Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service zakelijke klanten

Ik zoek geen informatie over Ondernemers Ga naar informatie voor/over: Particulieren Private Banking

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Er is ten onrechte een incasso van mijn rekening afgeschreven, wat kan ik doen?

U bent ten onrechte geïncasseerd wanneer u bijvoorbeeld geen machtiging heeft afgegeven of de machtiging die u eerder heeft gegeven is verlopen. Hieronder leest u wat u kunt doen.

Incasso terugboeken
U kunt een Incasso eenvoudig terugboeken op uw rekening. U heeft in de meeste gevallen tot 56 dagen na uitvoerdatum de tijd om dit te doen via Internet Bankieren of Mobiel Bankieren.

Via Internet Bankieren
- Login bij het Internet Bankieren.
- Ga via het menu aan de linkerkant naar 'Incasso' en vervolgens 'Overzicht'.
- Gebruik de ‘Terugboeken’ knop, welke achter de incasso staat.
- Klik dan op 'Opslaan & naar verzendlijst'.
- Bevestig de opdracht als een normale transactie.

Via Triodos Bankieren app
- Login in de Triodos Bankieren app. (heeft u onze app nog niet? Lees hier meer)
- Selecteer de rekening waar de incasso op is afgeboekt.
- Selecteer vervolgens de transactie.
- Via ‘incasso terugboeken’, kunt u de incasso ongedaan maken. Het bedrag wordt direct op uw rekening gestort.

Terugboekingstermijnen incasso's
Voor alle incasso's geldt 56 dagen. Alleen Business to Business incasso's en overheidsvorderingen zijn hier een uitzondering op. Deze kunt u niet storneren.

Is de termijn van 56 dagen verlopen dan kunt u gebruik maken van de Melding Onterechte Incasso via dit formulier. Het bedrijf moet ons uw machtiging binnen tien werkdagen overleggen. Kunnen ze dat niet? Dan ontvangt u het geincasseerde bedrag (of bedragen) na deze dagen retour op uw rekening.

U kunt  hier nog meer informatie vinden over incasso's.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Contact

Neem contact op met Triodos Bank