Uitgifte aandelen Triodos Groenfonds weer mogelijk

02-01-2017 |

Triodos Groenfonds is vanaf 2 januari weer geopend voor orders voor aankoop van aandelen. Triodos Groenfonds belegt voornamelijk in door de Nederlandse overheid erkende groene projecten die duurzame ontwikkeling bevorderen, bijvoorbeeld in de sectoren duurzame energie en biologische landbouw.

Groene beleggingsinstelling

Triodos Groenfonds belegt conform de Regeling groenprojecten in projecten die door de overheid zijn aangewezen als groene projecten die een positieve bijdrage leveren aan het milieu. Het fonds opereert in dit kader als een ‘groene beleggingsinstelling’. De wet stelt als voorwaarde aan groene beleggingsinstellingen dat minstens zeventig procent van het fondsvermogen wordt aangewend voor het financieren van groenprojecten. Particuliere beleggers in het fonds kunnen in aanmerking komen voor een fiscaal voordeel. Om de fiscale status van het fonds als groene beleggingsinstelling te waarborgen, heeft het fonds de uitgifte van aandelen op 15 december 2016 tijdelijk opgeschort.

Hervatting uitgifte van aandelen

Het huidige groenpercentage van Triodos Groenfonds en de vooruitzichten ten aanzien van uitkeringen aan duurzame projecten, rechtvaardigen de hervatting van uitgifte van aandelen. Met ingang van 2 januari kunnen beleggers daarom weer orders plaatsen. Uitgifte van aandelen vindt plaats vanaf 3 januari. Meer informatie over Triodos Groenfonds vindt u op www.triodos.nl.

Over Triodos Investment Management

Triodos Investment Management brengt beleggers die hun geld in willen zetten voor blijvende, positieve verandering samen met innovatieve ondernemers en duurzame bedrijven die precies daarmee bezig zijn. Op deze manier dienen wij als katalysator in die sectoren die een sleutelrol spelen in de transitie naar een eerlijkere, duurzamere en menselijkere wereld.

Onze professionele beleggingsteams hebben in de 25 jaren waarin wij actief zijn als impactbelegger een enorme kennis opgebouwd over sectoren als Energie & Klimaat, inclusieve financiering in opkomende markten, Duurzame Voeding en Landbouw, Kunst & Cultuur en Duurzaam Vastgoed. Wij beleggen ook in beursgenoteerde ondernemingen die bovengemiddeld scoren op sociaal een milieugebied. Per ultimo juni 2016 bedroeg het vermogen onder beheer van Triodos Investment Management EUR 3,1 miljard.

Triodos Investment Management is wereldwijd actief als impactbelegger en bestaat uit Triodos Investment Management BV en Triodos Investment & Advisory Services. Beide zijn volledige dochterondernemingen van Triodos Bank NV.

De mensen van Triodos Bank helpen u graag van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.