De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je identiteitsbewijs moet geldig zijn
De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
Documentnummer
Machine Readable Zone
Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van het paspoort of rijbewijs staat of aan de achterkant van een identiteitskaart
Datum geldigheid
Persoonsgegevens
Handtekening
De pasfoto is goed zichtbaar
In geval van een identiteitskaart of rijbewijs hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein electronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
Op dit moment is een phishing e-mail en een phishing SMS in omloop. In de phishing e-mail word je gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren. In de phishing SMS word je gevraagd om via een link je Identifier opnieuw te registreren.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 - 693 6511. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Is de Wereldpas geblokkeerd bij een betaalautomaat? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat jammer dat je je rekening wilt opheffen. Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Klik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Vervolg
Binnen 1 dag sluiten wij de rekening
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heb je geen andere rekeningen, dan heb je geen toegang meer tot Internet Bankieren. Download daarom je afschriften via Internet Bankieren voordat je de rekening opheft. Dit werkt als volgt:
Klik in Internet Bankieren op Overzichten > Afschriften
Selecteer de afschriften die je wilt downloaden
Klik op het printer-icoontje
Je downloadt de afschriften als pdf-bestand
Schriftelijk opheffen
Heb je geen toegang tot de app of kun je je rekening niet sluiten via de app? Beëindig je rekening dan schriftelijk.
Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Belangrijk Als de beleggersrekening is opgeheven, heb je geen toegang meer tot de rekening via Internet Bankieren. Download daarom vooraf de afschriften en rapportages die je nodig hebt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Geef tijdens de aanvraag aan of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Deze zorgt er onder andere voor dat de af- en bijschrijvingen van je oude rekening 13 maanden automatisch worden doorgezet naar je nieuwe Triodos rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening kost € 2,- per maand. Ben je jonger dan 25 jaar? Dan is je spaarrekening gratis. Een en/of spaarrekening kost altijd € 2,- per maand, ongeacht je leeftijd.
Deposito
Je betaalt geen kosten voor een Triodos Spaar Deposito. Staat er geen saldo op de Internet Spaarrekening waaraan je Spaar Deposito is gekoppeld? Dan betaal je ook voor deze Internet Spaarrekening geen kosten zolang je de rekening niet gebruikt.
Het is momenteel niet mogelijk om een nieuw deposito te openen.
Je vindt de verwerkingstijd van aan- en verkoopopdrachten in het overzicht Opdrachtverwerking. Aankoopopdrachten worden sneller verwerkt als de tegenrekening een rekening van Triodos Bank is.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je identiteitsbewijs op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige identiteitsbewijs hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je identiteitsbewijs hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.