Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een overboeking naar een verkeerd rekeningnummer retour ontvangen?

Het is niet mogelijk een bedrag retour te boeken, u heeft namelijk uw elektronische handtekening gezet met de identifier. Graag geven wij u aan wat er mogelijk is om het bedrag terug te vragen. Kent u de rekening en rekeninghouder?
Neem contact op met de rekeninghouder met het verzoek het bedrag terug te boeken.

Kent u de rekening en rekeninghouder niet?
Neemt u in dit geval telefonisch contact met ons op. Wij horen graag om welke transactie het gaat. Wij zullen ervoor zorgen dat de ontvangende partij een schriftelijk bericht ontvangt waarin wordt verzocht het ontvangen bedrag per omgaande te retourneren. Op dit verzoek heeft de rekeninghouder 3 weken de tijd om het bedrag terug te boeken. Wanneer u binnen 3 weken het bedrag niet retour heeft ontvangen, ontvangt u van ons de naam en adresgegevens van de ontvangende partij per brief. U kunt dan persoonlijk contact opnemen met de rekeninghouder.

Naast dit verzoek kunt u zelf nog een overboeking doen van € 0,01 naar het verkeerde rekeningnummer, waarin u in de omschrijving met hoofdletters verzoekt het verkeerd overgemaakte bedrag terug te boeken.

Let op; In verband met aan ons berekende kosten door de ING, doen wij géén navraag bij transacties lager dan € 25,-. Wanneer een overboeking langer dan 2 maanden terug heeft plaatsgevonden is de ondergrens € 100,-. Deze ondergrenzen zijn alleen van toepassing bij verkeerde overboekingen naar ING rekeningen.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Contact

Neem contact op met Triodos Bank