Wat moet ik doen als mijn Wereldpas kapot is?

Werkt je pas niet meer omdat je 3 keer een foutieve pincode hebt ingetoetst, deblokkeer dan je Wereldpas via de app.

Is je Wereldpas beschadigd, dan vraag je via de app ook een nieuwe Wereldpas aan.

Zo werkt het:

  1. Log in
  2. Tik rechts onderin op Meer
  3. Tik op Betaalpassen
  4. Tik op de betaalpas die je wilt vervangen
  5. Tik op Nieuwe pas aanvragen
  6. Kies Mijn pas is beschadigd en tik op Doorgaan
  7. Tik op Bevestigen
  8. Tik nogmaals op Bevestigen in de pop-up die verschijnt
  9. Vul je 5-cijferige pincode in

Internet Bankieren

Maak je geen gebruik van de app, dan vraag je een nieuwe Wereldpas aan via Internet Bankieren. Log in en klik op Naar het oude Internet Bankieren. Klik vervolgens links in het menu op Gegevens wijzigen > Wereldpas.

Verloren of Gestolen Pas

Ben je je Wereldpas kwijt of is deze gestolen? Blokkeer de Wereldpas dan zo snel mogelijk om misbruik te voorkomen.

Let op: er zijn kosten verbonden aan een vervangende pas. De kosten zijn 6 euro per pas.

Vervolg

  • Je ontvangt de nieuwe Wereldpas binnen 5 werkdagen. Je behoudt je pincode
  • Contactloos betalen werkt pas nadat je een eerste keer je betaalpas met pincode hebt gebruikt

Zakelijke Wereldpas

Ben je een zakelijke klant en heb je een andere rechtsvorm dan een eenmanszaak? Lees dan hoe je een nieuwe Wereldpas aanvraagt

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp