Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service zakelijke klanten

Ik zoek geen informatie over Ondernemers Ga naar informatie voor/over: Particulieren Private Banking

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Er is beslag gelegd op mijn rekening. Wat nu?

  • Als er beslag is gelegd op uw rekening, kunt u geen geld opnemen of overmaken.
  • Wij zijn verplicht het saldo dat op het moment van beslaglegging op uw rekening staat te blokkeren.
  • Geld dat hierna op uw rekening wordt bijgeschreven kunt u wel opnemen of overmaken.
  • Wilt u informatie over de reden van beslaglegging, neem dan contact op met de deurwaarder
Wat gebeurt er nadat beslag is gelegd?

  • U kunt binnen 4 weken via de rechter een procedure starten om het beslag op te heffen en/of betaling te voorkomen.
  • Na 4 weken sturen wij de deurwaarder een derdenverklaring. In de verklaring vermelden wij de saldi van uw rekeningen op het moment van beslaglegging.
  • Wij maken het verschuldigde bedrag over binnen 5 werkdagen na opdracht van de deurwaarder.
  • Wij deblokkeren uw rekening binnen 5 werkdagen na opdracht van de deurwaarder.

Wilt u het beslag sneller afwikkelen?

Wij sturen de derdenverklaring direct naar de deurwaarder na ontvangst van uw schriftelijke verklaring beslag schuldenaar. Bel ons en wij sturen u de verklaring toe. Onderteken de verklaring en stuur hem terug.

  • U geeft hiermee toestemming om de derdenverklaring direct te versturen en het verschuldigde bedrag over te maken.
  • U kunt geen procedure meer starten via de rechter omdat u schuld erkent.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Rekening'

Contact

Neem contact op met Triodos Bank