Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Hoe open ik een Internet Betaalrekening?

U opent een Internet Betaalrekening via internet. Klik hier om de Internet Betaalrekening direct aan te vragen.
• Vul het online formulier in.
• Wanneer u dit formulier volledig heeft ingevuld, wordt het automatisch naar ons verzonden.
• U ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging.
• Daarna sturen wij u binnen drie werkdagen de openingsbrief met uw nieuwe rekeningnummer.
Om uw nieuwe rekening te kunnen activeren, is het nodig dat u al een privérekening op uw eigen naam hebt.
In de openingsbrief staat wat u verder nog moet doen om de rekening volledig in gebruik te nemen.


N.B.: Volgens de wet zijn wij verplicht iedere nieuwe klant te identificeren. Wij vragen u daarom een eerste storting te doen vanaf uw huidige privé betaalrekening bij een andere bank. De hoogte van het bedrag mag u zelf bepalen (1 cent is voldoende, maximaal 500 euro). Voorwaarde is wel dat u een betaalrekening heeft bij een andere Nederlandse of Europese bank. De tenaamstelling van uw oude rekening moet overeenkomen met die van uw nieuwe rekening. Met de gegevens die mee komen met uw storting controleren wij uw persoonsgegevens. Wanneer het voor u niet mogelijk is zo'n storting te doen kunnen wij u niet identificeren. Wij kunnen dan helaas geen rekening voor u openen. U zou wel naar een bank kunnen gaan met een loketfunctie, waar u persoonlijk een rekening kunt openen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.




 

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Openen'