Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier
Lever de batterij in bij een batterij-inzamelpunt en je oude identifier in bij een afvalinzamelingspunt voor klein elektronisch afval
Heeft dit antwoord je geholpen?
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
Geef aan of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Deze zorgt er onder andere voor dat de af- en bijschrijvingen van je oude rekening 13 maanden automatisch worden doorgezet naar je nieuwe Triodos rekening.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens Wijzigen
Klik op Rekening gegevens
Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je de limiet via onderstaande stappen. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je het makkelijkst via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
Je kunt de limiet voor maximaal een week wijzigen
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Heb je een Identifier, dan bevestig je de wijziging van de limiet van je betaalrekening met je Identifier
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur.
Geen app?
Maak je geen gebruik van de app, dan wijzig je de limiet in Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Rekeninggegevens
Klik bij Limieten en autorisaties op Wijzigen
Kies bij Periode of je de limiet voor een dag of week wijzigt
Vul de nieuwe limiet in een klik op Volgende. Volg daarna de stappen
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
de inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening Heb je een particuliere rekening, volg dan deze stappen:
Klik op de website op Inloggen
Vul je gebruikersnaam in
Vul 3 keer een verkeerd wachtwoord in
Vervolg
Je ontvangt een e-mail dat je toegang tot Internet Bankieren is geblokkeerd
Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief met een tijdelijk wachtwoord
Je wijzigt het tijdelijke wachtwoord zodra je inlogt. De gebruikersnaam blijft hetzelfde
Lees hier wat je doet als je je gebruikersnaam niet meer weet.
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt rood staan als je dit zelf aanvraagt. Dat kan als je:
18 jaar of ouder bent
in Nederland woont
3 maanden achter elkaar minimaal 500 euro op je rekening hebt ontvangen
Je kiest voor een krediet van 500 of 1000 euro. Als je je rekening minimaal 3 maanden in gebruik hebt, kun je rood staan aanvragen in de Mobiel Bankieren App.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Tik rechtsonder de app op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de Internet Betaalrekening waarvoor je rood staan wilt aanvragen
Scroll naar beneden en tik op Rood Staan
Tik op Doorgaan
Kies het bedrag dat je rood wilt staan en tik op Doorgaan
Bevestig dat je akkoord gaat met de voorwaarden
Bevestig je aanvraag met je pincode
Heb je een Identifier, dan bevestig je de aanvraag met je Identifier
Vervolg
We beoordelen je aanvraag binnen 5 werkdagen. Is je aanvraag goedgekeurd, dan ontvang je een bericht in de app. Daarna kun je rood staan direct gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Blokkeer direct de toegang tot de app als je je telefoon niet meer hebt:
Log in via Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Mobiel bankieren
Klik op Blokkeren
Kun je niet direct zelf de toegang blokkeren? Bel ons, dan blokkeren wij de toegang voor je.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.