Wat moet ik doen als mijn Wereldpas is geblokkeerd?

We blokkeren een pas als iemand drie keer de verkeerde pincode heeft ingetoetst. Je kunt dan niet meer pinnen of contant geld opnemen.

Je kunt de pas via onze mobiele app of telefonisch deblokkeren.

1. Via de app

Je ziet de blokkade de volgende werkdag na 11.30 uur in de app. Wacht totdat de blokkade zichtbaar is en volg dan deze stappen:

  • Log in
  • Tik rechts onderin op Meer
  • Tik op Betaalpassen
  • Tik op de betaalpas die je wilt deblokkeren
  • Tik op Blokkeren/deblokkeren
  • Zet het vinkje bij Blokkeren uit
  • Klik op Bevestigen en doorloop de stappen

2.  Telefonisch

Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:

  • je rekeningnummer
  • je Identifiernummer

Vervolg

Je kunt de Wereldpas meteen weer gebruiken.

Is de Wereldpas geblokkeerd omdat je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingetoetst? Neem dan eerst een contant bedrag op bij een geldautomaat. Hierna kun je de Wereldpas overal weer gebruiken.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp