Waar vind ik het Triodos Developer Portal voor PSD2?
Het Developer Portal is bedoeld voor derde partijen die via een API een koppeling met Triodos Bank willen realiseren. Hierin vindt u onder meer de specificaties voor deze API.
Het Triodos Developer Portal voor PSD2 vindt u hier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp
We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.
Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.
1. Via de app
Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is en volg dan deze stappen:
Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het is bij Triodos nog niet mogelijk om te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Apple Pay vergt een aanzienlijke investering vanuit Triodos Bank. Aangezien we van verschillende klanten horen hoe belangrijk Apple Pay voor hen is, onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor een lancering. We verwachten Apple Pay in 2023 te introduceren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Neem contact op met de betreffende partij als je de toestemming voor inzage in je gegevens wilt intrekken. Gegevens die al gedeeld zijn, kunnen zichtbaar blijven voor de derde partij. Kom je er met de betreffende partij niet uit, trek je toestemming dan in via onze app.
Zo werkt het
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Voorkeuren en Privacy
Tik op Toestemmingen PSD2
Tik op de partij waarvoor je de toestemming wilt intrekken
Tik op Toestemming intrekken en vervolgens op Intrekken
De toestemming is per direct ingetrokken
Geen app?
Als je geen gebruik maakt van de app, trek je je toestemming in via Internet Bankieren. Log in en klik op Naar het oude Internet Bankieren. Klik daarna op Overzichten > Toestemmingen aan andere partijen en doorloop de stappen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank biedt zelf geen creditcard aan. Je kan een creditcard van een bestaande creditcardaanbieder wel koppelen aan je Triodosrekening:
Vraag een creditcard aan bij de organisatie van je keuze
Geef je Triodos Internet Betaalrekening op als tegenrekening
De creditcardorganisatie schrijft betalingen met je creditcard af van je Triodos rekening. Let op: creditcards van een andere bank kun je niet altijd koppelen.
Waarom heeft Triodos Bank geen creditcard?
Triodos Bank biedt geen creditcard aan omdat:
de inrichting van een creditcardorganisatie kostbaar is
er voldoende aanbieders van creditcards zijn
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bel ons om je pincode opnieuw op te vragen. Houd de volgende gegevens bij de hand:
je rekeningnummer
je Identifiernummer
Vervolg
Je ontvangt de pincode binnen 5 werkdagen per post. Het is niet mogelijk om een andere pincode aan te vragen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De kosten voor een betaling naar het buitenland vind je hier.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je betaalpas is standaard geactiveerd voor gebruik in de onderstaande landen. Je kunt je pas in deze landen gebruiken bij alle geld- en betaalautomaten met een Maestro-logo. Controleer voor je vertrekt of er een geldautomaat in de buurt van je bestemming is. Lees ook onze tips voor reizen naar het buitenland.
Ga je naar een land dat niet in onderstaande lijst staat? Activeer dan eerst je betaalpas voor gebruik in dit land.
Europese landen
Albanië
Andorra
België
Bosnië & Herzegovina
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Faeröer Eilanden
Finland
Frankrijk
Gibraltar
Griekenland
Groenland
Guernsey
Hongarije
Ierland
IJsland
Isle of Man
Italië
Jersey
Kosovo
Kroatië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Macedonië
Malta
Moldavië
Monaco
Montenegro
Nederland
Noorwegen
Oekraïne
Oostenrijk
Polen
Portugal
Roemenië
San Marino
Servië
Slovenië
Slowakije
Spanje (met uitzondering van de Canarische Eilanden)
Spitsbergen en Jan Mayen
Tsjechië
Turkije
Vaticaanstad
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Zwitserland
Heeft dit antwoord je geholpen?
Contant geld opnemen In het buitenland neem je maximaal 5 keer per dag contant geld op bij geldautomaten met het Maestro-logo. De opnamelimiet is 500 euro per dag. Lokale geldautomaten kunnen eigen limieten hanteren. Als je geld opneemt in een vreemde valuta, dan betaal je kosten voor een geldopname in het buitenland.
Als je vreemde valuta opneemt in het buitenland geeft de automaat je de keuze With conversion of Without conversion. Kies voor Without conversion. De optie With conversion kan namelijk extra kosten met zich meebrengen.
Betalen in het buitenland Je kunt bij elke betaalautomaat met het Maestro-logo tot maximaal 3000 euro per dag betalen.
Betalen bij tolwegen bij Maestro-betaalautomaat met 'dip & go' tot € 100 (zonder pincode).
Bereken met onze rekenhulp wat een betaling of opname in vreemde valuta je kost via Triodos Bank en hoeveel de Europese Centrale Bank (ECB) hiervoor rekent.
Contactloos betalen Als je contactloos betaalt, dan voer je geen pincode in bij betalingen tot 50 euro. Je betaalt contactloos tot een bedrag van 100 euro, of maximaal 24 keer achter elkaar.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt via iDeal tot maximaal 5.000 euro per dag betalen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als particuliere klant of eenmanszaak activeer je jouw Wereldpas voor gebruik buiten Europa via onze Mobiel Bankieren App.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas van de juiste rekening
Tik op Pasgebruik Buitenland
Kies voor Wereld
Kies een einddatum
De wijziging gaat per direct in
Geen app?
Maak je nog geen gebruik van onze app, download deze dan. Werkt de Mobiel Bankieren app niet op je apparaat en wil je toch je betaalpas op Wereld zetten, bel of mail ons dan.
Zakelijke klanten
Ben je een zakelijke klant met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Bel ons om je betaalpas op Wereld te zetten.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met je Wereldpas in Nederland maximaal 1500 euro per dag opnemen.
Bij geldautomaten van de Rabobank kun je 5 keer per dag geld opnemen tot maximaal 1250 euro per dag.
Bij automaten van Geldmaat kun je 5 keer per dag geld opnemen tot maximaal 1250 euro per dag.
Bij andere banken kun je 5 keer per dag geld opnemen tot maximaal 250 euro per dag.
Het is niet mogelijk om het totaalbedrag dat je kunt opnemen te verhogen. Heb je de paslimiet verlaagd, dan kun je maximaal het bedrag van je paslimiet opnemen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Triodos Bank staat voor duurzaam en transparant bankieren. We financieren alleen organisaties die een positieve impact hebben op mens, samenleving en milieu.
We investeren uitsluitend in de reële economie en handelen niet in complexe financiële producten. Bovendien kennen we alle duurzame ondernemers die bij ons bankieren.
Vanuit onze missie staan we voor een uitstekende service. Je regelt je bankzaken op een duurzame manier bij Triodos Bank.
Het is niet mogelijk om bij ons een persoonlijke lening af te sluiten.
Wij lenen alleen geld aan ondernemers die zich inzetten voor een duurzame wereld. Omdat wij bij een persoonlijke lening niet weten wat er met het geld gebeurt, bieden wij deze niet aan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je tijdelijk je limiet via onderstaande stappen. Heb je een eenmanszaak en wil je je limiet permanent verhogen? Bel ons dan. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
Je kunt de limiet voor maximaal een week wijzigen
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur.
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet altijd via de app.
Via Internet Bankieren
Als je inlogt met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, kun je ook je limiet wijzigen in Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik rechtsboven op Naar het oude Internet Bankieren
Ga naar Gegevens wijzigen > Rekeninggegevens
Klik bij Limieten en autorisaties op Wijzigen
Kies bij Periode of je de limiet voor een dag of week wijzigt
Vul de nieuwe limiet in een klik op Volgende. Volg daarna de stappen
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.