Je staat geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR) als je rood kunt staan op je betaalrekening bij Triodos Bank. Dit geldt voor kredieten vanaf 500 euro. De registratie vervalt als je de mogelijkheid tot roodstand verwijdert van je rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Wat jammer dat je je rekening wilt opheffen. Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Klik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Vervolg
Binnen 1 dag sluiten wij de rekening
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften via Internet Bankieren voordat je de rekening opheft. Dit werkt als volgt:
Klik in Internet Bankieren op Overzichten > Afschriften
Selecteer de afschriften die je wilt downloaden
Klik op het printer-icoontje
Je downloadt de afschriften als pdf-bestand
Schriftelijk opheffen
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet sluiten via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk.
Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
We verwijderen de roodstand van de rekening graag voor je. Dit kan als het saldo 0 euro of hoger is.
Bel of mail ons met je verzoek en we maken het direct in orde. Vermeld in de e-mail ook je adres.
Omdat we onze adressenselectie vaak ver van te voren maken, kan het gebeuren dat je nog éénmaal iets ontvangt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, dan kunt je je ook opgeven voor onze e-mailnieuwsbrief. Deze verschijnt acht keer per jaar. De verhalen over ondernemers die we financieren en onze kijk op het nieuwe bankieren vind je op www.dekleurvangeld.nl.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je voegt een rekeninghouder of gemachtigde als volgt toe:
Stuur het formulier en de gevraagde documenten naar ons op. Het adres en antwoordnummer vind je op het formulier
Wil je een nieuwe rekeninghouder toevoegen aan een beleggersrekening? Dan moet de nieuwe rekeninghouder een kennis- en ervaringstoets doen.
Woont een rekeninghouder of gemachtigde in het buitenland, dan is het niet mogelijk om deze toe te voegen op de rekening.
Rekeninghouder toegevoegd Voeg je een rekeninghouder toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een Wereldpas en een eigen Identifier. Je betaalt beiden de maandelijke kosten voor de rekening. Voeg je een rekeninghouder toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Gemachtigde toegevoegd Voeg je een gemachtigde toe op een betaalrekening, dan ontvangt deze binnen 1 week een eigen Identifier. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening. Voeg je een gemachtigde toe op een spaar- of beleggersrekening, dan ontvangt hij een gebruikersnaam en wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je geld kunt overmaken naar het buitenland, activeer je buitenlandbetalingen. Voor particulieren en eenmanszaken gaat dit eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Europese betalingen doen via de app
Europese- en wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Stuur als bijlage een kopie mee van de door de notaris opgestelde volmacht of je levenstestament
Vervolg Wij verwerken je verzoek binnen 1 week na ontvangst. Heb je voor de gemachtigde een Wereldpas aangevraagd, dan betaal je beiden de maandelijkse kosten voor de rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt de opdracht eenvoudig via Internet Bankieren:
Log in
Klik op Beleggen
Klik op Maandelijkse transacties
Via Wijzigen kun je de opdracht aanpassen
Via Annuleren kun je de opdracht verwijderen
Schriftelijk annuleren of wijzigen Heb je geen Internet Bankieren? Stuur dan een brief met hierin:
Je rekeningnummer
Het verzoek om maandbeleggen te stoppen of te wijzigen
Je kunt je Spaar Vrij-rekening of Spaar Meer-rekening omzetten naar Triodos Internet Sparen. Je krijgt dan online toegang tot je rekening. Het rekeningnummer blijft hetzelfde.
Hoe?
