Waarom is mijn betaling retour gekomen?
Soms kan een betaling niet verwerkt worden en ontvang je het bedrag retour met een foutcode. Op onze foutcodepagina lees je de reden waarom de betaling niet verwerkt is.
Soms kan een betaling niet verwerkt worden en ontvang je het bedrag retour met een foutcode. Op onze foutcodepagina lees je de reden waarom de betaling niet verwerkt is.
De situatie in Marokko en Libië gaat ons aan het hart. Daarom willen we het overmaken van geld naar dierbaren en/of het doen van lokale donaties vergemakkelijken. Tot en met 18 december betaal je geen transactiekosten voor betalingen naar een rekening in Marokko of Libië. Dit geldt zowel voor particuliere als zakelijke klanten.
Heb je na 8 september een bedrag overgemaakt naar Marokko of na 11 september een bedrag overgemaakt naar Libië? Dan storten we de transactiekosten binnen 4 weken terug.
Je kunt de Triodos Betaalpas zelf via de Mobiel Bankieren app deblokkeren. Je betaalpas wordt geblokkeerd als je 3 keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst of als je zelf de betaalpas hebt geblokkeerd in de app.
De blokkade is de volgende werkdag na 11.30 uur zichtbaar. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is in de app om te deblokkeren.
Zo werkt het:
Geen app?
Bel ons en houd je rekeningnummer en identifier bij de hand.
Vervolg
Het is nog niet mogelijk om contactloos te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay of Google Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Mobiel betalen vraagt tijd en een flinke investering vanuit Triodos Bank.
Voor de lancering van Apple Pay zijn we bovendien afhankelijk van verschillende externe partijen. Helaas zijn zij nog niet klaar voor de koppeling tussen Apple Pay en onze nieuwe Triodos Betaalpas van Visa Debit. Met elkaar werken we er hard aan om Apple Pay in de eerste helft van 2024 en Google Pay in de tweede helft van 2024 te introduceren in Nederland.
Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet
Dit is het bedrag dat je dagelijks maximaal mag overmaken vanaf de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Gebruikerslimiet
Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Lees hoe je de rekeninglimiet of gebruikerslimiet wijzigt.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Je kunt via iDEAL tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je een hoger bedrag betalen met bijvoorbeeld Internet Bankieren? Pas dan eerst je limiet aan in Internet Bankieren.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
BIC
BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen.
IBAN
IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
De komende maanden ontvangen alle klanten met een Maestro Triodos Betaalpas een Visa Triodos Betaalpas. We vervangen eerst de particuliere betaalpassen en daarna de zakelijke betaalpassen. Je herkent het type betaalpas aan het logo dat op je pas staat.
Met de nieuwe Visa Triodos Betaalpas is er een mogelijkheid om online betalingen (e-Commerce) te doen die vergelijkbaar zijn met een creditcard.
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
De komende maanden ontvangen alle klanten met een Maestro Triodos Betaalpas een Visa Triodos Betaalpas. We beginnen met de particuliere betaalpassen en vervangen daarna de zakelijke betaalpassen.
Om je goed verder te kunnen helpen, controleer eerst het logo op je betaalpas.
Visa betaalpas
Bel +31 30 693 6575 om je pincode opnieuw op te vragen. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Let op: ben je een wettelijke vertegenwoordiger van een Triodos Jongeren Rekening, bel dan +31 30 693 6511
Maestro betaalpas
Bel +31 30 693 6511 om je pincode opnieuw op te vragen. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt de pincode binnen 5 werkdagen per post.
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht en binnen enkele seconden uitgevoerd. Dat is ieder moment van het jaar en dus ook in de weekenden.
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Triodos Bank biedt binnen Europa inkomende Directe Betalingen aan.
Periodieke overboekingen, iDEAL-betalingen en geplande betalingen zijn geen directe betalingen. Bekijk de verwerkingstijden van deze betalingen.
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Je Triodos betaalpas is standaard geactiveerd voor gebruik in de onderstaande landen. Je kunt je pas in deze landen gebruiken bij alle geld- en betaalautomaten met een Visa-logo. Lees ook onze tips voor reizen naar het buitenland.
Ga je naar een land dat niet in onderstaande lijst staat? Activeer dan eerst je betaalpas voor gebruik in dit land.
Europese landen
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Je activeert buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Heb je geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren.
Via de app:
Via Internet Bankieren:
Je maakt alleen geld over naar het buitenland als je de bevoegdheid hebt om Wereldbetalingen te doen. Vervolgens activeer je buitenlandbetalingen via Internet Bankieren:
Vervolg
2 uur na de autorisatie kun je:
De komende maanden ontvangen alle klanten met een Maestro Triodos Betaalpas een Visa Triodos Betaalpas. We vervangen eerst de particuliere betaalpassen en daarna de zakelijke betaalpassen. Je herkent het type betaalpas aan het logo dat op je pas staat.
Om je goed verder te kunnen helpen, controleer eerst het logo op je betaalpas.
Contant geld opnemen
In het buitenland neem je maximaal 5 keer per dag contant geld op bij geldautomaten met het Visa-logo of geldautomaten met het Maestro-logo.
De opnamelimiet is maximaal €500 per dag. Sommige geldautomaten in het buitenland hanteren een afwijkende limiet.
Betalen in het buitenland Visa betaalpas
Je kunt bij elke betaalautomaat met het Visa-logo tot maximaal €1500 per dag betalen.
Betalen in het buitenland Maestro betaalpas
Je kunt bij elke betaalautomaat met het Maestro-logo tot maximaal €3000 per dag betalen.
Betalen bij tolwegen bij Maestro-betaalautomaat met 'dip & go' tot € 100 (zonder pincode).
Gebruik de rekenhulp als je de wisselkoers die Triodos Bank berekent wilt vergelijken met de wisselkoers van de Europese Centrale Bank (ECB).
Buiten Europa
Wil je buiten Europa contant geld opnemen, activeer dan eerst de pas. Aan een geldopname in het buitenland zijn soms kosten verbonden.
Lees hoe je goed voorbereid op reis gaat.
Neem contact op met de betreffende partij als je de toestemming voor inzage in je gegevens wilt intrekken. Gegevens die al gedeeld zijn, kunnen zichtbaar blijven voor de derde partij. Kom je er met de betreffende partij niet uit, trek je toestemming dan in via onze app.
Zo werkt het
Geen app?
Als je geen gebruik maakt van de app, trek je je toestemming in via Internet Bankieren. Log in en klik op Zelf regelen > Voorkeuren & privacy >Toestemmingen aan externe partijen en doorloop de stappen.