Ik kan niet meer inloggen met mijn Identifier. Wat nu?
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
- Je rekeningnummer
- Je Identifiernummer
Bel ons, dan zorgen wij dat je weer kunt inloggen. Houd het volgende bij de hand:
Je kunt de batterij van de huidige Identifier niet vervangen. Bel ons als de batterij leeg is, of als de melding battery low op je Identifier verschijnt. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
De pincode van je Identifier bestaat uit vier cijfers die je in het verleden zelf hebt gekozen. Weet je de pincode van je Identifier niet meer? Blokkeer de Identifier en bel daarna met één van onze medewerkers.
Identifier blokkeren
Deblokkeer de Identifier
Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Na het deblokkeren stel je zelf een nieuwe pincode in op de Identifier.
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd je rekeningnummer bij de hand.
Vervolg
Je ontvangt binnen 5 werkdagen een nieuwe Identifier en activeringscode.
De kopie van je identiteitsbewijs moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
Je mag op de kopie vermelden dat deze alleen bedoeld is voor Triodos Bank en de datum noteren. Zorg er wel voor dat de hierboven genoemde gegevens nog leesbaar zijn.
Wij zijn verplicht om van al onze klanten de identiteit vast te stellen. Dat staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (de Wwft). Wij stellen je identiteit vast door een kopie van je paspoort of identiteitskaart op te vragen, te controleren en op te slaan in onze administratie.
Als wij nog geen kopie van je geldige paspoort of identiteitskaart hebben, dan ontvang je in de beveiligde omgeving van Internet Bankieren of de Mobiel Bankieren app een verzoek om dit te uploaden.
Wij vragen je vriendelijk om dit binnen 3 weken te doen. Na deze termijn van 3 weken kun je pas verder met Internet Bankieren of Mobiel Bankieren, nadat je een kopie van je paspoort of identiteitskaart hebt geüpload. Dit laatste geldt als je een particuliere klant bent
Je kunt je niet identificeren met een rijbewijs. Dat komt omdat je nationaliteit hierop niet staat vermeld.
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Bankieren en Mobiel Bankieren te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen dan ook nooit om:
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Bankieren als de adresregel begint met https://bankieren.triodos.nl/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Deze herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Bankieren vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of SMS dan door naar valse-email@triodos.nl.
Lees hier meer over veilig bankieren bij Triodos Bank.
Bel ons als je je Identifier kwijt bent of als deze is gestolen. Wij blokkeren je Identifier dan direct.
Nieuwe Identifier aanvragen
Je vraagt in hetzelfde telefoongesprek een nieuwe Identifier aan. Houd je rekeningnummer bij de hand.
Buiten kantooruren
Als je je Identifiernummer nog weet, kun je je toegang tot Internet Bankieren zelf blokkeren. Dat doe je als volgt:
Je vraagt een nieuwe Identifier telefonisch aan. Bel ons en houd de volgende gegevens bij de hand:
Vervolg
Wat je moet doen als je je wachtwoord niet meer weet, hangt af van de situatie.
Particuliere rekening
Heb je een particuliere rekening, volg dan deze stappen:
Vervolg
Zakelijke rekening
Nieuwe rekening
Als je een nieuwe rekening aanvraagt, maak je een tijdelijk wachtwoord aan om de aanvraag af te ronden. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Identificatie
Als wij je hebben gevraagd om een kopie van je legitimatiebewijs te uploaden of een identificatiestorting te doen, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Aanvullen gegevens zakelijke rekening
Als wij je hebben gevraagd om voor je zakelijke rekening aanvullende gegevens aan te leveren, dan maak je hiervoor een tijdelijk wachtwoord aan. Lees hier wat je doet als je dit wachtwoord niet meer weet.
Voorwaarden wachtwoord
Een geldig wachtwoord bestaat uit minimaal 8 en maximaal 64 karakters. In het door jou gekozen wachtwoord dien je minimaal drie van de volgende karakters op te nemen: hoofdletter, kleine letter, cijfer, speciaal karakter. Het wachtwoord mag niet je geboortedatum (ddmmjjjj), gebruikersnaam of rekeningnummer bevatten. Kies een gemakkelijk door jou te onthouden wachtwoord.
Internet Betaalrekening
Als je een Internet Betaalrekening hebt, dan kun je inloggen met de Mobiel Bankieren app. Je logt op 1 van de volgende manieren in:
Spaar- of beleggersrekening
Je logt alleen voor deze rekeningen in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Je spaar- of beleggersrekening heeft een vaste tegenrekening waar je geld naar overmaakt. Ook bij deze rekeningen kun je inloggen met de app, zoals hierboven beschreven.
Je kunt op je betaalrekening niet inloggen met een gebruikersnaam. Via je betaalrekening maak je geld over naar rekeningen buiten onze bank. Betalen met de Identifier is het meest veilig.
Je downloadt je afschriften via Internet Bankieren:
Wil je bij- en afschrijvingen inlezen in een boekhoudprogramma? Lees hier hoe je dat doet.
Zoek een specifieke bij- of afschrijving in Internet Bankieren.
Je kunt in de app maximaal 1 Identifier gebruiken.
Wil je al je rekeningen beheren via de app?
Bel ons, dan koppelen we alle rekeningen aan 1 van je Identifiers.
Groene Identifier
Je wijzigt de pincode van een groene Identifier als volgt:
Blauwe Identifier
Je wijzigt de pincode van een blauwe Identifier als volgt:
Pincode
De pincode bestaat uit 4 cijfers. Kies geen pincode met: