Kan ik van mijn Triodos Internet Zaken Rekening bedragen overboeken naar het buitenland?
Je kunt van je Triodos Internet Zaken Rekening overboeken naar het buitenland als:
de rekening is geactiveerd voor buitenlandbetalingen
je als gebruiker bevoegdheid hebt om buitenlandbetalingen te doen
Binnenlandse- en Europese betalingen zijn standaard geactiveerd op de rekening.
Activeren wereldbetalingen en bevoegdheid gebruikers
Beide wijzigingen geef je schriftelijk door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je makkelijk het juiste formulier. Voor elke wijziging doorloop je opnieuw de keuzehulp om bij het juiste formulier uit te komen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens Wijzigen
Klik op Rekening gegevens
Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een Wereldbetaling kunt doen, activeer je buitenlandbetalingen. Een Wereldbetaling is een betaling:
in een andere valuta dan de euro
in euro's naar een land dat niet bij SEPA is aangesloten
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het
Log in
Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Selecteer de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen
Geen app?
Heb je geen app, verwijder de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Log in
Klik op je rekening
Klik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
Wil je een betalingskenmerk meesturen, vul deze dan in als omschrijving bij Omschrijving/betalingskenmerk. Dat betekent dat je geen vinkje zet achter Betalingskenmerk
Klik op Uitvoerdatum
Bij Frequentie stel je in hoe vaak je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Bij Begindatum stel je in wanneer je de periodieke overboeking voor het eerst wilt uitvoeren
Bij Einddatum stel je in wanneer je de periodieke overboeking voor het laatst wilt uitvoeren. Je kunt ook kiezen voor Geen einddatum
Bij Aantal stel je het aantal keer in dat je de periodieke overboeking wilt uitvoeren. Je kunt ook kiezen voor Onbeperkt
Klik op Opslaan
Klik op Bevestigen en bevestig de periodieke overboeking met je 5-cijferige inlogcode
Via Internet Bankieren:
Log met de Identifier in op Internet Bankieren
Als je inlogt met de app, dan stel je de periodieke overboeking in via de app
Klik op Opdrachten
Vul de betaalgegevens in
Klik bij Datum in het groene invulveld
Kies bij Frequentie hoe vaak je de overboeking wilt uitvoeren
Bij Begindatum stel je in wanneer je de periodieke overboeking voor het eerst wilt uitvoeren
Bij Einddatum stel je in wanneer je de periodieke overboeking voor het laatst wilt uitvoeren. Je kunt ook kiezen voor Geen einddatum
Bij Aantal stel je in hoe vaak je de overboeking wilt uitvoeren. Je kunt ook kiezen voor Onbeperkt
Klik op Opslaan
Klik op Betalen en volg de stappen
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Binnen Nederland via Directe Betalingen (Instant Payments) Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht binnen enkele seconden uitgevoerd. Dat is ieder moment van het jaar, dus ook in de weekenden.
Binnen Europa via Directe Betalingen (TIPS) Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Geld overmaken gaat super snel (binnen 10 seconden) en tot een maximum bedrag van 100.000 EUR tussen de deelnemende banken op TIPS. Zie hier welke deelnemende banken Directe betalingen ondersteunen. Je ziet in Mobiel Bankieren of Internet Bankieren of de betaling “direct wordt bijgeschreven bij de begunstigde”.
Betaling binnen Nederland of naar een SEPA-land zonder Directe betalingen
Betalingen voor 15.30 uur verwerken wij dezelfde dag
Betalingen na 15.30 uur of in het weekend verwerken wij de volgende werkdag
Betaling naar een land buiten SEPA
Betalingen voor 13.30 uur verwerken wij dezelfde dag
Betalingen na 13.30 uur of in het weekend verwerken wij de volgende werkdag
Het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van de ontvanger, hangt af van de verwerkingstijd van de buitenlandse bank.
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app of in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Door een fout van een betaalautomaat kan het lijken alsof een betaling dubbel van je rekening is afgeschreven. Dit gebeurt voornamelijk bij onbemande tankstations in Frankrijk.
Wat kun je doen?
Binnen 7 dagen vervalt de reservering en beschik je weer over het bedrag. Is dit na 7 dagen nog niet gebeurd, bel ons dan en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt je klanten met iDeal laten betalen als je een Triodos Internet Zaken Rekening hebt.
Zo werkt het:
Je sluit een overeenkomst af met een Payment Service Provider. Zij zorgen dat je iDeal kunt gebruiken
Je geeft je Triodos Internet Zaken Rekening op als tegenrekening
iDealbetalingen van je klanten worden bijgeschreven op deze rekening
Kosten
Je betaalt de kosten voor iDeal aan de Payment Service Provider
Je kunt een iDealbetaling niet annuleren nadat je de betaling hebt afgerond. Wil je het geld terug, neem dan contact op met de organisatie aan wie je hebt betaald.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.