of bekijk de andere contactmogelijkheden.