Je kunt de Triodos Betaalpas zelf via de Mobiel Bankieren app deblokkeren. Je betaalpas wordt geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst of als je zelf de betaalpas hebt geblokkeerd in de app. De blokkade is de volgende werkdag na 11.30 uur zichtbaar. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is in de app om te deblokkeren.
Als wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, doorloop je namens je kind de stappen in je eigen Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
Tik op Blokkeren/deblokkeren
Zet het vinkje bij Blokkeren uit
Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Geen app? Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand. Vervolg
Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Je Triodos Betaalpas kan je weer gebruiken als je eerst een contant bedrag opneemt bij een geldautomaat
Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je zelf de betaalpas geblokkeerd hebt in de app? Je kunt de Triodos Betaalpas meteen weer gebruiken
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is nog niet mogelijk om contactloos te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay of Google Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Mobiel betalen vraagt tijd en een flinke investering vanuit Triodos Bank.
Voor de lancering van Apple Pay zijn we bovendien afhankelijk van verschillende externe partijen. Helaas zijn zij nog niet klaar voor de koppeling tussen Apple Pay en onze nieuwe Triodos Betaalpas van Visa Debit. Met elkaar werken we er hard aan om Apple Pay zo snel mogelijk te introduceren voor klanten van Triodos Bank Nederland. Je ontvangt van ons bericht zodra je Apple Pay kunt activeren. Google Pay volgt later.
Heb je nog stukken op de rekening staan, dan verkopen wij deze eerst
Wij sluiten de rekening zodra alle stukken verkocht zijn
Je ontvangt een bevestiging per e-mail
Als je geen andere rekeningen hebt, dan ontvang je na het opheffen van je rekening geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer te zien als je geen rekening hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft.
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren en ontvang je ook een Financieel Jaaroverzicht.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft. We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app? Je kunt je rekening ook sluiten in Internet Bankieren via Zelf regelen>rekeninginstellingen>Rekening sluiten.
Kun je je rekening niet opheffen via de app of Internet Bankieren? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
In onze videoZo werkt identificeren in de app zie je hoe je een goede opname van je identiteitsbewijs of gezicht maakt.
Dit zijn onze belangrijkste tips:
Je maakt het makkelijkst een opname met je smartphone
Zorg voor:
een goed verlichte omgeving die niet spiegelt
een egale achtergrond
Let erop dat er geen andere mensen op de opname staan
Controleer of de opname duidelijk en leesbaar is. Tik op Nee, opnieuw als dit niet het geval is
Maak zelf de opname van je gezicht. Uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan dat iemand anders dit doet
Zorg dat er geen licht weerkaatst op de opname
Identiteitsbewijs
Leg je identiteitsbewijs op een vlakke ondergrond
Leg iets op de hoeken als je identiteitsbewijs dichtklapt, maar zorg dat er geen gegevens worden bedekt
Let erop dat de opname scherp is en dat alle gegevens goed leesbaar zijn
Zorg dat je identiteitsbewijs volledig in het venster past
Maak bij een opname van je identiteitskaart ook een opname van de achterkant
Opname gezicht
Houd bij het maken van de opname je ogen open en kijk recht in de camera
Zorg dat je gezicht volledig zichtbaar is in het venster. Houd het toestel iets verder van je af als je gezicht niet wordt herkend
Het venster is een hulpmiddel om je gezicht goed in beeld te krijgen. Let er op dat alles wat je tijdens de opname in je beeldscherm ziet, ook zichtbaar wordt op de opname
Let erop dat je eventuele bril niet spiegelt. Zet indien mogelijk je bril af
Heeft dit antwoord je geholpen?
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start
Houd je paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning bij de hand
Je kunt geen rijbewijs gebruiken
Bekijk de videozo werkt identificeren in de app en lees de tips
Zo werkt het:
Je start je aanvraag voor een rekening op de website:
Met de nieuwe Visa Triodos Betaalpas is er een mogelijkheid om online betalingen (e-Commerce) te doen die vergelijkbaar zijn met een creditcard. Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan.
Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
De inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
Er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een zakelijke Triodos Betaalpas? Lees hier wat je kan doen.
De belangrijkste redenen waarom je niet kunt betalen met je Triodos Betaalpas zijn:
Je hebt contactloos betalen nog niet geactiveerd met je pincode Gebruik je de pas voor de eerste keer, steek hem dan in de betaal- of geldautomaat en toets je pincode in. Daarna kun je contactloos, online of in het openbaar vervoer betalen.
Het saldo op je rekening is onvoldoende Controleer of er voldoende saldo op je rekening staat en of je betaalpas niet is geblokkeerd.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kan nu in- en uitchecken met je betaalpas in het openbaar vervoer (OV). Dit werkt nadat je de betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met je pincode in een winkel. Reizen met je Triodos Betaalpas werkt precies hetzelfde als met een OV-chipkaart. Het is belangrijk dat je bij het in- en uitchecken dezelfde betaalpas gebruikt.
Zo werkt het:
Haal je Triodos Betaalpas uit je portemonnee of pasjeshouder
Houd je Triodos Betaalpas bij het inchecken tegen de kaartlezer op het treinstation, in de metro, in de tram of in de bus
Houd je Triodos Betaalpas bij het uitchecken tegen de kaartlezer op het treinstation, in de metro, in de tram of in de bus
Voor meer informatie kijk op de website van OVpay.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Welkom, wat leuk dat je een rekening bij ons wilt openen. We helpen je graag op weg. Je start je aanvraag op de website, je rekening vraag je vervolgens aan via de Mobiel Bankieren app.
Voordat je start:
Houd je paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning bij de hand
Je kunt geen rijbewijs gebruiken
Bekijk de videozo werkt identificeren in de app en lees de tips
Gebruik allebei een eigen e-mailadres en eigen smartphone om de rekening te openen
Zo werkt het:
1e Rekeninghouder:
Start de aanvraag voor een rekening op de website:
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met je Triodos Betaalpas in Nederland €500 per dag opnemen. Het opnamelimiet per dag kun je als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk verhogen tot maximaal €1.000 via de Triodos Mobiel Bankieren app. De opnamelimiet voor een Triodos Jongeren Rekening is €250 per dag en kan niet verhoogd worden.
Zo werkt het:
Log in
Tik op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik op Daglimiet
Tik op Geldopname
Vul de nieuwe limiet en einddatum in
De nieuwe limiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je nieuwe limiet gaat 4 uur na bevestiging in. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Als je rood staan op je betaalrekening op wilt zeggen, bel ons dan. We helpen je graag.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.