In welke bestandstypen kan ik overzichten downloaden?
Je kunt je transacties downloaden in verschillende bestandstypen die je eenvoudig inlaadt in je boekhoudprogramma. Je kunt kiezen uit de volgende bestandstypen:
Excel
CSV
MT940 (structured en unstructured)
CAMT053
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je rekeningnummer
Je Identifiernummer
Heeft dit antwoord je geholpen?
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of uw pincode te delen.
via een link in een e-mail of SMS in te loggen.
Veilige verbinding Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfelt u of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Klik rechts bovenaan onze website op Inloggen
Vul je gebruikersnummer in en klik op Volgende
Vul een zelfgekozen toegangscode in en klik op Inloggen
Herhaal dit 3 keer. Je toegang tot Internet Bankieren is nu geblokkeerd.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Je rekeningnummer
Het nummer van je Identifier
Vervolg
Je ontvangt je nieuwe Identifier binnen 5 werkdagen.
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Bestaande rekening
Heb je al een rekening, volg dan deze stappen:
Log in via Internet Bankieren
Vul je gebruikersnaam in
Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Nieuwe rekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie
Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening
Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Groene Identifier Je wijzigt de pincode van een groene Identifier als volgt:
Druk op OK
Druk op 5
Druk op 1
Druk op OK
Toets de huidige pincode in en druk op OK
Toets de nieuwe pincode in en druk op OK
Bevestig de nieuwe pincode en druk op OK
Blauwe Identifier Je wijzigt de pincode van eenblauwe Identifier als volgt:
Toets rechts op de Identifier op de rode knop om deze aan te zetten
Toets op de groene T toets
Toets op de rode = toets
Voer de huidige pincode in en druk op de rode = toets
Voer de nieuwe pincode in en toets op de rode = toets
Herhaal de nieuwe pincode en toets op de rode = toets
Pincode
De pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met:
Dezelfde cijfers.
Opeenvolgende cijfers.
Een logische reeks van cijfers (zoals 2468).
Heeft dit antwoord je geholpen?
Internet Betaalrekening Heb je een Internet Betaalrekening, dan ontvang je altijd een Identifier om mee in te loggen. Maak je gebruik van onze app, dan kun je ook daarmee inloggen:
Met je 5-cijferige pincode
Heb je iOS, dan kun je ook via FaceID of TouchID inloggen. Volg deze stappen om TouchID in te stellen:
Klik rechts onderin de app op Meer
Kies Voorkeuren
Kies Touch-ID Kies Inloggen of Inloggen en bevestigen
Met een QR-code op je laptop of desktop in Internet Bankieren
Spaar- of beleggersrekening Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je downloadt je afschriften via Internet Bankieren:
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Klik op Inloggen met app
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd bij Opdrachten
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Tik in je app bij Aanmelden op Bevestigen
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS, dan kun je ook inloggen met Face ID of Touch ID
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app? Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.