Stuur ons het verzoek per post op en vermeld daarin de volgende gegevens:
Je naam en adres
Het IBAN van je Spaar Vrij- of Spaar Meer-rekening
Het IBAN dat je kiest als tegenrekening. Goed om te weten:
De tegenrekening is een betaalrekening bij ons of een andere bank
Deze tegenrekening staat op dezelfde naam als Triodos Internet Sparen
Je kunt het saldo van Triodos Internet Sparen alleen overmaken naar de tegenrekening die bij ons bekend is
Zet je handtekening onderaan de brief
Is je Spaar Vrij- of Spaar Meer-rekening een gezamenlijke rekening? Dan ondertekenen beide rekeninghouders het verzoek
Vervolg
We verwerken je verzoek binnen 1 week. Zodra je rekening is omgezet, ontvangt je van ons inloggegevens voor Internet Bankieren. Heb je al toegang tot Internet Bankieren? Dan koppelen wij je rekening aan je bestaande inloggegevens.
Vervolg Binnen 5 werkdagen na ontvangst verwijderen wij de rekeninghouder/gemachtigde.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt persoonlijke gegevens als je e-mailadres, telefoonnummer of woonadres snel en eenvoudig via onze app. Sta je bij ons ingeschreven als wettelijk vertegenwoordiger van je kind, dan wijzig je de gegevens van je kind op dezelfde manier.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Persoonlijke gegevens
Tik op de gegevens die je wilt wijzigen
Vul je nieuwe gegevens in en tik op bevestigen
Je bevestigt de wijziging met je persoonlijke inlogcode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de wijziging met je Identifier
Nadat je de wijziging hebt bevestigd, verwerken wij deze direct
Kun je je persoonlijke gegevens niet via de app wijzigen?
Wijzig dan je persoonlijke gegevens als volgt:
Via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, klik je op Zelf regelen > Persoonlijke gegevens
Ben je wettelijk vertegenwoordiger van je kinderen? Kruis dan aan 'Tweede rekeninghouder en/of minderjarige kinderen verhuizen mee'. Je verhuist dan met hetzelfde formulier zowel je kinderen als jezelf.
Hypotheken Lees hier hoe je de adresgegevens voor je hypotheek verandert.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je wijzigt gegevens in je adresboek via Internet Bankieren:
Log in
Klik op Zelf regelen > Adresboek IBAN of Adresboek wereldbetaling
Woon je in het buitenland, dan kun je niet rood staan op je Triodos Internet Betaalrekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als er beslag is gelegd op je rekening, kun je minder geld opnemen of overmaken.
Wij zijn verplicht om een deel van het saldo op je rekening te blokkeren
De deurwaarder bepaalt een beslagvrije voet. Dat betekent dat we dit deel van je saldo niet blokkeren
Geld dat na het moment van beslaglegging op je rekening wordt bijgeschreven kun je wel opnemen of overmaken
Wil je informatie over de reden van beslag of de berekening van de beslagvrije voet, neem dan contact op met de deurwaarder
Wat gebeurt er nadat er beslag is gelegd?
Na 2 weken sturen wij de deurwaarder een derdenverklaring
In de verklaring vermelden wij de saldi van je rekeningen op het moment van beslaglegging
Na ontvangst van de opdracht van de deurwaarder, maken wij binnen 5 werkdagen het verschuldigde bedrag over en deblokkeren we je rekening
Wil je de termijn van 2 weken verlengen?
Als je zelf een regeling wilt treffen met je schuldeiser of een gerechtelijke procedure wilt starten, kun je ons vragen de termijn waarop we de deurwaarder een verklaring sturen te verlengen naar 4 weken. Stuur ons hiervoor een schriftelijk en ondertekend verzoek. Vermeld in je verzoek de naam van de deurwaarder.
Wil je het beslag sneller afwikkelen? Bel ons als je het beslag sneller wilt afwikkelen. We sturen je dan een standaard verklaring die je invult, ondertekent en aan ons terugstuurt.
Je geeft hiermee toestemming om de derdenverklaring direct te versturen en het verschuldigde bedrag over te maken
Je kunt geen procedure meer starten via de rechter omdat je schuld erkent
Kosten
Een beslaglegging verwerken kost veel tijd. Daarom brengt Triodos Bank hiervoor kosten in rekening. Bekijk de specifieke kosten voor een particuliere rekening en voor een zakelijke rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.