Wat moet ik doen als ik mijn Triodos Betaalpas kwijt ben?

Is je Triodos Betaalpas kwijt of gestolen, blokkeer deze zo snel mogelijk om misbruik te voorkomen. Dit doe je via onze Mobiel Bankieren app. Via de mobiele app kun je meteen een nieuwe betaalpas aanvragen.

Goed om te weten

  • Als wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, doorloop je namens je kind de stappen in je eigen Mobiel Bankieren app
  • De kosten van een vervangende betaalpas zijn 6 euro per pas

Zo werkt het:

  1. Log in
  2. Tik rechts onderin op Meer
  3. Tik op Betaalpassen
  4. Tik op de pas die je wilt blokkeren
  5. Tik op Nieuwe pas aanvragen
  6. Tik op Mijn pas is gestolen of verloren en tik op Doorgaan
  7. Tik op Bevestigen
  8. Tik nogmaals op Bevestigen in de pop-up die verschijnt
  9. Vul je 5-cijferige pincode in
  10. Je oude betaalpas wordt automatisch geblokkeerd

Geen toegang (meer) tot de app?

  • Via Internet Bankieren kun je ook de betaalpas blokkeren en een nieuwe aanvragen. Ga naar Zelf regelen > Betaalpassen
  • Bel +31 30 693 6575 als je geen toegang hebt tot Mobiel Bankieren of Internet Bankieren. Vanuit het buitenland bel je +31 88 385 5372

Vervolg

  • Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Triodos Betaalpas
  • Contactloos betalen werkt nadat je de betaalpas eerst een keer gebruikt hebt met pincode 

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp