Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service Private Banking

Ik zoek geen informatie over Private Banking Ga naar informatie voor/over: Particulieren Ondernemers Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Wat regel ik na het overlijden van een rekeninghouder?

Als een naaste is overleden breekt een verdrietige periode aan waarin u veel moet regelen. Meestal staat uw hoofd daar niet naar, dat begrijpen wij heel goed. Het is daarom goed om onderscheid te maken tussen zaken om direct te regelen en zaken om later te regelen.

Een overlijden melden

Ieder persoon mag als nabestaande een overlijden melden. Bel ons om het overlijden door te geven, of stuur een e-mail naar nalatenschappen@triodos.nl. Nadat u het overlijden aan ons heeft doorgegeven, ontvangt u van ons een bevestiging. Daarnaast blokkeren we de toegangsmiddelen tot de rekening (de bankpas en de inloggegevens voor Internet Bankieren).

Vervolg
Als het overlijden is doorgegeven, kunnen de overige bankzaken afgehandeld worden. Wij kunnen u het beste helpen wanneer u degene bent die dit namens de overledene mag doen. Op deze pagina hebben wij voor u op een rijtje gezet welke stappen u doorloopt na het overlijden van een rekeninghouder. U leest hier precies wie de bankzaken mag afhandelen en hoe dit gaat.

Bel ons wanneer u vragen heeft of ergens niet uitkomt. Wij kunnen dan de situatie met u doornemen en u helpen.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee