Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een e-Commerce betaling is een online betaalmogelijkheid van een webwinkel zoals bijvoorbeeld iDeal, PayPal of een creditcard. Wil je online betalen met e-Commerce? Dit werkt nadat je de betaalpas eerst een keer hebt gebruikt hebt met je pincode.
Zo werkt het:
Kies bij je Betaalmethode voor Visa of Debit Card betaling
Vul je 16-cijferige kaartnummer in. Deze vind je op de achterkant van je Triodos Betaalpas
Vul vervolgens de vervaldatum (Exp. Date) en de 3-cijferige Security code (CVV) in. Deze gegevens vind je op de achterkant van je Triodos Betaalpas
De webwinkel bepaalt of er nog een bevestiging nodig is in de Triodos Mobiel Bankieren app
Goed om te weten:
Je Triodos Betaalpas is een debit betaalpas. Daarmee wordt het bedrag dat je online uitgeeft direct van je betaalrekening afgeschreven. Dit is anders dan met een creditcard, waarbij je koopt op krediet. Dan betaal je later het geld terug
Bij een credit card kun je vaak meer uitgeven dan het bedrag dat op je betaalrekening staat, maar daar betaal je vaak ook een hoge rente voor
Bij sommige aankopen heeft een creditcard extra voordelen, zoals aankoop- of aflevergarantie, prijsbescherming en reisverzekering. Deze voordelen heb je niet bij je Triodos Betaalpas
Je kunt met je Triodos Betaalpas in Nederland €500 per dag opnemen. De opnamelimiet kun je als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk verhogen tot maximaal €1.500 via de Triodos Mobiel Bankieren app. De opnamelimiet voor een Triodos Jongeren Rekening is €250 per dag en kan niet verhoogd worden.
Zo werkt het:
Log in
Tik op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de betaalpas waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik op Daglimiet
Tik op Geldopname
Vul de nieuwe limiet en einddatum in
De nieuwe limiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je nieuwe limiet gaat 4 uur na bevestiging in. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
BIC BIC betekent Bank Identifier Code. Het is een code om banken te identificeren, zodat het geld bij de juiste bank terecht komt. Een BIC telt 8 tekens en wordt ook wel SWIFT-code genoemd. De BIC van Triodos Bank is TRIONL2U.
Voor een betaling buiten het SEPA-gebied of in een andere valuta dan de euro vul je altijd de BIC in. Deze vraag je op bij de begunstigde aan wie je de betaling doet en kun je controleren op de website van SWIFT.
Lees meer over het doen van buitenlandse betalingen. IBAN IBAN betekent International Bank Account Number. Dit internationale rekeningnummer heb je nodig voor al je betalingen. Je vindt je IBAN op de Triodos Betaalpas, rekeningafschriften of via Internet Bankieren.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je particuliere klant of heb je een eenmanszaak? Dan wijzig je tijdelijk je limiet via onderstaande stappen. Heb je een eenmanszaak en wil je je limiet permanent verhogen? Bel ons dan. Lees hier hoe je de limiet wijzigt voor andere zakelijke rechtsvormen.
Via de app
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Daglimiet
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
De nieuwe limiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Je nieuwe limiet gaat 4 uur na bevestiging in.
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet altijd via de app.
Via Internet Bankieren
Als je inlogt met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord, kun je ook je limiet wijzigen in Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen
Klik op Daglimiet
Vul de nieuwe daglimiet en einddatum in
De nieuwe daglimiet is maximaal een week actief
Klik op Bevestigen en volg daarna de stappen
Je nieuwe daglimiet gaat 4 uur na bevestiging in.
De limiet bedraagt standaard € 5.000. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Je betaalt maximaal 1500 euro per dag met je Triodos Betaalpas. De limiet kun je als particuliere klant of eenmanszaak zelf tijdelijk wijzigen tot maximaal 10.000 euro.
Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Om je paslimiet te wijzigen, geef je je wijziging door via een formulier. Met onze keuzehulp vind je het juiste formulier.
Wil je meer weten over je zakelijke limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Triodos Bank biedt Directe Betalingen aan voor zowel inkomende als uitgaande betalingen. Directe Betalingen noemen we ook wel Instant Payments. Deze betalingen worden dag en nacht en binnen enkele seconden uitgevoerd.
Steeds meer banken binnen Europa zijn aangesloten op dit betaalsysteem. Triodos Bank ondersteunt inkomende en uitgaande betalingen voor alle Europese banken die Directe Betalingen aanbieden.
