Kan ik een geüploade batch nog wijzigen of verwijderen?

De manier waarop je een batch wijzigt of verwijdert hangt ervan af of het gaat om een incassobatch of een betaalbatch, en of de batch al is geautoriseerd of niet.

Incassobatches die nog niet zijn geautoriseerd

  1. Log in op Internet Bankieren
  2. Ga naar Betalen>Verzendlijst
  3. Klik achter de batch op Wijzig/Bekijk
  4. Klik op Bekijken/verzenden
  5. Vink de betalingen aan die je wilt verwijderen en klik op Geselecteerde annuleren
  6. Wil je alle betalingen annuleren, klik dan op Alles annuleren

Betaalbatches die nog niet zijn geautoriseerd

Bij betaalbatches kun je geen losse betalingen verwijderen. Je kunt wel de hele batch verwijderen.

  1. Log in op Internet Bankieren
  2. Klik op het bericht dat er een batch klaar staat om te verzenden
  3. Selecteer de batches die je wilt verwijderen en klik op Verwijder selectie

Batches die al zijn geautoriseerd

Geautoriseerde batches kun je alleen in hun geheel verwijderen. Bij geautoriseerde incassobatches kun je alléén de hele batch verwijderen, nadat deze al verzonden is.

Geautoriseerde betaalbatch:

  1. Log in op Internet Bankieren
  2. Klik op de rekening waarop de batch is geautoriseerd
  3. Klik op Gepland
  4. Klik op de batch
  5. Klik op Verwijderen en doorloop de stappen

Verzonden incassobatch:

  1. Log in op Internet Bankieren
  2. Ga naar Overzichten > Lopende opdrachten
  3. Klik achter de batch op verwijder.
    • Staat de optie verwijder er niet, dan is de batch al in behandeling genomen. Je kunt de batch dan niet meer verwijderen.

Meer veelgestelde vragen over dit onderwerp