Hoe zeg ik rood staan op mijn betaalrekening op?
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is en volg dan deze stappen:
2. Telefonisch
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Je beëindigt een beleggersrekening schriftelijk.
Belangrijk
Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet opheffen via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Het is bij Triodos nog niet mogelijk om te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Apple Pay vergt een aanzienlijke investering vanuit Triodos Bank. Aangezien we van verschillende klanten horen hoe belangrijk Apple Pay voor hen is, onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor een lancering. We verwachten Apple Pay in 2023 te introduceren.
In onze video Zo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Identiteitsbewijs
Opname gezicht
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start:
Zo werkt het:
1e Rekeninghouder:
2e Rekeninghouder:
Wil je het bedrag wijzigen dat je rood kunt staan op je Internet Betaalrekening, zeg dan eerst rood staan op je betaalrekening telefonisch op.
Vraag daarna via de Mobiel Bankieren app rood staan aan voor het nieuwe bedrag. Je kunt kiezen voor 500 of 1.000 euro.
Bel ons om je pincode opnieuw op te vragen. Houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Je ontvangt de pincode binnen 5 werkdagen per post. Het is niet mogelijk om een andere pincode aan te vragen.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Je betaalpas is standaard geactiveerd voor gebruik in de onderstaande landen. Je kunt je pas in deze landen gebruiken bij alle geld- en betaalautomaten met een Maestro-logo. Controleer voor je vertrekt of er een geldautomaat in de buurt van je bestemming is. Lees ook onze tips voor reizen naar het buitenland.
Ga je naar een land dat niet in onderstaande lijst staat? Activeer dan eerst je betaalpas voor gebruik in dit land.
Europese landen
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start
Zo werkt het:
Vervolg
Lees hoe je als bestaande klant een extra rekening aanvraagt
Lees hoe je een en/of rekening aanvraagt
Je start je overstap eenvoudig via onze website. Hier kun je meteen een betaalrekening aanvragen.
Je vervolgt je rekeningaanvraag via onze Mobiel Bankieren app.
Na het openen van de rekening kun je via de Mobiel Bankieren app de Overstapservice aanvragen. Deze zorgt er onder andere voor dat de af- en bijschrijvingen van je oude rekening 13 maanden automatisch worden doorgezet naar je nieuwe Triodos rekening.
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.