Regelmatig worden er phishingberichten verstuurd, zogenaamd uit naam van een bank. In deze phishing e-mails of SMS-berichten word je bijvoorbeeld gevraagd om via een link een incasso-opdracht te controleren, of om via een link je Identifier opnieuw te registreren of een nieuwe Identifier aan te vragen.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Het is een paspoort of identiteitskaart
in geval van een identiteitskaart hebben we een kopie van zowel de voor- als achterkant nodig
Let op: Een rijbewijs is niet toegestaan
Het identiteitsbewijs is geldig
De pasfoto is goed zichtbaar
De volgende gegevens op je identiteitsbewijs zijn goed leesbaar:
Documentnummer
Datum geldigheid
Persoonsgegevens
Handtekening
Machine Readable Zone
Dit is de reeks van cijfers en letters die onderaan de voorkant van je paspoort staat, of aan de achterkant van je identiteitskaart.
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Met onze app regel je je bankzaken via je mobiele telefoon of tablet. De Triodos Mobiel Bankieren app werkt op de besturingssystemen iOS versie 12.0 (en hoger) en Android 6.0 (en hoger).
Heb je een Identifier, dan registreer je de app eenmalig met je Identifier
Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord, dan registreer je de app eenmalig met je gebruikersnaam en wachtwoord
Heb je zowel een Identifier als een gebruikersnaam en wachtwoord, registreer je app dan met de Identifier
Vraag je een Internet Betaal-/Spaarrekening aan, dan download je de app om je rekeningaanvraag af te ronden. Start de aanvraag op de website en volg de stappen in het scherm
Kies een 5-cijferige pincode
Vervolg
Na registratie van de app log je altijd in met de pincode.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari downloaden in Internet Bankieren.
Heb je alleen rekeningen zonder Internet Bankieren, dan ontvang je het financieel jaaroverzicht voor 31 januari per post.
Zakelijk financieel jaaroverzicht
Heb je een eenmanszaak? Je vindt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
Is er een rekeningbeheerder voor jouw organisatie? De rekeningbeheerder vindt het financieel jaaroverzicht vanaf half januari in Internet Bankieren
Heb je geen eenmanszaak en is er geen rekeningbeheerder voor jouw organisatie? Je ontvangt het financieel jaaroverzicht voor 31 januari per post
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij sturen je graag een nieuw wachtwoord toe. Volg deze stappen:
Lost dit het probleem niet op, sluit de app dan helemaal af. Zorg dat hij ook op de achtergrond van je toestel niet meer draait. Start de app dan opnieuw op
Als dit niet helpt, start dan je mobiele telefoon of tablet opnieuw op
Werkt de app nog steeds niet, zet dan je wifi uit en probeer de app te starten via het 4G of 5G netwerk
Bel ons als je bovenstaande stappen hebt doorlopen en de app nog steeds niet werkt
Je kunt met een QR-code inloggen op Internet Bankieren als je ook gebruik maakt van onze app. Als je inlogt, gebruik je zowel je computer als de telefoon of tablet waarop je app is geïnstalleerd.
Zo werkt het:
Klik rechtsboven op onze website op Inloggen
Klik op Inloggen met app
Open de Triodos Bankieren App op je telefoon of tablet
Tik in je app op QR
Je vindt QR op het inlogscherm of nadat je bent ingelogd bij Opdrachten
Heb je TouchID aanstaan, annuleer deze dan eerst
Scan de QR-code op het beeldscherm van je computer
Tik in je app bij Aanmelden op Bevestigen
Toets je 5-cijferige pincode in op je app
Heb je iOS, dan kun je ook inloggen met Face ID of Touch ID
Je computer logt nu automatisch in op Internet Bankieren
Als je inlogt met een QR-code op Internet Bankieren, dan kun je tot maximaal €1.000 betalen. Betalingen boven €1.000 bevestig je met je Identifier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Via onze mobiele app kun je eenvoudig een rekening onzichtbaar maken. Deze rekening blijft nog gewoon bestaan, maar verschijnt dan niet meer in het rekeningoverzicht in de app. Dit geeft je een beter overzicht wanneer je meerdere rekeningen hebt.
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik rechts bovenin op het symbool met het oogje
Tik op de knop onder Tonen om de rekening onzichtbaar te maken
De wijziging gaat per direct in
Wil je de rekening weer zichtbaar maken, dan volg je ook de bovenstaande stappen. In Internet Bankieren zie je altijd alle rekeningen staan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer de Mobiel Bankieren app als je vermoedt dat je slachtoffer bent van fraude of dat iemand zonder jouw toestemming toegang heeft tot je rekening.
Zo werkt het
Log in via Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel Bankieren
Klik op Blokkeren
Heb je een en/of-rekening, voer bovenstaande stappen dan uit met beide Identifiers
Bel ons als het niet lukt om de toegang tot Mobiel Bankieren of Internet Bankieren te blokkeren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een Broodfonds biedt een financieel vangnet wanneer je als zelfstandige ziek wordt. Zelfstandige ondernemers spreken in een Broodfonds af om elkaar met schenkingen te ondersteunen bij arbeidsongeschiktheid. Het Broodfonds is een initiatief van de Broodfondsmakers. Triodos Bank ondersteunt dit initiatief met een speciale Triodos Broodfonds Rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is niet mogelijk om de Mobiel Bankieren app te openen op apparaten waarvan de beveiligingsmaatregelen van de fabrikant worden omzeild. Bij Apple apparaten heet dit jailbreaken en bij Android apparaten heet dit rooten. Op deze apparaten is het mogelijk apps te installeren die niet via de Apple App Store of Google Play Store verkrijgbaar zijn. Hiermee is het toestel minder goed beschermd door de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd. Ook is het hiermee vatbaarder voor malware en virussen.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.