Ga naarhoofdnavigatie, zoekvak of decontent

Contact en service particuliere klanten

Ik zoek geen informatie over Particulieren Ga naar informatie voor/over: Ondernemers Private Banking Triodos Bank

Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Er is beslag gelegd op mijn rekening. Wat nu?

Als er beslag is gelegd op uw rekening, kunt u geen geld opnemen of overmaken.

  • Wij zijn verplicht het saldo dat op het moment van beslaglegging op uw rekening staat te blokkeren. 
  • Geld dat hierna op uw rekening wordt bijgeschreven kunt u wel opnemen of overmaken.
  • Wilt u informatie over de reden van beslaglegging, neem dan contact op met de deurwaarder.


Wat gebeurt er nadat er beslag is gelegd?

  1. U kunt binnen 4 weken via de rechter een procedure starten om het beslag op te heffen en/of betaling te voorkomen.
  2. Na 4 weken sturen wij de deurwaarder een derdenverklaring.
  3. In de verklaring vermelden wij de saldi van uw rekeningen op het moment van beslaglegging.
  4. Wij maken het verschuldigde bedrag over binnen 5 werkdagen na opdracht van de deurwaarder.
  5. Wij deblokkeren uw rekening binnen 5 werkdagen na opdracht van de deurwaarder.

Wilt u het beslag sneller afwikkelen?
Wij sturen de derdenverklaring direct naar de deurwaarder na ontvangst van uw schriftelijke verklaring beslag schuldenaar. Bel ons en wij sturen u de verklaring toe. Onderteken de verklaring en stuur hem terug.

  • U geeft hiermee toestemming om de derdenverklaring direct te versturen en het verschuldigde bedrag over te maken.
  • U kunt geen procedure meer starten via de rechter omdat u schuld erkent.

Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja Nee

Kijk ook eens naar:

Alle veelgestelde vragen over 'Rekening'