Triodos Bank volgt de situatie met betrekking tot het Rusland-Oekraïne conflict nauwlettend. De bank voert sancties uit, zoals door de Europese Unie gepubliceerd. Hierdoor is het niet mogelijk om transacties te doen naar bepaalde Russische banken. Kijk hier voor het actuele overzicht van alle sancties.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
Als de batterij van je Identifier leeg is, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je de pincode van je Identifier niet meer weet, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Identifier blokkeren
Toets 4 keer een verkeerde pincode in op de Identifier
De Identifier blokkeert en toont een blokkeercode
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt de Triodos Betaalpas zelf via de Mobiel Bankieren app deblokkeren. Je betaalpas wordt geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst of als je zelf de betaalpas hebt geblokkeerd in de app. De blokkade is de volgende werkdag na 11.30 uur zichtbaar. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is in de app om te deblokkeren.
Als wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, doorloop je namens je kind de stappen in je eigen Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
Tik op Blokkeren/deblokkeren
Zet het vinkje bij Blokkeren uit
Klik op Bevestigen en doorloop de stappen
Geen app? Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand. Vervolg
Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Je Triodos Betaalpas kan je weer gebruiken als je eerst een contant bedrag opneemt bij een geldautomaat
Is Apple Pay geactiveerd voor deze rekening? Dan is dit óók geblokkeerd als jouw fysieke betaalpas is geblokkeerd
Is de blokkade op je betaalpas ontstaan omdat je zelf de betaalpas geblokkeerd hebt in de app? Je kunt de Triodos Betaalpas meteen weer gebruiken
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je Identifier toe is aan vervanging, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier. Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een spaarrekening bij Triodos Bank is gratis. Wil je een spaarrekening openen? Start dan je aanvraag op onze website.
Knip je oude pas door en let er op dat je ook de chip doorknipt. Gooi je oude pas daarna bij het restafval.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Iedere dag berekenen we de rente over het bedrag dat op dat moment op je particuliere of zakelijke spaarrekening staat. Op 1 januari tellen we al deze bedragen bij elkaar op en maken dat bedrag over op je spaarrekening.
De opgebouwde rente wordt iedere eerste dag van de maand bijgewerkt
We berekenen de rente per rekening, ongeacht het aantal rekeninghouders. Je ontvangt op een en/of rekening dus dezelfde rente als op een rekening die op 1 naam staat
Lees hier waar je het rentepercentage en de opgebouwde rente vindt in de Mobiel Bankieren app of Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
U vindt de officiële berichten en laatste informatie over het Captin MTF platform op de pagina voor investeerders in Triodos Bank. Deze informatie is in het Engels en leidend voor certificaathouders.
Belangrijke berichten worden ook door middel van een persbericht gepubliceerd. Certificaathouders ontvangen bij belangrijke berichten persoonlijk een e-mail of brief.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt op Android apparaten met de Triodos Mobiel Bankieren app inloggen, betalen en bevestigen met je vingerafdruk of gezichtsherkenning. Volg deze stappen om dit in te stellen:
Open de app
Ga naar Meer
Ga naar Voorkeuren & Privacy
Ga naar Vingerafdruk
Zie je deze optie nog niet? Dan kan het zijn dat je nog een oude versie van de Triodos Mobiel Bankieren app hebt. Update de app eerst in de Google Play Store. Ook moet je vingerafdruk of gezichtsherkenning al op je apparaat ingesteld hebben voordat je het voor de app kunt activeren.
Gebruik Vingerafdruk
Let op. Dit kan alleen op apparaten met:
Android versie 11 of hoger
Met sensor class 3 of hoger
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je niet meer kunt inloggen met je Identifier, dan stap je over op Mobiel Bevestigen. Je ontvangt geen nieuwe Identifier.
Met Mobiel Bevestigen verandert de manier waarop je inlogt en opdrachten bevestigt in Internet Bankieren en de Mobiel Bankieren app. Je gebruikt voortaan alleen een persoonlijke inlogcode en hebt je Identifier niet meer nodig.
Ben je (ook) zakelijk klant? Dan kun je nog niet overstappen op Mobiel Bevestigen. Bel of chat ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Vermoed je dat er malware op je toestel staat, volg dan de volgende stappen:
Zet je toestel terug naar fabrieksinstellingen
Bel direct met ons Fraude Intake Team via 030 753 6450. Het team is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar [email protected]
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Bel ons dan zo snel mogelijk op 030 753 6450. Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met je eigen bank.
Ben je slachtoffer geworden van een andere vorm van fraude, kijk dan op de pagina veilig bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden. Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent.
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je beëindigt een betaalrekening of spaarrekening het makkelijkst via onze app.
Zo werkt het:
Log in op de app
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening die je wilt opheffen
Tik op Rekening sluiten en volg de stappen
Bij het sluiten selecteer je een tegenrekening waarnaar wij het resterende saldo overboeken
Zie je de optie Rekening sluiten niet, scroll dan naar beneden in het scherm
Na het opheffen van je rekening ontvang je geen Financieel Jaaroverzicht meer. Ook zijn je afschriften niet meer in te zien als je geen rekening meer hebt. Download daarom je Financieel Jaaroverzicht(en) en je afschriften voordat je de rekening opheft. We heffen je rekening binnen 1 dag op.
Geen app? Je kunt je rekening ook sluiten in Internet Bankieren via Zelf regelen>rekeninginstellingen>Rekening sluiten.
Kun je je rekening niet opheffen via de app of Internet Bankieren? Beëindig je rekening dan schriftelijk. Gebruik hiervoor het Opheffingsformulier Particuliere Rekening. Na ontvangst van het formulier, sluiten wij je rekening binnen 5 werkdagen.
Vervolg
Heb je nog andere rekeningen, dan zie je de gesloten rekening nog 13 maanden in Internet Bankieren
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.