Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particulieren

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Kan ik een rekening openen als ik in het buitenland woon?

Wanneer u in het buitenland woont en u een Burger Service Nummer (BSN) heeft, kunt u een rekening bij ons aanvragen. Ook wanneer u in het buitenland woont, kunt u dus bij ons bankieren. Het is echter niet mogelijk om online een rekening met een buitenlands adres aan te vragen. Daarom kunt u gebruik maken van het papieren openingsformulier die u telefonisch of per e-mail bij ons kunt opvragen.

N.B.: Volgens de wet zijn wij verplicht iedere nieuwe klant te identificeren. Wij vragen u daarom als onderdeel van uw identificatie, om een eerste storting te doen vanaf uw huidige privé betaalrekening bij een andere bank. De hoogte van het bedrag mag u zelf bepalen (1 cent is voldoende, maximaal 500 euro). Voorwaarde is wel dat u een betaalrekening heeft bij een andere Nederlandse of Europese bank. De tenaamstelling en het adres van uw oude rekening moeten overeenkomen met die van uw nieuwe rekening. U kunt ook een storting doen vanaf een gezamenlijke rekening, maar in aanvulling op deze storting vragen wij u dan om ook een recent kopie bankafschrift van deze rekening mee te sturen, om de totale tenaamstelling te kunnen controleren (dit is niet zichtbaar in een overboeking vanaf een gezamenlijke rekening).

Aanvraag rekening
Om een rekening te openen, vragen wij u telefonisch contact met ons op te nemen via 030-6936511 of een e-mail te sturen naar info@triodos.nl. Wij sturen u dan het openingsformulier toe per post of per e-mail.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Openen'

Contact

Neem contact op met Triodos Bank