Welke bestandsindeling kan ik importeren in Internet Bankieren?
U kunt 2 typen bestanden uploaden naar Triodos Internet Bankieren:
- PAIN.001 bestanden in XML-formaat voor betalingsbatches.
- PAIN.008 bestanden in XML-formaat voor incassobatches.
U kunt 2 typen bestanden uploaden naar Triodos Internet Bankieren:
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier.
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen u dan ook nooit om:
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als uw adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herkent u aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfelt u of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen
Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Oude Internet Bankieren
Nieuwe Internet Bankieren
Je kunt de download importeren in je eigen programma of in je boekhoudprogramma. Kijk in de handleiding van het boekhoudprogramma voor het juiste bestandstype.
Ja, dat is mogelijk. Bel ons, dan koppelen we je rekeningen aan een Identifier.
Bel ons als je de frequentie van je afschriften wilt aanpassen. Wij regelen dit dan voor je.
Vervolg
Internet Betaalrekening
Heb je een Internet Betaalrekening, dan ontvang je altijd een Identifier om mee in te loggen. Maak je gebruik van onze app, dan kun je ook daarmee inloggen:
Spaar- of beleggersrekening
Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Groene Identifier
Je wijzigt de pincode van een groene Identifier als volgt:
Blauwe Identifier
Je wijzigt de pincode van eenblauwe Identifier als volgt:
Pincode
De pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met:
Je downloadt je afschriften via Internet Bankieren:
Oude Internet Bankieren
Nieuwe Internet Bankieren
Wil je afschriften inlezen in een boekhoudprogramma? Download deze dan in een ander bestandsformaat
Zoek een specifieke bij- of afschrijving in Internet Bankieren.
Je kunt je transacties downloaden in verschillende bestandstypen die je eenvoudig inlaadt in je boekhoudprogramma. Je kunt kiezen uit de volgende bestandstypen:
Je kunt op je betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via je betaalrekening maak je geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.