Als je een groot bedrag wilt overmaken, kun je tijdelijk je limiet verhogen tot € 250.000. Dit doe je via onze app:
Log in
Tik op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de rekening waarvan je de limiet wilt wijzigen
Tik bij Rekeninglimieten op Limiet per dag
Vul de nieuwe limiet en de einddatum in
Je kunt de limiet voor maximaal een week wijzigen
Klik op Bevestigen en volg de stappen
Maak je gebruik van Mobiel Bevestigen, dan wijzig je je limiet via de app of via internetbankieren.
Heb je een Identifier, dan volg je deze stappen:
Log in
Tik op Meer
Tik op Voorkeuren & Privacy
Tik op Limiet aanpassen
Kies voor Identifier gebruiken vanaf
Swipe naar het juiste bedrag bedrag
Tik op Bevestigen
Je gebruikt de nieuwe limiet na vier uur. Wil je meer weten over je limieten? Kijk dan op onze limietenpagina.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je contactloos betaalt, dan kun je tot 50 euro zonder pincode betalen. Voor bedragen boven 50 euro heb je wel je pincode nodig.
Je kunt contactloos betalen gebruiken totdat:
je bij elkaar een bedrag van 100 euro hebt betaald
je maximaal 24 keer achter elkaar contactloos hebt betaald
Bereik je 1 van deze limieten, dan wordt er om je pincode gevraagd. Dit is om misbruik te voorkomen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ben je een zakelijke klant met een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees hier wat je regelt om je rekening te activeren voor Wereldbetalingen.
Je activeert Wereldbetalingen als particuliere klant of eenmanszaak eenvoudig via onze Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Rekeninginstellingen
Tik op de juiste rekening
Tik op Wereldbetalingen om deze functie aan of uit te zetten
Bevestig de wijziging met je Identifier of inlogcode
Geen app? Je kunt Wereldbetalingen ook via Internet Bankieren activeren. Ga naar Zelf regelen > Rekeninginstellingen > Wereldbetalingen en volg de stappen.
Vervolg 2 uur na de autorisatie kun je:
Wereldbetalingen doen via Internet Bankieren
Via de app kun je alleen Wereldbetalingen activeren
De standaard daglimiet voor de Triodos Betaalpas bij een betaalautomaat is €1500. Je kunt je limiet als particuliere klant of eenmanszaak tijdelijk wijzigen in de Mobiel Bankieren app.
Zo werkt het:
Log in
Tik rechts onderin op Meer
Tik op Betaalpassen
Tik op de juiste betaalpas
Tik op Daglimiet betaalpas
Kies welk daglimiet je wilt wijzigen:
Wil je je limiet voor bij een betaalautomaat wijzigen, tik dan op Betaalautomaat en volg de stappen. Je kunt je limiet tijdelijk wijzigen tot €1500 euro voor maximaal een 1 week
Wil je je limiet voor online betalen wijzigen, tik dan op Online betalen en volg de stappen. Je kunt je limiet tijdelijk wijzigen tot €5000 voor maximaal 1 week
Wil je je limiet voor geld opnemen wijzigen, tik dan op Geld Opnemen en volg de stappen. Je kunt je limiet tijdelijk wijzigen tot €1500 voor maximaal 1 week
Tik op Bevestigen
De wijziging is na 4 uur actief.
Geen app? Als je geen app hebt, wijzig je je paslimiet via Internet Bankieren. Nadat je bent ingelogd, wijzig je de limiet via Zelf regelen > Betaalpassen. Vervolg
Wijzig je de daglimiet voor je Triodos Betaalpas voor 1 dag, dan vervalt je tijdelijke daglimiet om middernacht
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je het bedrag zelf hebt overgemaakt, kun je het bedrag niet terugboeken. Neem contact op met de persoon of organisatie naar wie je het bedrag hebt overgemaakt. Vraag om het bedrag terug te storten.
Je verwijdert een periodieke overboeking via de app. Het is alleen mogelijk de hele reeks te verwijderen.
Zo werkt het:
Log in op de Mobiel Bankieren app
Selecteer de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Selecteer de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering met je 5-cijferige inlogcode
Let op: Als je gebruik maakt van Mobiel Bevestigen, verwijder je een periodieke overboeking altijd via de Mobiel Bankieren app.
Geen app? Heb je geen app en log je in met een Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord? Verwijder dan de periodieke overboeking via Internet Bankieren:
Log in op Internet Bankieren
Klik op de rekening waarvan je periodiek overboekt
Klik op Gepland
Klik op de periodieke overboeking
Klik op Verwijderen en bevestig de verwijdering met je Identifier of gebruikersnaam en wachtwoord
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je persoonlijke cookievoorkeuren
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Door op ‘Akkoord’ te klikken geef je hier toestemming voor. Je kunt je cookievoorkeuren altijd aanpassen.