Het bedrag dat je dagelijks maximaal over kunt maken hangt af van de rekeninglimiet en de gebruikerslimiet.
Rekeninglimiet Dit is het bedrag dat dagelijks maximaal overgemaakt mag worden van de rekening. Je kunt de rekeninglimiet inzien in Internet Bankieren:
Log in
Klik op Gegevens Wijzigen
Klik op Rekening gegevens
Onder het kopje Limieten en autorisaties staan de limieten
Gebruikerslimiet Gebruikers van de rekening hebben een limiet op het bedrag dat zij over kunnen maken. Bel ons als je wilt weten welke gebruikerslimieten er staan ingesteld.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Voordat je een betaling buiten Nederland doet, activeer je eerst buitenlandbetalingen.
Voor particulieren en eenmanszaken activeer je buitenlandbetalingen eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app. Voor andere zakelijke rechtsvormen gebruik je Internet Bankieren.
Via de app:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Buitenlandbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Klik op Buitenlandbetalingen en doorloop de stappen
Heb je als particulier of eenmanszaak geen beschikking over de app, dan activeer je buitenlandbetalingen ook via Internet Bankieren.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Via de app activeer je Wereldbetalingen, maar kun je geen Wereldbetaling doen
Let op: de autorisatie geldt per rekeninghouder of zakelijke gebruiker
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Selecteer de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen
Geen app?
Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je stelt een periodieke overboeking eenvoudig in via onze mobiele app of via Internet Bankieren:
Via de app:
Tik op Overschrijven en vul de betaalgegevens in
Tik op Datum en selecteer de datum waarop de overboeking moet plaatsvinden
Vul bij Frequentie in hoe vaak je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Bij Einddatum kun je instellen wanneer je de periodieke overboeking voor het laatst wilt uitvoeren
Bij Aantal kun je het aantal keer instellen dat je de periodieke overboeking wilt uitvoeren
Klik op Opslaan
Klik op Bevestigen en bevestig de periodieke overboeking met je 5-cijferige inlogcode
Via Internet Bankieren:
Je kunt alleen een periodieke overboeking instellen als je inlogt met de Identifier. Heb je geen Identifier? Stel dan je periodieke overboeking in via de app
Klik op Opdrachten en vul de betaalgegevens in
Klik bij Datum in het groene invulveld
Kies bij Wanneer de datum waarop je de overboeking wilt uitvoeren
Kies bij Hoe vaak de frequentie van de overboeking
Klik op Opslaan
Klik op Betalen en volg de stappen
Vervolg
De periodieke overboeking gaat van start op de opgegeven begindatum.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
je bij elkaar een bedrag van 100 euro hebt betaald
je maximaal 24 keer achter elkaar contactloos hebt betaald
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je de betaling zelf gedaan? Dan is het niet mogelijk de betaling terug te boeken. Benader zelf de persoon naar wie je het bedrag hebt overgemaakt.
Wij bieden de mogelijkheid voor spoedoverboekingen niet meer aan. Directe betalingen staan meteen op de rekening van de begunstige.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Het is niet mogelijk om een bestaande periodieke overboeking te wijzigen. Wil je een periodieke overboeking wijzigen, verwijder hem dan en maak een nieuwe aan.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Binnen Nederland via Directe Betalingen (Instant Payments) Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht binnen enkele seconden uitgevoerd. Dat is ieder moment van het jaar, dus ook in de weekenden.
Binnen Europa via Directe Betalingen (TIPS) Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Geld overmaken gaat super snel (binnen 10 seconden) en tot een maximum bedrag van 100.000 EUR tussen de deelnemende banken op TIPS. Triodos Bank biedt binnen Europa Directe Betalingen aan voor inkomende betalingen. Zie hier welke deelnemende banken Directe betalingen ondersteunen.
Betaling binnen Nederland of naar een SEPA-land zonder Directe betalingen
Betalingen voor 15.30 uur verwerken wij dezelfde dag
Betalingen na 15.30 uur of in het weekend verwerken wij de volgende werkdag
Betaling naar een land buiten SEPA
Betalingen voor 13.30 uur verwerken wij dezelfde dag
Betalingen na 13.30 uur of in het weekend verwerken wij de volgende werkdag
Het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van de ontvanger, hangt af van de verwerkingstijd van de buitenlandse bank.
Door een fout van een betaalautomaat kan het lijken alsof een betaling dubbel van je rekening is afgeschreven. Dit gebeurt voornamelijk bij onbemande tankstations in Frankrijk.
Wat kun je doen?
Binnen 7 dagen vervalt de reservering en beschik je weer over het bedrag. Is dit na 7 dagen nog niet gebeurd, bel ons dan en houd je rekeningnummer bij de hand.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kunt met de app geld overmaken in euro’s naar SEPA-landen. Activeer hiervoor eerst de mogelijkheid tot buitenlandbetalingen in de app of in Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je een Identifier, dan volg je deze stappen:
Log in
Tik op Meer
Tik op Voorkeuren & Privacy
Tik op Limiet aanpassen
Kies voor Identifier gebruiken vanaf
Swipe naar het juiste bedrag bedrag
Tik op Bevestigen
Als je gebruikt maakt van Mobiel Bevestigen om in te loggen, dan kun je de limiet voor betalingen in de app niet wijzigen.
Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.